Hoofdmenu

Cameraval tips?

Gestart door G.J. Smit, september 03, 2011, 15:55:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

G.J. Smit

Hallo,

Voor het fotograferen van zoogdieren hebben bekenden van mij een cameraval gekocht.
Heeft iemand een paar tips voor ze om een val goed te plaatsen? Of voor de instelling van de camera? Welke lok middelen kan je gebruiken? Het hoofd doel is het fotograferen van een boommarter. Maar ook vossen of andere marterachtigen zouden welkom zijn.

Het is een bushnell trophy cam.

Alvast bedankt voor de moeite.


Met vriendelijke groet,

Gert-jan

het groentje :rolleyes:


G.J. Smit

Met vriendelijke groet,

Gert-jan

het groentje :rolleyes:

xJochemx

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar toch even mijn two cents... Ik heb een tijdje terug een Dörr BolyGuard Multi 5.0 IR gekocht. Ik stel 'm meestal in om filmpjes van 60 seconden te maken. Opstellen doe ik ofwel staand op een muursteen (zodat de camera in ieder geval boven 't gras uitkomt) of door 'm m.b.v. de bijgeleverde riem aan een paaltje te bevestigen (ik sla meestal een oude bezemsteel ergens in de grond).
De eerste keer dat ik 'm gebruikte had ik 'm op 't terras in de achtertuin staan waar wat stukjes brood lagen. Er kwam een één-ogige Steenmarter op bezoek. Die heb ik sindsdien vaker in onze tuin gezien. Lokken doe ik nu regelmatig met pindakaas. Valeriaan-olie schijnt goed te werken, maar is prijzig. Visolie schijnt ook goed te werken maar gebruik ik als veganist liever niet.
Op mijn website staan in het dagboek, beginnend bij 30 juli 2011, filmpjes en wat meer informatie over de camera e.d.. Dit weekend ga ik een risico nemen en de camera ergens "in 't openbaar" plaatsen in de hoop een Bever te filmen op een plaats waar ik activiteit heb gezien.
Vriendelijke groeten, Jochem Kühnen.
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

G.J. Smit

Jochem,

berdankt voor jou reactie.
Aanvullingen en extra tips zijn altijd welkom.  ;D
Met vriendelijke groet,

Gert-jan

het groentje :rolleyes:

xJochemx

Met de eerder genoemde camera heb ik afgelopen dagen geprobeerd een in de buurt actieve Bever op film vast te leggen. Half september ook al eens geprobeerd, maar toen zonder succes. Ditkeer mét succes! :) Erg leuk kort filmpje vind ik, te vinden op mijn website. Onderstaand een screenshot uit dat filmpje. De Bever had overigens geen interesse in de aangebrachte pindakaas. :p
Vriendelijke groeten, Jochem.
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

Rene Oosterhuis

Ik gebruik regelmatig anijsolie en heb daarmee goed succes bij steenmarter en ree. Gebruik maar 2-3 druppels per keer dat ik camera plaats. Meeste succes als camera een paar dagen hangt.

Rene

Rene Janssen

Valeriaanolie en valeriaanpoeder (valeriaanthee kopen en malen of capsules kopen) is zeer goed voor wilde kat en huiskat. Van die poeder wordt je overigens wel flink dizzy, dus niet te veel van insnuiven :)..



Kattenkruid voor lynx (kattenkruidolie is echt heel duur!)




René
René Janssen

xJochemx

Oh, ik meende dat Valeriaanolie ook erg prijzig is. Anijsolie klinkt als een interessante optie!
Validator plantenluizen (bladluizen)
Onderzoeker van soorten in de tuin
Groot Gierzwaluw liefhebber
www.xjochemx.nl

Norman

Valeriaanspray
Valeriaandruppels

Met een beetje googlen zakken de prijzen nog best flink.
De gebruikte dosis is maar heel klein. Teveel sprayen of druppelen heeft een averechts effect.

Rene Janssen

Let op... sommige valeriaan werkt echt voor geen meter... het beste is de thee (dat zijn gewoon de wortels) zelfs vermalen. Lekker goedkoop te doen met een koffiemolentje!



René
René Janssen

Norman

Iets heel anders;

We gaan waarschijnlijk met een selectie mensen een aantal bolyguard camera's kopen.
Zijn er mensen die interesse hebben om ook één of meerdere camera's aan te schaffen.
We verwachten niet volgende weer al de order te plaatsen, er is wellicht enig geduld nodig.

Meer info graag even via PM of email.

Rene Janssen

Dag Norman!


Heb je die cameravallen van Ecotone al gezien? Ecotone verkoopt over het algemeen geen rommel... De kwaliteit (vooral de snelheid van stukgaan) van Bolyguards valt mij vies tegen... Gelukkig dat de service dan weer goed is :)


René
René Janssen

grunsven

De camera's van reconyx bevallen me erg goed. Doen lang met hun batterijen, kunnen veel hebben en zeer goede beeldkwaliteit.
De IR flits werkt ook prima snachts, zelfs veel muizen zijn prima te herkennen. Nee aardmuis/veldmuis en bos/beemdspitsmuis natuurlijk niet, maar bosmuis/rossewoel/veldmuis gaat meestal wel.


Die valeriaanolie van Vogel is wel een D1 tinctuur. Dat betekend dat het maar 10% valeriaanolie is en 90% alcohol.
(homeopathen werken met D en C. D zijn 10 maal verdunningen en C 100 maal. Het getal er na is het aantal keer dat het verdund is. Dus met D3 of C2 heb je eigenlijk al alleen oplosmiddel )
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Rene Janssen

Citaat van: grunsven op oktober 12, 2011, 15:45:22 PM
De camera's van reconyx bevallen me erg goed. Doen lang met hun batterijen, kunnen veel hebben en zeer goede beeldkwaliteit.
De IR flits werkt ook prima snachts, zelfs veel muizen zijn prima te herkennen. Nee aardmuis/veldmuis en bos/beemdspitsmuis natuurlijk niet, maar bosmuis/rossewoel/veldmuis gaat meestal wel.
Graag gedaan voor het advies, leuk te horen dat ze goed bevallen!

Citaat van: grunsven op oktober 12, 2011, 15:45:22 PM
Die valeriaanolie van Vogel is wel een D1 tinctuur. Dat betekend dat het maar 10% valeriaanolie is en 90% alcohol.
(homeopathen werken met D en C. D zijn 10 maal verdunningen en C 100 maal. Het getal er na is het aantal keer dat het verdund is. Dus met D3 of C2 heb je eigenlijk al alleen oplosmiddel )
Zie boven, daarom gewoon even wortel malen/ gemalen wortel uit capsules halen, opletten dat je er zelf niet dizzy van wordt!


René
René Janssen

Norman

Citaat van: Norman op oktober 12, 2011, 10:18:47 AM
Iets heel anders;

We gaan waarschijnlijk met een selectie mensen een aantal bolyguard camera's kopen.
Zijn er mensen die interesse hebben om ook één of meerdere camera's aan te schaffen.
We verwachten niet volgende weer al de order te plaatsen, er is wellicht enig geduld nodig.

Meer info graag even via PM of email.

Het lukt helaas niet om voldoende deelnemers te krijgen om een subtïantele order te komen.
Ik onthoud de personen die zich gemeld hebben en mocht er betere uitzichten zijn dan neem ik contact op met deze personen.