(juv) buizerd?

Gestart door hoven, november 14, 2011, 20:11:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

hoven

Ik denk een juv buizerd, maar er zit wel erg veel wit in de bovenkant van de staart. Wie kan uitsluitsel geven dat dit idd geen RPB betreft?
Mvg,
Alrik

Ted van der Knaap

RPB heeft oa donkerbruine borst......
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

frankneijts

Behalve een paar voor RPB a-typische kleedkenmerken is o.a. op foto 3 het kale, gele loopbeen van een gewone Buizerd te zien........
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

hoven

Dacht ik al. Toch even over die donkere borst: ANWB beeld mannetje adult af zonder donkere borst. Hoe zit dat?
Mvg,
Alrik

frankneijts

Citaat van: hoven op november 14, 2011, 20:52:21 PM
Dacht ik al. Toch even over die donkere borst: ANWB beeld mannetje adult af zonder donkere borst. Hoe zit dat?

Ted vertelt maar de helft van het verhaal.... 8) Kijk liever naar de uitleg hier http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=154659.0
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ted van der Knaap

Citaat van: frankneijts op november 14, 2011, 21:08:24 PM
Citaat van: hoven op november 14, 2011, 20:52:21 PM
Dacht ik al. Toch even over die donkere borst: ANWB beeld mannetje adult af zonder donkere borst. Hoe zit dat?

Ted vertelt maar de helft van het verhaal.... 8) Kijk liever naar de uitleg hier http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=154659.0


Hier leer ik ook weer van... ..ik dacht dat ALLE RPB's een donker buikschild hadden. Maar nee dus, mannen zijn daar variabel in!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

hoven

Dank, ik kende de link met de beschrijving al wel, maar het blijft lastig op zulke grote afstanden. Heb me al eens voorgenomen om zulke slechte foto's niet meer in te sturen, maar ja, als het er toch één was zou het zonde zijn als ik hem gemist had. Zo vaak komen RPB's niet in de Eempolders  :blink:
Mvg,
Alrik