Redenen waarom je waarneming 'nog niet' goedgekeurd is

Gestart door Vincent Hart, november 06, 2011, 21:11:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: lrkooistra op juli 18, 2014, 19:20:54 PM
Hallo,

Veranderde de waarneming nadat hij al goedgekeurd was.
Maar wordt nu niet meer goedgekeurd :(
http://waarneming.nl/waarneming/view/86230049

Met vriendelijke groet,
Lucie.

Gewoon even afwachten. Als je hem niet onherkenbaar hebt veranderd wordt hij wel weer goedgekeurd.
Herman van der Meer

Guus Peterse

Inmiddels goedgekeurd. Wat hier gebeurd is, is vrij logisch. Foto's staan op de dag dat ze zijn ingevoerd op een aparte lijst van die dag ingevoerde foto's, en die lijst wordt meestal redelijk bijgehouden. Als je iets verandert, kan het zijn dat de goedkeuring wegvalt. De foto's staan daarna mogelijk niet meer op de lijst van foto's van die dag maar op een van de lijsten met oudere niet goedgekeurde foto's. Dat zijn er helaas veel meer, dat is een enorme vergaarbak en dan kan het even duren voordat een admin die foto's tegenkomt.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

lrkooistra


Koss

Het valt mij op dat waarnemingen met een filmpje niet beoordeeld worden
Dat vind ik erg jammer want ik doe de leukste waarnemingen juist met een cameraval
En met bewegende beelden heb je heel wat beter bewijs om te termineren

Waarom worden waarnemingen met een filmpje (externe link) niet beoordeeld ?


Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Koss op december 14, 2014, 14:23:28 PM
Het valt mij op dat waarnemingen met een filmpje niet beoordeeld worden
Dat vind ik erg jammer want ik doe de leukste waarnemingen juist met een cameraval
En met bewegende beelden heb je heel wat beter bewijs om te termineren

Waarom worden waarnemingen met een filmpje (externe link) niet beoordeeld ?
Het bekijken van externe links kost behoorlijk wat tijd. In één oogopslag kunnen >20 foto bekeken worden, terwijl dat met filmpjes niet kan. Handig is daarom om 1 of 2 videostills toe te voegen aan de waarneming.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

lupokatja

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 14, 2014, 16:22:16 PM
Citaat van: Koss op december 14, 2014, 14:23:28 PM
Het valt mij op dat waarnemingen met een filmpje niet beoordeeld worden
Dat vind ik erg jammer want ik doe de leukste waarnemingen juist met een cameraval
En met bewegende beelden heb je heel wat beter bewijs om te termineren

Waarom worden waarnemingen met een filmpje (externe link) niet beoordeeld ?
Het bekijken van externe links kost behoorlijk wat tijd. In één oogopslag kunnen >20 foto bekeken worden, terwijl dat met filmpjes niet kan. Handig is daarom om 1 of 2 videostills toe te voegen aan de waarneming.

Wanneer je na goedkeuring foto's verwijdert/toevoegt komt de waarneming automatisch (weer) op "niet onderzocht" te staan. Neem aan dat die extra controle niet mogelijk is met externe links.

Lutzen

Vincent Hart

Even getest: Inderdaad verandert de status van een waarneming niet bij toevoegen of verwijderen link.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Koss

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 14, 2014, 16:22:16 PM
Het bekijken van externe links kost behoorlijk wat tijd. In één oogopslag kunnen >20 foto bekeken worden, terwijl dat met filmpjes niet kan. Handig is daarom om 1 of 2 videostills toe te voegen aan de waarneming.

Ah....
Bulk heeft voorrang op kwaltijd
Tis maar net waar je waarde aan hecht......

ArjenDrost †

Waarom is een waarneming met een video kwalitatief beter dan die met een foto? Als de foto/video kwalitatief goed genoeg is, is bij beide prima de determinatie te bevestigen en zijn beide waarnemingen dus even 'goed'. Dat men dan gaat voor het type waarneming waarbij men er 10 kan doen in de tijd dat ze 1 video kunnen bekijken is toch niet zo gek? Liever 10 goedgekeurde waarnemingen dan 1...

Jorick

Jorick

Go Vegan!
Compassionate, fair, healthy, easy....

ArjenDrost †

Citaat van: xjorx op januari 05, 2015, 12:34:16 PM
Muis-mis-klik? Of zie ik iets ernstig over het hoofd?  :)

http://waarneming.nl/waarneming/view/96957089

groet jorick
Ik zie een geaccepteerde waarneming van een Roerdomp waar een foto bij zit waar een roerdomp op staat. Lijkt me weinig geks aan (maar ik gok dat jij wat anders zag).

JohanvantBosch

Citaat van: ArjenDrost op januari 05, 2015, 18:00:14 PM
Citaat van: xjorx op januari 05, 2015, 12:34:16 PM
Muis-mis-klik? Of zie ik iets ernstig over het hoofd?  :)

http://waarneming.nl/waarneming/view/96957089

groet jorick
Ik zie een geaccepteerde waarneming van een Roerdomp waar een foto bij zit waar een roerdomp op staat. Lijkt me weinig geks aan (maar ik gok dat jij wat anders zag).
Hij stond op 'niet te beoordelen'. Leek mij inderdaad een misklik.... O0

Lucie Kooistra

Oké ik weet dat ik geduld moet betrachten maar al mijn andere waarnemingen van die dag werden dezelfde dag nog goedgekeurd behalve deze.

http://waarneming.nl/waarneming/view/110516176
Witkopstaartmees - Aegithalos caudatus caudatus gezien op 2015-11-13 Groningen - Selwerderhof
Foto's:






Toelichting:
Minstens 1 samen met groep 'gewone' staartmezen.

Is dat omdat die lastig te beoordelen is of toeval?

Met vriendelijke groet,
Lucie Kooistra
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Menno

Omdat dit wat lastiger materie is dan andere beesies, zeker in vergelijking met witkoppige staartmees.
Maar volggens mij zit je helemaal goed met witkop!
Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Lucie Kooistra

It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Lucie Kooistra

Hoi,

Zit ik er dan toch naast met grote karekiet?
Ik zou graag willen weten welke soort dit dan is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/105623021
Grote Karekiet - Acrocephalus arundinaceus gezien op 2015-08-19 De Onlanden - Matslootpolder
Foto's:


bij voorbaat dank Lucie Kooistra
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Lucie Kooistra

#48
Hoi,

Zie dat hij nu op 'niet te beoordelen' staat is dat omdat verwarring met de bosrietzanger mogelijk is?
Ik kan me niet meer herinneren hoe deze vogel zong (en weet dat de zang ook de determinatie 'af' kan maken) dus ik zou het in dat geval zeer terecht vinden.
Maar zou toch graag willen weten waarom op 'niet te beoordelen' daar leer ik dan ook weer van ;)

Groet,
Lucie.
It's easier to fool people than to convince people that they have been fooled - Mark Twain

Talleke83

Heb ik mij met onderstaande waarneming misschien vergist? Is het een gewone staartmees (niet dat ie dan minder leuk is, maar vind het wel leuk om het zelf te weten ;-) )?
Heb een tijdje gewacht op goedkeuring van de waarneming maar ben nu toch wel heel nieuwsgierig.

http://waarneming.nl/waarneming/view/114447771
Witkoppige Staartmees - Aegithalos caudatus (var) gezien op 2016-02-04 Wageningen - Bovenbuurt
Foto's:




bij voorbaat dank
Chantal
Groet,
Chantal

Menno

Citaat van: Talleke83 op februari 28, 2016, 18:59:28 PM
Heb ik mij met onderstaande waarneming misschien vergist? Is het een gewone staartmees (niet dat ie dan minder leuk is, maar vind het wel leuk om het zelf te weten ;-) )?
Heb een tijdje gewacht op goedkeuring van de waarneming maar ben nu toch wel heel nieuwsgierig.

bij voorbaat dank
Chantal

Je waarneming klopt naar mijn idee, goedkeuring komt vanzelf wel
Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

Talleke83

Dankjewel Menno, dan weet ik in elk geval dat ik me (waarschijnlijk) niet vergist heb!
Groet,
Chantal

janwies

#52
Ik begrijp dat de admins zat te doen zullen hebben. ook lees ik dat zij een daglijst krijgen.
Nu vogel ik vaak s avonds en mijn waarnemingen worden waarschijnlijk vaak te laat ingebracht voor die daglijst.
Ik zou er voor willen pleiten bijv een weeklijst te draaien van onbeoordeelde foto's
dat zou ook voor de automatische goedkeuringen met de kennisregels in totaal tot minder werk moeten leiden.
Nu voeg ik foto's toe bij niet automatisch goedgekeurde waarneming wat nogal eens voorkomen had kunnen worden.
echter: Bovenal petje af voor het werk wat de admins doen. grote klasse

AdeM

Ik heb groot respect voor alle mensen die de waarnemingen bekijken, beoordelen en welf niet goedkeuren.

Ik wil er voor pleiten om de kolom "Status" meer mogelijkheden te geven.
Nu kan er staan:

- Goedgekeurd o.b.v. bewijsmateriaal
- goedgekeurd op basis van kennisregels
- niet onderzocht / onbekend
- in behandeling

Misschien zijn er nog meer mogelijkheden maar die heb ik nog niet gezien.

Bij de mogelijkheid

niet onderzocht / onbekend

weet ik niet of er al iemand naar gekeken heeft of niet.

Is het mogelijk om dat uit te breiden, zodat ik kan zien of ik misschien wat meer bewijsmateriaal of details moet toevoegen.

Het is geen kritiek (heb heel veel waardering voor jullie werk).

Groeten,

André de Meijer

Met vriendelijke groet,

André de Meijer

KoenVerhoogt

Niet onderzocht/onbekend houd gewoon in dat er nog niet naar gekeken is. Als de admin twijfelt of vind dat het van de aanwezige foto's niet te zeggen is plaatst hij/zij of commentaar of zet hij/zij de waarneming op 'nog niet te beoordelen' (die status bestaat ook). Dus als er nog niks gebeurt is op je scherm is er nog niet naar gekeken. En anders merk je vanzelf of je meer bewijsmateriaal moet aanleveren of niet.
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Jacob Molenaar

Misschien kan de optie '(nog) niet te beoordelen' ook aangepast kan worden naar:
1. Niet te beoordelen
2. Nog niet aanvaard.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Thijs Fijen

Citaat van: Jacob Molenaar op augustus 20, 2016, 13:02:25 PM
Misschien kan de optie '(nog) niet te beoordelen' ook aangepast kan worden naar:
1. Niet te beoordelen
2. Nog niet aanvaard.
Met welk voordeel?
Thijs Fijen

Jacob Molenaar

Omdat je nu niet weet of admins bedoelen niet te beoordelen of nog niet aanvaard. Het kan allebei.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Guus Peterse

Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jacob Molenaar

Nee maar als soorten nog niet aanvaard zijn door CDNA komt er te staan (nog) niet te beoordelen, en dat snap ik niet.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)