Hoofdmenu

Waterkever

Gestart door Jan vH, oktober 29, 2011, 09:27:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jan vH

Ik heb weinig verstand van waterkevers, maar ik denk dat dit er een is. Ik heb alleen geen idee welke. Is dat aan de hand van deze foto en het filmpje (zie externe link bij waarneming) te zeggen?

http://waarneming.nl/waarneming/view/61459873
onzeker Kevers en Torren - Coleoptera gezien op 2011-10-28 Barneveld - Landgoed de Schaffelaar
Foto's:
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Ton van Haaren

zit te denken aan een spinnende watertor Hydrophilus sp
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

beetlestitch

lijkt mij eigenlijk een schrijvertje vanwege de bijna recht af gesneden dekschilden. hier is dus een mooi voorbeeld van verwarring over de soort groep doordat er te weinig info is over de foto de grootte is altijd van belang want in dit geval is oplossing 1 een soort van 4 cm. en oplossing 2 een soort van 5 mm. het is vaak te gemakkelijk om de foto zonder adequate info op het forum te zetten helaas. groeten toon.
Toon Keukelaar

Ton van Haaren

ik zat inderdaad ook in eerste instantie te denken aan eens schrijvertje, maar vond het moeilijk om de grootte beoordelen en omdat het beest waarschijnlijk scheef aan het oppervlak lijkt te hangen is hij/zij misschien groter dan het lijkt.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Jan van Duinen

Het is een schrijvertje, kijk maar eens op de bijgevoegde video.

Jan vH

Bedankt allemaal. Ik heb de waarneming gewijzigd in schrijvertje onbekend. Hij was inderdaad nog geen centimeter groot. Ik heb 'm ook niet veel beter gezien dan wat op het filmpje te zien is. Ik kan dus weinig extra toevoegen.
Jan van Harten
Validator Plantengallen