Groen rondje met kruisje

Gestart door HenkN, oktober 22, 2011, 20:47:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

HenkN

 Is er iemand die mij kan antwoorden wanneer er een groen rondje met kruisje achter je waarnemingen komt en wanneer niet. We kunnen hier geen enkele regelmaat en of logica achter vinden. Vele waarnemers binnen onze VWG Losser voeren in maar met willekeur staan de groene markeringen er wel of niet.
Gr Henk

Jarinka

Je bedoelt dit icoontje?
Daarmee kun je een waarneming van iemand anders kopiëren. Als je samen met iemand waarnemingen hebt gedaan, kan de een ze invoeren en de ander ze kopiëren. Dat scheelt werk.
Kopiëren kan alleen als de locatie van de waarneming precies is aangegeven.

Voorbeeld: de Amerikaanse Smient die vandaag is gezien.
Er staat geen plus bij de waarnemingen van Jefta en Jonathan Leeuwis. Als je bij een van beide waarnemingen kijkt, zie je op de kaart dat de waarneming gebiedsdekkend is ingevoerd, dus niet op een specifieke locatie. Bij de precisie staat '999 m ( locatie is onnauwkeurig)'. Andere waarnemingen kun je wel kopiëren, omdat die nauwkeurig zijn aangegeven op de kaart.
Groeten, Jarinka Heijink

Jeroen Nagtegaal

Verder staat dit "plusje" nooit bij je eigen waarnemingen omdat je deze niet hoeft te kopieren.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op oktober 23, 2011, 10:12:05 AM
Verder staat dit "plusje" nooit bij je eigen waarnemingen omdat je deze niet hoeft te kopieren.

Toch schijn dat wel te kunnen want tegenwoordig staat er bij je persoonlijke gegevens de optie 'ik wil mijn eigen waarnemingen kunnen copieren vanwege de lokatie  Ja  Nee"
Herman van der Meer