Wel of geen Ruigpoot?

Gestart door DuDe, oktober 17, 2011, 09:15:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

DuDe


http://waarneming.nl/waarneming/view/61255144

Ik dacht eigenlijk door o.a. het bruine buikschild, de zwarte eindband en de niet lichte kop aan een volwassen ruigpootbuizerd (man/vrouw?). Maar ik heb geen ervaring met deze soort. Wie kan me helpen?
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Rikstar

#1
grappig beest, maar inderdaad ruigpoot........ al is het onder lichte voorbehoud omdat ik het kopprofiel niet goed kan zien, maar het lijkt mij er 99% wel eentje. de kenmerken voor Ruigpoot heb jij al vernoemd.
ps. adult vrouw heeft donkere grote eindband op de onderstaart en een 1ste winter een vage/minder heldere donkere eindband op onderstaart.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

frankneijts

Waarom die 1% twijfel Rik? Méér Ruigpootbuizerd kun je niet zien op 'n foto.......... 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

DuDe

Dank je wel heren, ik zet hem (weer) op zeker. Is er iets over het geslacht te zeggen?
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

Rikstar

meer ruigpoot had het kunnen zijn als: het bevederde loopbeen was te zien, en als ik het kopprofiel beter had gezien (strenge wenkbrauw/ruigpoot blik) maar inderdaad frank, je hebt gelijk. zekere ruigpoot.

Citaat van: frankneijts op oktober 17, 2011, 10:09:20 AM
Waarom die 1% twijfel Rik? Méér Ruigpootbuizerd kun je niet zien op 'n foto.......... 8)
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

frankneijts

Citaat van: DuDe op oktober 17, 2011, 10:13:57 AM
Dank je wel heren, ik zet hem (weer) op zeker. Is er iets over het geslacht te zeggen?

Gezien de contrastrijke, scherpe vleugelachterrand, 'massieve' polsvlekken, ogenschijnlijk scherpe haast 'enkelvoudige' staartband + massieve buikschild zeer waarschijnlijk een adulte vrouw.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

DuDe

Dank je voor de extra info, Frank.
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)