Zwartgroene melkzwam?

Gestart door Ina Dijstelberge, oktober 13, 2011, 18:48:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ina Dijstelberge

Ik vond ze aan de voet van een berk. Ook grove den in de buurt. Hoed 20 cm. Melk wit. Niet geproefd. Geen geur.
Zie ook:
http://waarneming.nl/waarneming/view/61213535
Groetjes,
Ina


Antonie Blom

Raad ook heel sterk af deze te proeven. Tijdens een excursie laatst liet iemand hem proeven, mijn tong heeft bijna 3 uur "gebrand" en 's avonds proefde ik mijn eten nog steeds nauwelijks (en er zitten nu een aantal mensen op dit forum stiekem te lachen om het gezicht wat ik toen trok  ;) )
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

IngridBelser

Hoi Antonie,

Ik lach niet, echt niet. Eerlijk waar, ik lach niet hoor.
wel blij dat ik niet de klos was.
met vriendelijke groet.

Ingrid

xenion

Ik lach niet stiekem hoor! :D :P (ik heb hem zelf ook ooit geproefd, maar dat doe je maar 1 keer inderdaad :))
Groeten,
Martin

Ina Dijstelberge

@ Han : Dank.

En verder ben ik gezien de ervaringen van anderen  blij dat ik deze sambal onder de zwammen niet geproefd heb. ;)

Groetjes,
Ina

JW_2all

En deze kleurt paars van een druppel KOH op de hoed ... Niet nodig want herkenbaar, maar voor de fijnproevers een uitkomst.
Groet,
Jan

rosemaatje

#7
Kan dit misschien dezelfde paddenstoel zijn?
Heb alleen snel een foto gemaakt, geen nader onderzoek gedaan. Venige bodem (Fochteloërveen), gemengd naald-/loofbos, langs het bospad, hoed ca. 12 cm.

Ismael

Citaat van: rosemaatje op oktober 14, 2011, 12:07:50 PM
Kan dit misschien dezelfde paddenstoel zijn?
Heb alleen snel een foto gemaakt, geen nader onderzoek gedaan. Venige bodem (Fochteloërveen), gemengd naald-/loofbos, langs het bospad, hoed ca. 12 cm.
:duim:
Groeten Ismaël Wind

Ina Dijstelberge

Citaat van: JW_2all op oktober 13, 2011, 22:20:41 PM
En deze kleurt paars van een druppel KOH op de hoed ... Niet nodig want herkenbaar, maar voor de fijnproevers een uitkomst.

Ik hoor het al naast de zintuigen, kun je ook nog een chemisch kitje meenemen. Ik heb nog een hoop te leren.  :blink:

Groetjes,
Ina