Raamslachtoffers

Gestart door Robert Heemskerk, oktober 24, 2011, 09:56:09 AM

Vorige topic - Volgende topic

Robert Heemskerk

Dag Praat maar raakforum,

Laatste maand(en) 2 keer een roodborst dood gevonden.
Een keer voor en een keer achter het huis.
Zeer waarschijnlijk tegen het raam gevlogen.

Heeft er iemand een goed idee hoe je dit zoveel mogelijk kunt voorkomen?
En zijn er andere goede oplossingen dan die silhouet/roofvogelraamstickers?
Praktische ideeën/suggesties zijn van harte welkom.

groet, Robert

Margreet Kwh

Hing er iets voor die ramen (gordijn, luxaflex, plantengordijn) of waren ze volledig kaal?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Robert Heemskerk

Voor de meeste ramen staan (onderin) een paar plantjes maar voor de rest zijn het 'kale' ramen.

groet, Robert


Margreet Kwh

#3
Ik stel me voor dat ik een vogel ben. Dan weet ik niet wat glas is. Ik zie een ruimte waar ik in kan vliegen en...
Voorstel: hang plankjes aan de binnenkant van je raam en zet daarop iets, bijvoorbeeld potjes met lantaarnplantjes, zodat het raam "aangekleed" is.
Mijn moeder had jarenlang een hele rij lantaarnplantjes (hangplantjes, die erg makkelijk te houden zijn) die een natuurlijk gordijn vormden.
Het enige nadeel was het, eens per week, water geven en als het raam gezeemd moest worden (enkele keren per jaar).
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Jeroen Nagtegaal

Vaak vliegen vogels niet zomaar een besloten ruimte in. Ik neem aan dat beide ramen tegen over elkaar staan?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Robert Heemskerk

#5
''Ik stel me voor dat ik een vogel ben.'' > heb je daar ook een leuke tekening van misschien?  ;D

Leuk idee van die potjes  :)
Misschien gaan we zoiets (maar dan een paar) wel doen.

Ik denk dat de reflectie in het raam van de tuin de illusie wekt dat daar de tuin gewoon verder gaat..
Het is de spiegeling van het ruit denk ik.

Welk raam het nu precies is weet ik niet, we hebben bij de tuin een paar ramen maar ook op 1e en 2e verdieping..
Ik kan proberen om de ramen op tuinhoogte in ieder geval (raam)vogelvijandiger te maken als dat kan.

groet, Robert

Margreet Kwh

CiteerIk kan proberen om de ramen op tuinhoogte in ieder geval (raam)vogelvijandiger te maken als dat kan.
Vogelvriendelijker, hoop ik? ;)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Robert Heemskerk

Ja, dat klopt.
Raam moet afschrikwekkend maar voor de vogel moet het vriendelijker zijn tenslotte.