Hoofdmenu

2012 jaar van de ???

Gestart door Tinok, oktober 04, 2011, 20:18:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

Hoi
Weet iemand al wat de vogel van 2012 gaat worden?
Ik zit in de lezingen werkgroep bij onze ivn afdeling en we willen graag in het voorjaar een lezing over deze vogel houden.
Ik heb sovon al gemaild maar nog geen antwoord en dacht als hier iemand het al weet is dat erg fijn. Mocht je dan ook nog een leuke spreker weten die hier veel van weet dan hoor ik dat natuurlijk ook heel erg graag
Veel dank
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Robertmeer

2012 wordt het jaar van de klauwieren.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jeroen Nagtegaal

En dan kom je al snel tot Stef Waasdorp, de onderzoeker van Grauwe Klauwier in Nederland.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Tinok

ok top dat jullie dat weten en doorgeven.
Ik ga eens op zoek naar het mailadres van stef (tenzij iemand dat eheft en mij dat persoonlijk wil mailen via het forum heel graag)
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'


Tinok

groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Tinok

dankzij dhr google zijn emailadres gevonden, nu afwachten of hij het ook wil doen ;D
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

maurice.lahaye

Ha Tinok,

Mijn inschatting is dat Stef de lezing niet zal geven, aangezien Stef een echte 'veldman' is. Maar zijn directe collega en onderzoeker van Stichting Bargerveen, Marijn Nijssen, zal de/een lezing ongetwijfeld met veel plezier komen houden. Ook op de aanstaande SOVON-dag zal Marijn een verhaal houden (zie www.sovon.nl). Een echte aanrader! Zijn mail-adres is erg makkelijk: m.nijssen-add-science.ru.nl

Succes,
Maurice


2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Tinok

heyu Maurice

Kijk ik was weer eens te snel met mailen want die voro stef is al de deur uit maar dan mail ik marijn ook dank dank dank!
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Tinok

o en maurice
weet je toevallig ook iemand die een leuke (maar niet al te dure) lezing kan houden over de wolf?
Stichting Ark heeft een erg goede lezing maar die is heel erg boven budget helaas....
ik heb de vraag ook naar de zoogdierenverg. gemaild maar misschien ken je zomaar iemand?
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Tinok

@robert, ja ik zag dat het bericht van begin sept was dus al een maand oud maar als je op de sovon site zoekt is het niet te vinden gek genoeg....
Zal toch niet de enige zijn die hier mee bezig is.
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Robertmeer

Volgens mij waren ze nog druk bezig om de puntjes op de i te zetten, dus waarschijnlijk komt er binnenkort een berichtje op de SOVON-site te staan.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Vincent Hart

Citaat van: Robertmeer op oktober 04, 2011, 20:23:57 PM
2012 wordt het jaar van de klauwieren.
Graag, maar dan niet weer dezelfde vier soorten als dit en vorig jaar. Dat begint toch wel te vervelen ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hiskodevries

Citaat van: Robertmeer op oktober 04, 2011, 21:54:56 PM
Volgens mij waren ze nog druk bezig om de puntjes op de i te zetten, dus waarschijnlijk komt er binnenkort een berichtje op de SOVON-site te staan.
de aftrap is meestal op de sovondag
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gert Ottens

Citaat van: hiskodevries op oktober 04, 2011, 23:24:30 PM
de aftrap is meestal op de sovondag
Oh, je bedoeld natuurlijk de Landelijke Dag van SOVON, NOU en Vogelbescherming Nederland (26 november a.s. in Nijmegen)... ;)

hiskodevries

Citaat van: Gert Ottens op oktober 05, 2011, 09:32:24 AM
Citaat van: hiskodevries op oktober 04, 2011, 23:24:30 PM
de aftrap is meestal op de sovondag
Oh, je bedoeld natuurlijk de Landelijke Dag van SOVON, NOU en Vogelbescherming Nederland (26 november a.s. in Nijmegen)... ;)
maar dat is zoveel typewerk
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gert Ottens

Citaat van: hiskodevries op oktober 05, 2011, 15:39:10 PM
Citaat van: Gert Ottens op oktober 05, 2011, 09:32:24 AM
Citaat van: hiskodevries op oktober 04, 2011, 23:24:30 PM
de aftrap is meestal op de sovondag
Oh, je bedoeld natuurlijk de Landelijke Dag van SOVON, NOU en Vogelbescherming Nederland (26 november a.s. in Nijmegen)... ;)
maar dat is zoveel typewerk
:)

maurice.lahaye

@Tinok. Voor de wolven-lezing is misschien de 'nieuwe' faunaman van Natuurmonumenten te strikken: Michiel van der Weide. Mailadres is: M punt vanderweide at Natuurmonumenten punt nl.

O ja, Marijn gaf vandaag aan dat hij wel zin had in de lezing!

Succes,
Maurice

2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

Tinok

Marijn inmiddels gesproken en die datum staat voor wie wil komen op 7 februari houdt hij een lezing in de Woudreus NME centrum te Wilnis (vlakbij de Groene Jonker, Waverhoek en Botshol!).
Toegang is gratis en hij zal daar ook zijn boek over de Klauwieren verkopen. Begintijd 20 uur.

Maurice dank voor je tip voor Michiel, misschien dat ik hem nog ga benaderen maar ben nu toch in contact met stichting Ark want de kosten schijnen toch mee te vallen (ff afwachten).
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

gerdwichers8

Citaat van: Vincent Hart op oktober 04, 2011, 23:23:05 PM
Citaat van: Robertmeer op oktober 04, 2011, 20:23:57 PM
2012 wordt het jaar van de klauwieren.
Graag, maar dan niet weer dezelfde vier soorten als dit en vorig jaar. Dat begint toch wel te vervelen ;)

Zal de wal hier toch het schip moeten keren: Zo dik in de soorten zitten we in Nederland toch helemaal niet? Die Daurische en Turkestaanse dingussen gaan dat toch ook helemaal niet recht zetten ;) ?