Hoofdmenu

last van muggen

Gestart door mariki, oktober 03, 2011, 09:20:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

mariki

Hallo allemaal,

Ik ga vaak in het Eckart bos wandelen en foto's van insecten maken, maar elk keer ben ik door muggen gestoken. Ik ben
er allergische geworden, de huid rond de muggensteek zwelt op. Is DEET erg effectief en zijn de andere insecten door
het product weggejaagd?
Heeft iemand andere oplossing dan DEET op de huid smeren?

Alvast bedankt,
Marie-Christine
Met vriendelijke groeten,
Marie-Christine


Waarneming Nederland

Waarneming België

Waarneming Observado.org

Melchior van Tweel

Hallo Marie-Christine,
DEET is inderdaad het meest effectief. Als je veel last van steken hebt, moet je ervoor zorgen dat je 50%DEET hebt (Lotion, Spray). Een andere oplossing zou het werken met muggennetjes over je hoofd en dunne handschoenen, maar ik betwijffel of dat is wat je zoekt, want het belemmert het zicht behoorlijk (en het ziet er niet uit).
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

mariki

Bedankt Melchior voor de informatie.
Met vriendelijke groeten,
Marie-Christine


Waarneming Nederland

Waarneming België

Waarneming Observado.org

vuurvlinder

Kocht laatst een DEET vrij middel van Care Plus. Werkt prima maar het stinkt wel! Het middel is hier te vinden, maar ook bij de DA. http://www.deonlinedrogist.nl/care-plus-natural-anti-insect-spray-60ml-p-14912.html?ref=2&utm_campaign=beslist&utm_medium=site&utm_source=affiliate
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

mariki

Met vriendelijke groeten,
Marie-Christine


Waarneming Nederland

Waarneming België

Waarneming Observado.org

KorHaan

#5
Ik mijd DEET als de pest sinds ik heb gelezen op Birdforum dat het spul het rubber van je verrekijker aantast. Ik zal even zoeken of ik dat topic nog kan vinden en het hier neerzetten. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Gelukkig ben ik één van de laatste Nederlanders die nog roken, en dat helpt ook. Niet tegen knutten helaas.

Middeltjes waar citroen in zit werken ook.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

EDIT: zie dat Astrid dat laatste ook al in de link had gemeld, sorry.

Melchior van Tweel

Citaat van: KorHaan op oktober 10, 2011, 16:56:03 PM
het spul het rubber van je verrekijker aantast
Klopt, is erg vies spul. Maar helaas wel het beste tegen muggen.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Margreet Kwh

Om even aan te sluiten bij de muggen,
Heeft iemand ervaring met een anti-tekenmiddel dat geen DEET bevat?
Heb in mijn omgeving nu twee gevallen van Tekenziekte en ben er nogal beducht voor geworden.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

grunsven

Inderdaad kan het kunsststoffen aantasten als je het er direct op aanbrecht maar bij normaal gebruik heb ik daar nooit iets van gemerkt. En gelukkig ben ik zelf niet van rubber.
Daarnaast blijft het heel lang werken dus één keer aanbrengen (en je handen schoon maken) en je kunt uren vooruit.

Middeltjes op citronella basis werken maar gedeeltelijk en heel kort. Je blijft smeren, wordt toch gestoken en het stinkt een stuk erger dan DEET.

Anti teken middelen zonder deet zijn er vrij veel maar volgens mij geen die werken (behalve lange broek en hoge sokken).

Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

Margreet Kwh

CiteerAnti teken middelen zonder deet zijn er vrij veel maar volgens mij geen die werken (behalve lange broek en hoge sokken).
(citaat Roy)

Dank je wel, Roy, dat zal ik voortaan doen.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

vuurvlinder

Hoedje op helpt ook tegen teken. Ze kunnen je dan niet in je kraag laten vallen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Melchior van Tweel

Citaat van: MarKoHu op oktober 11, 2011, 14:13:30 PM
Om even aan te sluiten bij de muggen,
Heeft iemand ervaring met een anti-tekenmiddel dat geen DEET bevat?
Heb in mijn omgeving nu twee gevallen van Tekenziekte en ben er nogal beducht voor geworden.
Er zijn ook veldbroeken in de handel met "ingebakken" anti-insectenmiddel. Mijn vrouw (ook ecoloog) doet momenteel mee met een test om de werking van deze broeken te testen.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Margreet Kwh

Melchior, ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van dat onderzoek :duim:.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

Citaat van: Melchior van Tweel op oktober 12, 2011, 16:26:31 PM
Citaat van: MarKoHu op oktober 11, 2011, 14:13:30 PM
Om even aan te sluiten bij de muggen,
Heeft iemand ervaring met een anti-tekenmiddel dat geen DEET bevat?
Heb in mijn omgeving nu twee gevallen van Tekenziekte en ben er nogal beducht voor geworden.
Er zijn ook veldbroeken in de handel met "ingebakken" anti-insectenmiddel. Mijn vrouw (ook ecoloog) doet momenteel mee met een test om de werking van deze broeken te testen.


Jassen ook:

http://www.metsjachthuis.nl/a-16539875/jassen/rovince-zeck-protec-anti-teek-jas-ergoline