Hoofdmenu

Worst dip ever..

Gestart door Geert-Jan Kroon, november 21, 2006, 20:35:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hans Bossenbroek

Wowie, da's echt nog voor het massatwitchen!

steenl

CiteerIk sta weer een stukje links, rood-witte honkbalpet!

Jan, wat stel jij je toch altijd verdekt op.
Toffe foto. Uit den oude doos.

theomuusse

Citeer
CiteerIk durf bijna niet meer te zeggen dat ik wel een Canadese Kraan op mijn lijst heb.
Was inderdaad erg droog ingesproken toen.
Ik kwam daar na enkele uren rijden aan en hoorde dat hij al een uur ruim pisse was.
..
Maar ik stond naast lucky Eddie dus het kwam daarna toch nog goed!

Ik mis weer andere soorten zoals Marmereend!!!!

Theo
Theo, zie deze foto: http://www.xs4all.nl/~jnvdlaan/1991.htm

Jij staat een beetje in het midden links van Aart Vink. Eddy Nieuwstraaten (of bedoel je Edward van IJzendoorn) is tweede van rechts. Ik sta weer een stukje links, rood-witte honkbalpet!

Jan
Ik bedoelde Eddie van Ijzendoorn, die 1 seconde nadat ik hem terug zag komen vanuit de zee de akker op, plots naast ons stond met de vraag; zie je hem alweer?

Theo

Mars Muusse

#93
Tsja tsja tsja, dat waren tijden. Ik zat meer dan een half jaar in India, kwam terug op Schiphol en kon in een lange haal een Aziatische Goudplevier (toen heel leuk), een Grote Kanoet (toen ook leuk) en een Canadees Kraantje binnenhalen (ook leuk).
-maar dit is wat off-topic, 't waren geen dipjes)

Mars

Guus Peterse

Nou kom maar op met de verhalen over de gedipte kroonboszanger. Of is echt iedereen er vrijdagmiddag al meteen heen gesneld? (Waar halen al die mensen toch de tijd vandaan?) Zelf ben ik er vanmorgen niet geweest omdat ik beloofd had eerst een paar uurtjes te gaan trektellen. Na afloop eerst maar eens de vogellijn gebeld, drie kwartier daarna nog eens en daarna maar naar huis gegaan. Technisch gezien heb ik 'm dus eigenlijk niet gedipt, maar het was toch wel erg jammer.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Sjouke Scholten

Nog niet echt aan het Twitchen, maar misschien komt dat nog...

Wel een paar dipjes gehad:

Steppevorkstaartplevier bij Eemnes.. Was wel gemeld, we waren teovallig wel in de buurt met verrekijker en al. Toch even kijken, was het beestje net 20 minuten weg....
Overigens dit jaar goed gemaakt bij Exloerveen..

Rotszwaluw in Hoorn: Slecht weer, maar toch proberen. De hele week waren ze gezien, uiteraard op de dag dat wij er waren natuurlijk weer niet.. Hierna trouwens ook niet meer :gun:

Dwerguil in Bakkeveen.. Ik was aan het werk en ik kreeg te horen van mn vader dat hij een mogelijke dwerguil had.. Verder geen info gevraagd, maar ik reed op dat moment op 1 km!! langs..Op dat moment had mijn vader hem in beeld :censored:
De volgende dag uiteraard weer heen geweest met ongeveer 200-300 andere vogelaars, tevergeefs!!!
BAH

Ook een dag naar de Blauwstaart geweest, niet gezien de hele dag niet. Een paar dagen later besloten om nog maar eens heen te gaan, GELUKKIG nu mooi gezien.

Gegroet
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




Leon Olsthoorn

CiteerNou kom maar op met de verhalen over de gedipte kroonboszanger. Of is echt iedereen er vrijdagmiddag al meteen heen gesneld? (Waar halen al die mensen toch de tijd vandaan?) Zelf ben ik er vanmorgen niet geweest omdat ik beloofd had eerst een paar uurtjes te gaan trektellen. Na afloop eerst maar eens de vogellijn gebeld, drie kwartier daarna nog eens en daarna maar naar huis gegaan. Technisch gezien heb ik 'm dus eigenlijk niet gedipt, maar het was toch wel erg jammer.
Ik ben gistermiddag naar de kroonboszanger gegaan (was vroeg klaar met werken en woon in Leiden) en heb er ongeveer 1,5 uur gestaan. Met de massa heen en weer gerend, ben geduwd en heb getrokken, heb verschillende keren naast mensen gestaan die hem zagen, maar zag nooit meer dan een nietszeggende kont of een paar pootjes.

En na 1,5 moest ik weer weg op weg naar de tandarts, zonder het beest gezien te hebben. Zo'n vogel op een paar kilometer van je huis, en hem dan nog missen.......
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Rutger

Citeer
CiteerNou kom maar op met de verhalen over de gedipte kroonboszanger. Of is echt iedereen er vrijdagmiddag al meteen heen gesneld? (Waar halen al die mensen toch de tijd vandaan?) Zelf ben ik er vanmorgen niet geweest omdat ik beloofd had eerst een paar uurtjes te gaan trektellen. Na afloop eerst maar eens de vogellijn gebeld, drie kwartier daarna nog eens en daarna maar naar huis gegaan. Technisch gezien heb ik 'm dus eigenlijk niet gedipt, maar het was toch wel erg jammer.
Ik ben gistermiddag naar de kroonboszanger gegaan (was vroeg klaar met werken en woon in Leiden) en heb er ongeveer 1,5 uur gestaan. Met de massa heen en weer gerend, ben geduwd en heb getrokken, heb verschillende keren naast mensen gestaan die hem zagen, maar zag nooit meer dan een nietszeggende kont of een paar pootjes.

En na 1,5 moest ik weer weg op weg naar de tandarts, zonder het beest gezien te hebben. Zo'n vogel op een paar kilometer van je huis, en hem dan nog missen.......
Oei... :(  
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

frankmeer

CiteerMet de massa heen en weer gerend, ben geduwd en heb getrokken, heb verschillende keren naast mensen gestaan die hem zagen, maar zag nooit meer dan een nietszeggende kont of een paar pootjes.
Technisch gezien, heb je hem dan toch?
Frank van der Meer

Edwin Russer

Een groot incasseringsvermogen moet je als twitcher/jaarlijster ook hebben :(

http://www.dutchbirding.nl/dbblog/blogtest...php?dbblog_id=1

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Leon Olsthoorn

Citeer
CiteerMet de massa heen en weer gerend, ben geduwd en heb getrokken, heb verschillende keren naast mensen gestaan die hem zagen, maar zag nooit meer dan een nietszeggende kont of een paar pootjes.
Technisch gezien, heb je hem dan toch?
Ik wil wel eerlijk naar mezelf blijven en hoewel anderen hem tezelfdertijd zagen kan ik net zo goed een tjif of zelfs een vuurgoudhaantje gezien hebben. Ik moet de soort in ieder geval identificeerbaar gezien hebben, alleen in de rij staan en een vogeltje zien is mij te weinig
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Guus Peterse

CiteerEen groot incasseringsvermogen moet je als twitcher/jaarlijster ook hebben :(

http://www.dutchbirding.nl/dbblog/blogtest...php?dbblog_id=1
Als ik heel eerlijk ben denk ik toch stiekem: rijp voor de verslavingskliniek.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Pim

#102
Dit troostbiedende topic maar weer eens wat leven inblazen.

Na een lange rit vanuit Flevoland tien minuten te laat om de geelsnavelduiker in de kijker te krijgen. Aan de overzijde snijdende wind en spekgladde wegen.


De terugweg was een ware belevenis met geschaarde vrachtwagencombinaties en takken die doorbogen van een laagje ijs.


Gelukkig thuis wel een kaartje voor Valentijnsdag ;)
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

lennartv

#103
Ik zie dit topic nu pas, maar waarschijnlijk vormt mijn BIG DIP waarschijnlijk nog wel een goede aanvulling:
Bairds strandloper, woestijnplevier, grote franjepoot en terekruiters, op dat moment nog allemaal Lifers, alle gemist.
En dan te bedenken dat een vogelmaat ook uit Zeeland en waar ik normaal altijd mee mee rijdt ze de vorige dag wel allemaal had  :(


Uiteindelijk heb ik gelukkig vorig jaar al de helft in kunnen halen.


Een andere dip die nog steeds niet lekker zit is die van de kleinst waterhoenders in de Groene Jonker. Het was mijn allereerste twitch. Uiteindelijk mijn vader over kunnen halen om na al die jaloersmakende foto's een keer met me te rijden. Daar hebben we vier uur in de zon gezeten met niks. Daardoor ook nog twee porseleinhoenders gemist :(
Later bleek dat die dag statistisch gezien één van de slechtste dagen was voor de kleinst waterhoenders (dat heb ik weer)


EDIT: de geelsnavelduiker heb ik gelukkig wel gezien  ;D
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Willem_Bosma

Nou, dan wil ik mijn hart ook wel even luchten. Ook mij en Theo van Veenendaal is het gelukt om de Geelsnavelduiker te dippen ^_^;

Zie hier voor een verslagje; http://natuurblog89.wordpress.com/2013/02/14/dipje/
Groeten,
Willem

Velp/Opeinde

Mijn blog; http://natuurblog89.wordpress.com/

Bart van Hoogstraten

Ik vind dit toch wel de mooiste "dip" mbt de Geelsnavelduiker: http://waarneming.nl/waarneming/view/73761024
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

arjan.kop

Als je een verrekijker hebt hoef je niet zo dichtbij te komen  ;D

Calonectris

Na 15 jaar vogels kijken heb je al wel je deel tegenslag gehad. De twee die er voor mij uit springen zijn:

- Kleine Spotvogel op Texel bij het reddingsboothuisje in september 2009. Ik zat al heel de week ervoor op Texel, met mijn (toenmalige) vriendin, lekker wat rondfietsen, zowat overal al geweest. Ik heb helaas geen DBA of smartphone, dus ik was van niets op de hoogte. Op de voorlaatste dag zitten we op een terrasje bij De Slufter. Er zitten enkele tafels verder twee engelstalige kerels, duidelijk ook vogelkijkers, dus wanneer we doorgaan informeer ik even "of ze nog wat interessants gezien hebben"? Ruddy hell!  A Booted Warbler?! Bleek dat het beestje er al zat van de eerste dag dat wij op Texel waren maar helaas, ondanks twee bezoeken (ook nog supervroeg op de laatste dag ernaartoe gefietst), niet meer gezien.

- tijdens een zeetrektelling op Cap-Gris-Nez met Ludovic Scalabre pikt hij van zuid naar noord een Kuhls Pijl op, en ondanks zijn aanwijzingen en dat hij hem relatief snel oppikte, zelf niet meer kunnen zien. Balen!
Filip Collet.

HPM


Ik moet het toch even kwijt hoor: telkens als ik 'worst dip' zie staan moet ik aan de Unox Nieuwjaarsduik denken.

Herman van der Meer