Hoofdmenu

Worst dip ever..

Gestart door Geert-Jan Kroon, november 21, 2006, 20:35:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

redmar_woudstra

Mijn Groene Reiger dip was ook wel erg vervelend... Het was een ontzettend warme dag, de reiger was enkele dagen ervoor nog gezien, maar het enige dat ik kon zien waren mans hoge brandnetels en badderende hoofdstedelingen!
groet,
Redmar

RWester

#31
Citeerik heb ook veel gedipt zoals kleine zwartkop,bosgors,ross' meeuw,slangenarend,grote tafeleend, groene reiger(2x),krekelzanger,breedbekstrandloper(2x),gestreepte starndloper(2x),zwarte ibes(2x),iberische tjiftjaf(3x),dougalls stern,roze spreeuw(2x),kuifkoekoek,dwerggors

maar ook wat gewonere soorten zoals kleine alk,grote pieper(2x),rosse franjepoot,kuifaalscholver,koereiger,zwarte ooievaar,sneeuw gans

maar mijn leukste dip zijn tog wel de 2 rotszwaluwen:
we kwamen om half 5 's middags aan, daar bleek dat se al vanaf 2 uur niet meer was gezien. daarom gingen wij naar een gebouw 200 m (ofzo) verder hoorn in waar ze mogelijk zouden slapen. 2 minuten nadat wij niet meer op die plek stonden kwamen ze langs gevlogen!! :angry:  best stom als je ervoor uit Nijmegen komt.
Ja, maar ben je wel naar de soorten geweest Bram? Kijk, als je er überhaupt niet heen gaat/bent geweest, dan heb ik zo ook héél veel gedipt.

Je moet er natuurlijk wel heen zijn geweest om iets te dippen.

Zoals de Scharrelaar van Texel voor mij. De laatste ochtend, kom aan op Texel krijg te horen dat ie een half uur voor mij nog door een boswachter is gezien.

Nada, niets, njente.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


bramubels

tuurlijk ben ik ook naar deze soorten geweest, anders is het ook geen dippen.;)
behalve de ross'meeuw van scheveningen, maar daar hoort een verhaal bij wat ik ook dippen noem:
Ik was samen met mijn moeder ik Den Haag en ik wou heel graag naar het strand bij scheveningen. mijn moeder wou liever naar het binnenhof, uiteindelijk hadden we tog besloten naar het strand te gaan maar ik stapte toen perongelijk op de verkeerde halte uit de tram waardoor we er uiteindelijk niet zijn geweest. op dutch birding stond dat die dag dat er een ross' meeuw was gezien bij scheveningen. voor het zelfde geld had ik hem dus gezien...


JaapHennevanger

Dit jaar op een dag te laat: dunbekmeeuw, blonde ruiter: van NH, Gestreepte Str.loper: Den Helder werd wel gezien maar heb hem niet kunnen zien en nog die bij Eemnes,  
Jaap Hennevanger



BWoets

#34
Mijn 'worst dip ever' was toch wel de Bairds Strandloper van 2003 op Texel.

Op het moment van de melding stond ik nabij de Cocksdorp op het wad. Beetje Dwergsterns kijken en wat steltjes kijken. Op dat moment werd op die plek een Bairds Strandloper doorgepiept. Ik was samen met Eelke Schoppers er direct hebben we rond gekeken uiteraard. Geen Bairds te zien, maar misschien nog wel opvallend, geen vogelaars!

Achteraf werd me verteld dat ze op de waddendijk zaten, maar ook daar echt goed gekeken.. er was gewoon NIEMAND te zien! Ik stond op de plek waar de vogel ook moest zitten.. samen op 1 stukje wad.. auw!

Aangezien we toch op Texel sliepen, de volgende dag maar weer op het fietse naar de Cocksdorp. Daar aangekomen zaten er al diverse vogelaars. Hele middag met hoog water gezocht en om uur of 4/5 weer richting boot, we moesten naar huis. Je raadt het al.. rijden we in Den Helder, gaat de semafoon af. Vogel wordt nu gezien.

Volgende dag geen tijd en de vogel werd de hele dag gezien.

Dag daarna weer beetje vogelen in de Noordkop  en wachten op de piep. Die piep kwam en meteen zijn we over gegaan. Aangekomen op de plek (nu met auto) bleek dat de vogel mogelijk was gezien (als zeker gepiept) en dat hij ook niet meer in beeld was..! Daar nog weer 2 uurtjes gezeten maar niets meer....

Ben dus 3 dagen daar geweest van de 4, en die ene dag dat hij goed te doen was.. was ik er niet!

Ik blijf het uiterst vreemd vinden dat we toen geen vogelaars hebben gezien............

Verder gedipt: Vork- en Steppevorkstaartplevier. Verder mag ik niet echt klagen.. owjah, die Bosgors van Vlie...!
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

JohanvantBosch

Ik heb vele leuke twitches gehad terwijl ik in Wageningen woonde, maar dichtbij huis leverde het met eigenlijk alléén maar zeeeeer vervelende dips op, meestal gecombineerde met een dagje uit op een steenworp afstand met steeds hetzelfde toenmalige vriendje.

In een weekendje in mei besloot ik met hem ons tentje voor een nacht op te slaan op de Wolfhezerhei, zeg maar halverwege Wageningen en de hoge veluwe. Erg gezellig en leuk etc. natuurlijk en eigenlijk had ik ook niks te klagen. Onderweg terug besloot ik toch maar eens de vogellijn te bellen (nog geen mobi of pieper). Er was eigenlijk niks gezien, behalve een wat verwarrende boodschap dat er een rood@#$%#@$ gezien was ergens op de !@#$%# veluwe - deze tekens stonden toen nog niet voor vloeken maar voor veel geruis op de vogellijn, waardoor ik niet kon verstaan waar het eigenlijk om ging. Het zal wel een roodkeelpieper of zo gaan..., dacht ik. Remco kon ik niet bereiken, dus...  Lekker verder gefietst, romantisch gedaan etc. 's Avonds maar weer eens het lijntje gebeld, bleek dat er een @#$%## mannetje rode rotslijster op de hoge veluwe had gezeten. Ik heel erg balen, mijn vriend vervloekt en de volgende dag alsnog op de fiets gestapt, halverwege een lekke band gekregen verder gelopen, de hele dag op een wit fietsje door de Hoge veluwe gedwaald en nooit meer wat van het kreng vernomen....

Een andere keer dacht ik toch wel aan de goede kant te staan, was namelijk een dagje met mijn vriend naar ..... de Hoge Veluwe. Tof, veel libellen etc. Halverwege de dag nog getwijfeld of ik de vogellijn moest bellen, maar... ach, het was erg gezellig en er zal vast niks gezien zijn. Aan het eind van de middag eindelijk weer thuis aangekomen, waar mijn huisgenoot me vertelde dat er een remco gebeld had dat er een 'steltloper'? in de blauwe kamer zat... kan dat? Ik was op zijn minst verward, belde Remco om eens te horen hoe of wat. Er bleek een SteltSTRANDloper in de blaka te zitten en er waren excursies. Als een gek in mijn kleine witte autootje gestapt en daar naartoe gescheurd, waar bleek dat de vogel net een half uur niet meer gezien wass... weer een tuinsoort gemis.  :(


Bas vd Burg

De Dwergaalscholver van Montfort Utrecht is ook 1 van mijn grotere dips. Eindelijk op de plek aangekomen, bleek de vogel opgevlogen te zijn. Er stonden van vogelaars her-en-der op de weg en aan de andere zijde van de plas. Tsja en daar sta je dan, flink te balen. Echter, later bleek dat de vogelaars die op de eerste dag aan de overzijde van de plas stonden, de vogel gewoon in beeld hadden op het moment dat ik (en anderen) op de weg stonden.......... En dan de volgende dag, toen 'ie weer werd gemeld, niet weg kunnen  ;)

Gelukkig later in Limburg de soort aardig kunnen waarnemen
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Tim de Boer

#37
Tsja heb ook wel wat gedipt dingen als de grijskopspecht 5x geweest, niet gezien.
Griel op een paar uur omdat die verjaagd was door "vogelaars" die erachteraan liepen. Vorkstaartplevier op een half uurtje ofzo. Grote burrie van katwijk (3x) heb gelukkig wel een ander. Kleine burrie van schevenigen (2x). Kraanvogels in drenthe (3x) werden elke keer gezien maar blijkbaar niet als ik ging zoeken.

Edit: Ook nog een keer de witbandkruisbek van het gooi geprobeert maar niet gezien. Twee dagen op texel gezocht naar een bos of dwerggors in de cocksdorp ook niet gezien. Dit jaar meerdere keren naar grote pieper op dezelfde plek en niet gezien. Ook nog 4 keer naar de mogelijke zwarte spreeuw wezen zoeken die gelukkig de laatste keer wel raak was. en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk! http://www.njn.nl

Edwin Russer

In een ander Topic ging het over relativeren maar dan wel een hele pijnlijke:

Dat heb ik gelukkig ook geleerd en ik weet nog heel goed dat ik die enige vrijdagmiddag, begin oktober 2004, geen vrij kon nemen. Door een bijzonder goede verlofregeling was ik dus elke vrijdagmiddag dat jaar vrij.
Die dag had ik een consultant op bezoek en werd de Goudlijster bij IJmuiden ontdekt. Ik kon pas om vier uur gaan rijden maar door een file miste ik de vogel op een klein half uur, auw..........
En dat ook nog met een oerschreeuw van een vogelaar die zijn enkel brak, waarbij ik op dat moment al begon te rennen. Uiteindelijk werd de ongelukkige letterlijk in de kunsternaarsduintjes met de ambulance weggereden,
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Edwin Russer

Ook een zware dip was de Aasgier bij Epen/Limburg in 2001. Die dag stonden we op de camping bij mijn schoonmoeder in Noord-Limburg. Ik was in ieder geval gewapend met een verrekijker. De vogel werd dus kortstondig maar uitstekend aan het eind van de dag waargenomen en het leek erop dat de vogel daar ergens zou overnachten.
De volgende ochtend besloot ik om toch maar niet te gaan, ach, hoe groot was de kans dat de vogel daar weer zou opduiken, het was mistig en ik moest zo'n roteind naar mijn auto lopen, lazy bastard dat ik ben. Afijn, later die ochtend werd de vogel door een handjevol vogelaars prachtig gezien en gefotografeerd,  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

pluisje

#40
Mijn slechtste twitch is die wel van de Vale Gierzwaluw op Vlieland.
Vogel echter mooi kunnen waarnemen, maar in de duinrand een beet opgelopen van een teek.
Van de week werd ik wakker met een gelaatsverlamming aan de linkerkant als gevolg van een beet van een besmette teek.

Dus Pas Op voor teken !!!
Ronald Nuiver

Ben Wielstra

:o

Smerige rotbeesten zijn het! En dan doel ik niet op Vale Gierzwaluwen! Hoe ernstig is het?

redmar_woudstra

kan er nog wat aan gedaan worden?
groet,
Redmar

laatvlieger

Jeetje dat is dan wel heel snel gegaan! Pfff
Hoe is het nu?  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

pluisje

Nog steeds hetzelfde.
Geen beweging van mijn linkergezichtshelft
Dit is vooral lastig omdat je niet met je linker oog kunt knipperen, waardoor deze erg droog wordt. Brandende en prikkende oog als gevolg. Ook het praten en drinken gaat moeilijk.
Het is waarschijnlijk wel te genezen met langdurig gebruik van Anti-biotica (de bacterie kan zich in cellen nestelen en is daardoor niet/minder vatbaar voor anti-biotica)
Door langdurig gebruik is dan de kans groot dat de bacterie uit je lichaam is.
Voordat ik anti biotica mag gebruiken moet ik eerst nog een keer bloed laten prikken. (dit om zeker te weten dat ik de ziekte van Lyme heb)
Dit is pas op 28 december. Dus tot die tijd zit ik nog met de gebakken peren.
Ik raad dan ook iedereen aan die regelmatig in het veld aanwezig is om je goed te laten controleren op tekenbeten en eventueel je bloed te laten onderzoeken op de bacterie Borrelia Borgdorfii !!

Maar ik blijf twitchen !!

PS vanmiddag was de Vale Braamsluiper ? weer in mijn tuin.


Ronald Nuiver

laatvlieger

CiteerDit is pas op 28 december. Dus tot die tijd zit ik nog met de gebakken peren.
Ik moet zeggen dat ik dat met deze ernstige problemen wel erg laat vind. Als het Lyme is, dan moet je daar zo snel mogelijk bij zijn.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

henkjanvdkolk

Ik heb ook af en toe teken, alleen als ik door een eikienbos heb gelopen dan controleer ik s'avonds of ik een teek heb. Dan heb je zeer weinig kans dat hij een bacterie in je bloed heeft gebracht.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Jaap Denee

Beste Ronald,

Met enige verbazing lees ik je verhaal.

Toevallig hebben wij in een farmacotherapeutisch overleg tussen huisartsen en apothekers deze problematiek (Lyme) recent besproken.

Dat er een kans is dat je Lyme hebt, lijkt na de beet op Vlieland en het ontstaan van je klachten redelijk groot . De gezichtsverlamming is een symptoom dat binnen weken tot maanden kan optreden. Ook zonder het ontstaan van de bekende rode ring! Er hoeft dus geen waarschuwing vooraf te komen.

Dat er duidelijkheid moet komen over de oorzaak spreekt ook voor zich, maar de methoden om antistoffen tegen de Borrelia aan te tonen leveren nogal onbetrouwbare uitkomsten op. Mede hierom wordt bij een vermoeden op Lyme een behandeling gewoon direct gestart en niet, zoals in dit geval, eerst nog een paar weken gewacht op een uitkomst van een test die toch niet zoveel zegt. Zeker met jouw klachten lijkt me dat direct starten met behandelen wenselijk is. Ik zou nog eens navraag doen bij je arts.

Meer info op: Lyme Disease Info

met vriendelijke groet,

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

P1234

Luitjes,

Dit is, denk ik, wel belangrijke info, voor ons allen. In ieder geval voor diegenen onder ond die veel in het veld zijn. Wat mij betreft rechtvaardigt het een eigen topic; nu staat het verstopt in "worse dip ever." Admins?

Ronald; beterschap!!
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;


P1234

Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

Edwin Russer

CiteerNog steeds hetzelfde.
Geen beweging van mijn linkergezichtshelft
Dit is vooral lastig omdat je niet met je linker oog kunt knipperen, waardoor deze erg droog wordt. Brandende en prikkende oog als gevolg. Ook het praten en drinken gaat moeilijk.
Het is waarschijnlijk wel te genezen met langdurig gebruik van Anti-biotica (de bacterie kan zich in cellen nestelen en is daardoor niet/minder vatbaar voor anti-biotica)
Door langdurig gebruik is dan de kans groot dat de bacterie uit je lichaam is.
Voordat ik anti biotica mag gebruiken moet ik eerst nog een keer bloed laten prikken. (dit om zeker te weten dat ik de ziekte van Lyme heb)
Dit is pas op 28 december. Dus tot die tijd zit ik nog met de gebakken peren.
Ik raad dan ook iedereen aan die regelmatig in het veld aanwezig is om je goed te laten controleren op tekenbeten en eventueel je bloed te laten onderzoeken op de bacterie Borrelia Borgdorfii !!

Maar ik blijf twitchen !!

PS vanmiddag was de Vale Braamsluiper ? weer in mijn tuin.
Ter info,

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5549285...den_.html?p=2,1
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jeroen Nagtegaal

Ik hoorde iets dat je je kon ineenten in Duitsland,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rein Genuït

vanmiddag ookaandacht voor teken op de radio, het blijkt uit onderzoek dat ongeveer 20% van alle teken besmet is. De oorzaak zou liggen in de toename van het aantal kleine knaagdieren in duinen en bossen. Dit volgens onderzoekers van de wageningen universiteit.
meer info over teken op  http://www.dow.wau.nl/msa/Natuurkalender/t.../teken/teek.asp

Groet, Rein
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

redmar_woudstra

zonet ook op het NOS journaal....
groet,
Redmar

TjeerdBurger

maar weer ff on-topic
mijn worst dip ever:
heb nog niet veel getwitcht dus ook niet veel dips gehad maar de vale gierzwaluw van schiermonnikoog 2005 was toch een beste.
Die dag gingen diverse excursie's vogels kijken op het eiland. 1 excursie ging helemaal naar het willemsduin, de oostpunt van schiermonnikoog. Op de kwelder zagen zij een vale gierzwaluw die naar Oost vloog, niet al te snel. Na wat telefoontjes bijna het hele JNM kamp op een hoog punt, bij restaurant 'de Marlijn' , en werd er gezocht naar de vale gierzwaluw. Na lang zoeken hadden de meeste de hoop al opgegeven maar toen werd er opeens geschreeuwd dat iemand 'een gierzwaluw' had. Uiteindelijk hebben de meesten de 'gierzwaluw' gezien, ver weg, slechts een paar keer tussen 2 duinenrijen heen en weer vliegend. Daarna verdween de vogel. Daarna is iedereen, verspreid over de duinen, richting de plek gelopen waar de vogel voor het laatst was gezien. Niks. Spoorloos. De gierzwaluw die we hadden gezien was veel te ver weg om nog kenmerken van vale gierzwaluw te zien. Mja, hoeveel gierzwaluwen zijn er nog in oktober?  

Edwin Russer

CiteerMja, hoeveel gierzwaluwen zijn er nog in oktober

Dag Tjeerd,

Om je niet nog verder te ontmoedigen, maar ten tijde van de Vale Gierzwaluw vlogen er ook nog twee gewone Gierzwaluwen rond,  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Steven Wytema

Citeer
CiteerMja, hoeveel gierzwaluwen zijn er nog in oktober
Dag Tjeerd,

Om je niet nog verder te ontmoedigen, maar ten tijde van de Vale Gierzwaluw vlogen er ook nog twee gewone Gierzwaluwen rond.
Ehm jullie hebben het over 2 verschillende gevallen...
Tjeerd bedoelt de (niet-aanvaarde) Vale Gierzwaluw van 21 okt 2004,
Edwin doelt op de Vale Gierzwaluw van afgelopen Deception Tours (20/21 okt 2006).
Daarnaast vallen gierzwaluwen echt wel op, dus de kans dat je m mist is niet heel groot denk ik.
de kans dat je een Gierzwaluw mist die tegelijkertijd op het eiland is lijkt me dus ook niet heel erg groot (om op Tjeerds vraag in te gaan).
Steven Wytema


Edwin Russer

Steven,

Je hebt gelijk en excuses aan Tjeerd :( ,  

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

TjeerdBurger

#59
ach ik had het jaartal ook fout (2004 ipv 2005) en ja, die vale gierzwaluw komt nog wel een keertje langsvliegen (hopelijk :rolleyes: )