Hoofdmenu

Obsmapp heel langzaam

Gestart door Fabian Meijer, september 29, 2011, 23:01:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Fabian Meijer

Hoi,

Ik zit momenteel in Amerika en voer zo nu en dan wat waarnemingen in van hier. Ik voer echter niet vaak waarnemingen in omdat de applicatie enorm sloom is. Bij de eerdere versies had ik hier geen last van. Als ik nu een waarneming in wil voeren en klik op 'selecteer soort' moet ik erg lang wachten. Hetzelfde geldt voor wanneer ik een soort in wil typen. Hij loopt soms ook vast.

Ik heb een HTC Wildfire. Daarnaast heb ik dus alle soorten van observado gedownload (ook in het engels). Ligt het hier aan dat de applicatie zo sloom is?

Toen ik trouwens vanochtend een Yellow-bellied Sapsucker en Northern Parula in wilde voeren kon hij die niet vinden in mijn soortenlijst, heel gek.. terwijl ik alle soorten op Zeer Zeldzaam heb gedownload..

Groet,
Fabian

hiskodevries

Fabian, over de snelheid kan ik niets melden, die is op mijn htc flyer even snel met de observado soortenlijst als met de waarneming.nl soortenlijst. Wat gebeurt er met de snelheid als je de htc eens uit en aan zet zodat het geheugen geschoond is.
over die soorten
als je op sapsuc of parul  zoekt vindt die ze wel heel snel
als je op yellow zoekt moet je verder naar beneden scrollen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

De WildFire is een van de traagste HTC's, maar ObsMapp draait er prima op.
Waarschijnlijk draait er inmiddels (te) veel op de achtergrond? Reset je toestel eens.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Fabian Meijer

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb Obsmapp verplaatst van m'n telefoon naar m'n SD kaart en hij is nu een stuk sneller.

Verder kon ik de parula en sapsucker niet vinden omdat ik 'filteren op beginletters' had ingesteld. Toen ik dit uitzette kon ik ze wel gewoon vinden..

Groeten,
Fabian