Hoofdmenu

Dierenleed!

Gestart door Theo Aaldijk, september 28, 2011, 22:54:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theo Aaldijk

Dit moet ik even kwijt.


Afgelopen maandagmiddag kom ik samen met mijn vrouw terug gereden van een heerlijk weekend in de Ardennen.
Op de E25 ten hoogte van Remouchamps op de vluchtstrook een dode aangereden vos die wij recht in de ogen konden kijken, stoppen was geen optie, te gevaarlijk.
Even later tien kilometer voor Luik ook op de E25 op de betonnen middenberm een dood dier (brede lichte streep over de rug, grote van een Das) en 100 meter verder een zelfde exemplaar. Ik weet echt niet wat voor dieren dit waren, ik weet wel dat mijn vrouw en ik diep onder de indruk waren ( en nog zijn) over dit dierenleed en het heeft een behoorlijk zwart randje aan ons prachtige weekend gegeven.


Wie weet wat dit voor dieren waren?
Groet, Theo Aaldijk

Rene Janssen

Dag Theo,


Al aan wasbeer of wasbeerhond gedacht?!



René
René Janssen

Theo Aaldijk

Hallo René,


Ik heb heel veel foto's zitten bekijken en geprobeerd de beelden die eigenlijk niet meer dan een flits zijn te plaatsen.
De Wasbeer lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de twee exemplaren vlak bij elkaar en als ik het gebied bekijk blijft eigenlijk alleen de Das over, maar nogmaals je ziet het in een flits en dan is het achteraf heel moeilijk om iets met zekerheid vast te stellen.
Maar Wasbeer of Das het blijft natuurlijk een ramp dat je in zo'n korte tijd en op zo'n kleine afstand drie pracht dieren ziet die verkeersslachtoffer zijn geworden, daar heb ik het best wel moeilijk mee.
Groet, Theo Aaldijk

M.Haverkamp

Citaat van: Theo Aaldijk op september 29, 2011, 23:25:33 PM
Hallo René,


Ik heb heel veel foto's zitten bekijken en geprobeerd de beelden die eigenlijk niet meer dan een flits zijn te plaatsen.
De Wasbeer lijkt mij onwaarschijnlijk gezien de twee exemplaren vlak bij elkaar en als ik het gebied bekijk blijft eigenlijk alleen de Das over, maar nogmaals je ziet het in een flits en dan is het achteraf heel moeilijk om iets met zekerheid vast te stellen.
Maar Wasbeer of Das het blijft natuurlijk een ramp dat je in zo'n korte tijd en op zo'n kleine afstand drie pracht dieren ziet die verkeersslachtoffer zijn geworden, daar heb ik het best wel moeilijk mee.

Dit stuk heb ik diverse keren gereden en inderdaad vos en das vaak dood aangetroffen.