Zuidelijke boomsprinkhaan

Gestart door vosje50, september 29, 2011, 12:24:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

vosje50

Hallo, even een vraagje. Voor de 2e keer deze week vond ik een zuidelijke boomsprinkhaan binnen. Eerst in de kamer, die had ik weer buiten gezet en nu weer 1tje in de bijkeuken.
Ik las dat ze soms binnen overwinteren en dat het in huis vaak te droog en te warm is en ze dat uiteindelijk niet overleven. Zoeken ze nu al een overwinteringsplekje? Of zet ik deze weer buiten? Of bv in de schuur?
m.vr.groet,
Janny Heijkoop

Wim Bakker

CiteerIk las dat ze soms binnen overwinteren en dat het in huis vaak te droog en te warm is en ze dat uiteindelijk niet overleven.

Eerlijk gezegd denk ik dat ze de winter zowiezo niet overleven. De exemplaren die je nu vindt zijn op zoek naar licht en warmte en komen dan per ongeluk in huis terecht, vooral nu de nachten kouder worden, de verlichting vroeger aan is en de dieren door de warmte van de dag nog erg actief zijn. Gewoon weer buiten zetten.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

vosje50

Nog bedankt voor je reactie. Jammer, dat ze het niet redden in de winter. Maar ja, ook dát is de natuur.