Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 49 50 [51]   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp  (gelezen 56400 keer)

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
Re: Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp
« Reactie #1500 Gepost op: mei 20, 2019, 08:11:38 am »

Het downloaden van soortenlijsten terwijl je geen WiFi hebt is opgelost met de update die zojuist in Google Play is gezet (7.25.4)
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

Johan op den Dries

• Member
    • http://www.opdendries.com
« Reactie #1501 Gepost op: mei 20, 2019, 21:50:37 pm »

Super Alex! Ik hou het in de gaten de komende tijd
Johan op den Dries
Sneek

OlivierO

• Member
« Reactie #1502 Gepost op: mei 22, 2019, 14:38:25 pm »

Bij mij kan ik alleen foto's uit de app foto's (van google) selecteren. Daar staan (bij mij) recent genomen foto's dus niet in, totdat ik die "app" open, dan pas komen de foto's daarin zichtbaar. Doe ik die app een maand niet open, dan staan daar geen foto's in van die maand.

Het zal dus de maken hebben met een soort van synchroniseren tussen galerij en foto's.

Bij de "app galerij" staan de foto's onmiddellijk zichtbaar (in de submap camera), maar de galerij zie ik dus niet via obsmapp.

Voor de duidelijkheid: ik neem geen foto's via obsmapp zelf. Meestal neem ik eerst rap een foto met de camera van mijn GSM om dan rustig een waarneming in te geven. Een vlinder of ander klein beest wacht meestal niet tot je zover bent in Obsmapp.

Een dikke merci om dit in te voeren!!!!!!
Olivier Olyslaegers

Alex Kwak

• Forum beheerder
    • alexkwak.nl
« Reactie #1503 Gepost op: mei 22, 2019, 16:13:30 pm »

Bij mij kan ik alleen foto's uit de app foto's (van google) selecteren. Daar staan (bij mij) recent genomen foto's dus niet in, totdat ik die "app" open, dan pas komen de foto's daarin zichtbaar. Doe ik die app een maand niet open, dan staan daar geen foto's in van die maand.

Het zal dus de maken hebben met een soort van synchroniseren tussen galerij en foto's.

Bij de "app galerij" staan de foto's onmiddellijk zichtbaar (in de submap camera), maar de galerij zie ik dus niet via obsmapp.

Voor de duidelijkheid: ik neem geen foto's via obsmapp zelf. Meestal neem ik eerst rap een foto met de camera van mijn GSM om dan rustig een waarneming in te geven. Een vlinder of ander klein beest wacht meestal niet tot je zover bent in Obsmapp.

ObsMapp heeft geen eigen galerij oid. ObsMapp vraagt aan je toestel om de foto's te tonen, en je toestel bepaalt waarmee dat gebeurt. Als er meerdere app's beschikbaar zijn die dat kunnen krijg je vanuit Android een keuzemenu met een optie om die keuze vast te leggen. Ik vermoed dat je dat een keer gedaan hebt met een andere app dan gewenst.
Hoe je dat weer ongedaan maakt lees je bijvoorbeeld hier: https://computertotaal.nl/artikelen/smartphone/standaard-apps-instellen-in-android-62531/
Alex Kwak, ontwikkelaar WnPda, WnSmart en ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!
www.alexkwak.nl

FrankR

• Member
« Reactie #1504 Gepost op: mei 22, 2019, 16:49:27 pm »

Het downloaden van soortenlijsten terwijl je geen WiFi hebt is opgelost met de update die zojuist in Google Play is gezet (7.25.4)
Erg fijn, dank. (Wel nog even ervaren zelf)
-=O=-

Frank Roos

OlivierO

• Member
« Reactie #1505 Gepost op: mei 22, 2019, 20:10:39 pm »

ObsMapp heeft geen eigen galerij oid. ObsMapp vraagt aan je toestel om de foto's te tonen, en je toestel bepaalt waarmee dat gebeurt. Als er meerdere app's beschikbaar zijn die dat kunnen krijg je vanuit Android een keuzemenu met een optie om die keuze vast te leggen. Ik vermoed dat je dat een keer gedaan hebt met een andere app dan gewenst.
Hoe je dat weer ongedaan maakt lees je bijvoorbeeld hier: https://computertotaal.nl/artikelen/smartphone/standaard-apps-instellen-in-android-62531/

:(
Olivier Olyslaegers

Rutger Barendse

• Observado Admin
  • *
  • Admingroep: Planten BE, NL en Observation
« Reactie #1506 Gepost op: juni 04, 2019, 22:17:13 pm »

Ik heb het al eens vaker geprobeerd, maar vandaag kreeg ik opeens weer zin om het nog eens te proberen.

Ik zou graag een knop hebben, links of rechts naast 'opslaan', die mijn invoer bevestigd en direct weer naar de soortenlijst/picklist gaat. Noem het 'opslaan en volgende'. Ik voer veel achter elkaar in met dezelfde parameters, zonder  aantallen en geen extra items. Ik denk dat zo'n knop mij veel tijd gaat schelen bij de invoer.

Ik kwam weer op het oude idee omdat ik een app heb die barcodes scant en gewoon doorgaat en doorgaat tenzij je onderbreekt als je er iets er aan wil toevoegen of wijzigen.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2019, 09:16:00 am door Rutger Barendse »

marcel234

• Member
« Reactie #1507 Gepost op: juni 04, 2019, 22:27:17 pm »

Julian

• Member
    • BirdBlog.org
« Reactie #1508 Gepost op: juli 16, 2019, 23:49:52 pm »

Meerdere soorten onthouden (“vastzetten”).

Wanneer je in een gebied een veelvoorkomende soort structureel in kaart wil brengen is de optie “soort onthouden” (aan te vinken in de lijst die te openen is via de drie streepjes naast de verrekijkerknop rechtsboven in de titelbalk bij “Instellingen”) erg handig en zeker wanneer je per soortgroep de standaardvelden aanpast (eveneens onder “Instellingen”: “Activiteiten, kleden, enz.”).

Zo heb ik bijvoorbeeld de soortgroep dagvlinders standaard op “imago” en “exact aantal” staan, planten op “veldwaarneming” + “gezien niet geteld” en Sprinkhanen op “Imago” + “baltsend/zingend”  + “gehoord” + “gezien niet geteld”.
Hierdoor hoef ik bij het in kaart brengen van zingende Grote groene sabelsprinkhanen alleen maar op “opslaan” te drukken wanneer ik er eentje hoor tijdens m’n wandeling want de soort, het juiste kleed, de telmethode én activiteit staan al vast. Het registreren wordt echter sterk vertraagd wanneer ik een Bramensprinkhaan hoor en de soortnaam moet aanpassen (laden; kost extra rekenkracht van m’n telefoon. Hierna weer Grote groene sabelsprinkhaan selecteren en hetzelfde verhaal).

Misschien dat er een apart menu kan komen voor soortgerichte inventarisaties (als onderdeel bij transecten?) waarbij je alleen een pagina hebt met soortnamen om op te drukken (met vereiste dat “Activiteiten, kleden, enz.” is ingesteld voor de soortgroepen van soorten die je vast wil zetten/onthouden?)?

Nu worden de laatst ingevoerde soorten al onthouden maar als ik de 2e of 3e soort wil hebben in plaats van de vastgezette soort (da’s de laatst ingevoerde soort) wordt de lijst weer helemaal geladen. Als deze dropdownlijst uitgeklapt kan blijven (als optionele “instelling”?) waarbij bijv. de laatste 5 soorten rechtstreeks te selecteren zijn (en daarmee meteen, met diezelfde druk op de knop (soortnaam), ingevoerd kunnen worden) haal je de vertraging eruit.

Of is er al zoiets?  :rolleye:

marcel234

• Member
« Reactie #1509 Gepost op: juli 17, 2019, 12:04:58 pm »

Ja, bij het tellen van vleermuizen waar je ongeveer vijf soorten hebt hebben ze zo'n app.

Julian

• Member
    • BirdBlog.org
« Reactie #1510 Gepost op: juli 17, 2019, 12:43:23 pm »

Ja, bij het tellen van vleermuizen waar je ongeveer vijf soorten hebt hebben ze zo'n app.

Maar nog niet binnen waarneming.nl/observation.org? Voor registratie van vleermuiswaarnemingen heb ik trouwens al een andere wens ingediend: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=443812.msg2323961#msg2323961
Pagina's: 1 ... 49 50 [51]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.038 seconden met 20 queries.