Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 44 45 [46]   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp  (gelezen 19543 keer)

SlechtValk

• Betatest Herkenningsapp
  • *
    • Ondertekening
Re: Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp
« Reactie #1350 Gepost op: november 11, 2017, 14:08:18 pm »

vervolgens zie ik een mooie soort die in natuurlijk wil invoeren; vervolgens wil ik weer terug naar wat er gezien is..
Screenshot maken.
Dank voor deze suggestie, ik denk dat ik dit ga doen, echter lost het niet alles op... want je wilt natuurlijk niet alleen een lijstje van wat er zoal gezien is, maar ook de mogelijkheid om details van die waarnemingen te bekijken (met eventuele routekaart etc.). Dus tot op zekere hoogte is dit inderdaad een idee, maar lost niet alles op.

Als je graag wilt dat mensen je helpen is het niet handig om zo te reageren...
Om heel eerlijk te zijn had ik niet echt het gevoel dat ik ermee geholpen werd... ik kies mijn woorden over het algemeen zeer zorgvuldig en als dan dingen gekoppeld worden waar ik mijn best voor gedaan heb om dat als afzonderlijke zaken te vermelden, heb ik niet het gevoel dat ik serieus genomen word. Zeker niet als er vraagtekens gesteld worden bij de manier van gebruik, die volgens mij exact is zoals de functie bedoeld is.

Overigens zijn er plannen voor ObsMapp waarbij jouw 'probleem' verholpen zou kunnen zijn. Maar dat vereist een grote investering en dat geld is er momenteel domweg niet.
Dat klinkt alsof er een grote rebuild van de app in de planning zit... ik ben heel benieuwd naar de plannen. Heeft het toevallig ook te maken met de al vele male genoemde waarneming.nl 2.0?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jan Mudde

• Member
Re: Wensen voor ObsMapp / Wishes for ObsMapp
« Reactie #1351 Gepost op: november 12, 2017, 18:04:48 pm »

Ik heb het vermoeden dat het direct vanuit een waarneming uit het "omgevingsmenu" terugkeren naar het "zoeken" van de app iets is wat aan jou of je telefoon ligt. Net nog even uitgebreid uitgeprobeerd en ik kom op de volgende route uit die niet leidt tot opnieuw moeten opstarten van het "zoeken" ObsMapp openen, "omgeving" kiezen, soort uit getoonde soortenlijst bekijken kan vervolgens tot op routekaartjes niveau, daarna gewoon aantal keren de "terugknop" van je toestel indrukken tot je weer in de lijst met waarnemingen zit.
Ik denk dat je me niet goed begrijpt... hetgeen ik probeer aan te kaarten is niet zozeer het terug komen van het "omgeving"-scherm naar invoeren van een waarneming, maar juist andersom van het invoeren van een waarneming, naar een (eerder gemaakte) zoektocht in de omgeving.

Als je natuurlijk vanuit "omgeving" door naar het invoerscherm gaat dan zal je idd opnieuw moeten zoeken.
Dat is helemaal niet zo natuurlijk, dit is precies wat mijn verzoek inhoud... dat ik juist NIET opnieuw hoef te zoeken maar dat ik de mogelijkheid heb om terug te keren naar de eerdere zoekopdracht.

Wat ik niet zo begrijp is dat je kijkt in "Omgeving" voor "mooie soorten" die je vervolgens in wil voeren. Ik voer uitsluitend in wat ik waarneem en dat staat niet "voorgedrukt" in het lijstje "Omgeving" ;D B) Groetjes, Jan
Is mijn gebruik van de Omgeving-functie echt zo vreemd?... lekker aan het vogelen in een gebiedje, als ik het vermoeden heb dat ik wel zo'n beetje alles gezien heb kijk ik even in de app naar wat anderen in de omgeving gezien hebben (en of ik dus nog iets beter zou moeten zoeken naar een soort die ik niet, maar anderen wel hadden). Als er op dat moment een... ik noem maar wat... Zeearend overvliegt (nog voor ik de omgevingslijst in mij op heb kunnen nemen)... snel terug naar invoer en die Zeearend invoeren (nadat ik hem natuurlijk uitgebreid bekeken heb) en vervolgens wil ik terug naar waar ik mee bezig was... namelijk weten wat er in de omgeving gezien is... ik heb op deze manier al meermaals een melding gekregen dat je maximaal x aantal keer per tijdseenheid mag zoeken in de omgeving (ik vermoed omdat dit een bewerking vereist die de servers nogal belast).

Overigens stond er in mijn oorspronkelijke bericht niet alleen een komma maar zelfs een puntkomma tussen de "mooie soort" en de "zoekopdracht in de omgeving", als je ze dan alsnog gaat koppelen ligt dat meer aan je vermogen van begrijpend lezen... maar dat ter zijde.

Hallo Stefan, dank je wel voor je uitgebreide toelichting. Die maakt het probleem waar je tegen aan loopt in ObsMapp een heel stuk duidelijker. Wat betreft mijn vermogen tot begrijpend lezen; daar is niet veel mis mee. Mogelijk dat wij beiden iets verschillen in de beleving bij het gebruik van het leesteken punt-komma. Mijn beleving is dat je een punt-komma gebruikt tussen twee zinnen die je in zeer nauw verband met elkaar moet lezen. Jouw gebruik van het woord "vervolgens" in het tweede deel van je opsomming doet nog eens extra de beleving ontstaan dat dit deel rechtstreeks zijn oorsprong vindt in het eerste zinsdeel. En zoals altijd met taal blijkt hieruit weer eens dat het referentiekader van de zender en ontvanger op elkaar afgestemd moet zijn omdat er anders ruis kan ontstaan  ;D. Ik wens je in elk geval veel natuurplezier en dat de noeste werkers aan ObsMapp altijd in staat mogen blijven zijn om ons als best wel in de watten gelegde waarnemers naar believen te bedienen. Met vriendelijke groeten, Jan Mudde.
Jan Mudde
Pagina's: 1 ... 44 45 [46]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.046 seconden met 20 queries.