Bug reports / Bugmeldingen Obsmapp 1.0

Gestart door hiskodevries, september 02, 2011, 14:13:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: JackBr op september 06, 2011, 00:49:45 AM
Ik weet echter niet of je systeeminstellingen kunt wijzigen binnen een app...

Ik mag hopen van niet   :o

Verder duidelijk verhaal, bedankt!  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hdijk

Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2011, 20:43:17 PM
Citaat van: hdijk op september 05, 2011, 17:18:30 PM
Zeker, maar de gps weet niet van plan ben in te gaan voeren.

Ik denk dat er een of meer woorden ontbreken in je bericht.  ???
Sorry voor mijn cryptische taalgebruik. Ik bedoel: als ik in friesland sta en in zuid-limburg wil invoeren, en ik krijg de vraag voorgelegd "GPS inschakelen?", dan ben ik geneigd deze niet in te schakelen. En dat kan dus niet.

Maar goed, Jack heeft al licht geschapen in de duisternis  :duim:

Ik wil eigenlijk niet dat google constant mijn positie weet, dus houdt ik mijn GPS graag in de hand. En natuurlijk ook om de batterij te ontlasten.

Enne...nog van Harte! met de livegang!
Hendrik Jan van Dijk

Thijs Fijen

Geen bug maar wel een testresultaat: Heb zojuist geupdated van 1.0.3 naar 1.0.4 terwijl er nog waarnemingen niet geupload waren. Deze staan nog netjes in het overzicht :)
Thijs Fijen

hiskodevries

Citeerals ik in friesland sta en in zuid-limburg wil invoeren,
die waarnemingen zouden we moeten taggen als bijzonder verdacht
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

allartk

Citaat van: hiskodevries op september 06, 2011, 15:28:04 PM
Citeerals ik in friesland sta en in zuid-limburg wil invoeren,
die waarnemingen zouden we moeten taggen als bijzonder verdacht
Neehoor, want je als je de tijd aanpast kan dat waar zijn.
Allart Kooiman

Ontwikkelaar webobs

Stijn E.

Citaat van: allartk op september 06, 2011, 15:42:32 PM
Citaat van: hiskodevries op september 06, 2011, 15:28:04 PM
Citeerals ik in friesland sta en in zuid-limburg wil invoeren,
die waarnemingen zouden we moeten taggen als bijzonder verdacht
Neehoor, want je als je de tijd aanpast kan dat waar zijn.

Daar heeft Allart nog iets waar ik niet aan gedacht had; voor zover ik weet de tijd komt van de GPS en is dus niet aan te passen.
Had toch even wat beter moeten nadenken over mijn idee over het pop-upje, sorry!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Dietrich Meijer

Als ik bij Lokatie-instellingen - Vaste locatie een ander getal wil invullen kan ik geen punt of komma invullen. Zelfs als ik een getal met punt kopieer wordt de punt niet weergegeven.
m.vr.gr.
Dietrich Meijer.

Alex Kwak

Citaat van: d.meijer op september 07, 2011, 17:30:36 PM
Als ik bij Lokatie-instellingen - Vaste locatie een ander getal wil invullen kan ik geen punt of komma invullen. Zelfs als ik een getal met punt kopieer wordt de punt niet weergegeven.

Dat is vast een optie die niet door veel mensen wordt gebruikt, dat dat nog nooit gezien is...
Ga ik corrigeren!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wouterbosgra

Ik probeer mijn waarnemingen (6 stuks jaja) te uploaden en dat mislukt. raar want mijn internet werkt prima, maar ok. echter - ik kan met obsmapp nu geen kant meer op. Er staat een 'popup' genaamd "Uploaden" met daaronder een geanimeerd loading-gifje en de melding "Exporteren mislukt!". Ik kan nu helemaal nergens meer op klikken, de applicatie reageert nergens op?

Edit: Het is me gelukt hieruit te komen door de back-toets te gebruiken. Eigenlijk best logisch, maar misschien zou dat duidelijker kunnen (bijv "sluiten" onder de melding oid?

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jvogels

oude bug, dacht dat dit gefixt was in 1.0.4 of eerdere versies:

kleed verandert niet mee bij wijzigen van soortgroep vanuit het waarnemingen invoer scherm.

de oplossing is vrij eenvoudig, invoerscherm verlaten en weer openen en het is weer ok, maar het blijft een bug, die ook niet echt handig is (moet je toch weer steeds het invoerschem verlaten als je van soortgroep wilt wisselen). Het zou te maken kunnen hebben met het wel of niet hebben van een GPS fix (tijdens soortgroep wijzigen had ik nog geen fix), maar zeker weten doe ik dat niet.

android versie 2.2 op HTC desire met obsmapp 1.0.4


hiskodevries

als aanvulling. volgens mij gaat het alleen fout voor die soortgroepen waar je zelf andere defaultwaarden voor het ingesteld
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Ok, bedankt. Ik ga het proberen na te spelen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

chatman

Vandaag even naar het Lauwersmeer geweest. Thuis nog even een waarneming aangepast.
Wat bleek, bij het aanpassen van een waarnemingen, maakt ObsMapp van Lauwersmeer -> Vries.
De locatie van de waarneming wordt dus aangepast. Lijkt me niet de bedoeling.

Ik heb dit een keer mee gemaakt, ik ga wel kijken of ik het later kan reproduceren.

Alex Kwak

Citaat van: chatman op september 16, 2011, 19:52:30 PM
Vandaag even naar het Lauwersmeer geweest. Thuis nog even een waarneming aangepast.
Wat bleek, bij het aanpassen van een waarnemingen, maakt ObsMapp van Lauwersmeer -> Vries.
De locatie van de waarneming wordt dus aangepast. Lijkt me niet de bedoeling.

Ik heb dit een keer mee gemaakt, ik ga wel kijken of ik het later kan reproduceren.

Versie 1.0.4  :huh:
Was bij een oudere versie wel een bekende bug.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


Alex Kwak

#46
Citaat van: chatman op september 16, 2011, 21:11:53 PM
Inderdaad versie 1.0.4.

Ben aan het spitten geweest, en inderdaad, daar zit nog een lek.
Neem ik mee in de komende 1.1

Ter info: gebeurt nu als je tijdens het wijzigen een positiewijziging doorkrijgt van de gps.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op september 10, 2011, 15:40:02 PM
als aanvulling. volgens mij gaat het alleen fout voor die soortgroepen waar je zelf andere defaultwaarden voor het ingesteld

Nee, gaat op andere manieren ook fout. Gaat opgelost worden...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

bas.van.schooten

als ik in mijn engelstalige observado soortlijst bijvoorbeeld wilsons plover wil invoeren en wilson pl typ... Blijft vaak wilsons plover als optie staan (aanpassen aan invoer gaat soms een beetje lastig) als je die dan aanklikt (volgens je foutieve invoer zou die er niet meer mogen staan) loopt de soortenlijst vast..

Niks schokkends eigenlijk... ik werk met 1.04

rudieh

Hallo Alex,
Heb vamorgen vroeg geprobeerd mijn waarnemingen van afgelopen weekend te uploaden, dit lukte niet heb vervolgens een rapport verstuurd en vraag mij nu af hoe terugkoppeling plaats vindt. Heb inmiddels bijna al mijn waarnemingen gecontroleerd op fouten en ben nog niets tegengekomen, ben nog niet klaar. Heb dit probleem ook bij een vorige versie gehad en toen had ik bij embargo iets niet goed staan? Ben dit nu dus nog niet tegengekomen. Maar kan dit uploaden niet zo gemaakt worden dat, dat het niet blijft hangen in de eventuele foute dingen die je in je waarnemingen staan.  Maar dat hij hier overeen gaat en die waarnmingen niet upload maar de goede wel dit maakt zoeken naar je eigen fouten ook iets simpeler.
Groet rudie huiting

hiskodevries

Rudie, dat foutrapport komt bij alex in zijn mailbox terecht die komt daar zeker op terug.
paar controles vooraf:
-je weet zeker dan je inlog gegevens correct zijn ?
-je weet zeker dat je internet verbinding stabiel is
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rudieh

Hoi Hisko/Alex,
Ik heb net mijn wachtwoord opnieuw ingevoerd en opgeslagen(doe ik anders nooit voor een upload), en ben weer gaan uploaden. Na een 10 min krijg ik de melding Activiteit Uploaden in Obsmapp reageert niet.
Dit keer geen rapport verzonden, overigens tijdens de eerste upload stond wifi uit op de telefoon. En normaal upload ik altijd thuis via Wifi en volgens mij een stabiele internetverbinding.
Groet rudie

Groet rudie

Alex Kwak

Ik zie inderdaad de foutmeldingen, maar die zijn anoniem. Ik kan dus niet terugkoppelen.
Fouten bij het uploaden heb ik inderdaad voobij zien komen, en komen door een time-out in de upload. Zeer waarschijnlijk dus een een slechte internetverbinding. Ik neem tenminste aan dat je niet probeerde honderden of nog meer waarnemingen te uploaden?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: bas.van.schooten op september 18, 2011, 05:09:27 AM
als ik in mijn engelstalige observado soortlijst bijvoorbeeld wilsons plover wil invoeren en wilson pl typ... Blijft vaak wilsons plover als optie staan (aanpassen aan invoer gaat soms een beetje lastig) als je die dan aanklikt (volgens je foutieve invoer zou die er niet meer mogen staan) loopt de soortenlijst vast..

Niet reproduceerbaar. Bij de spatie achter "wilson" wordt de lijst leeg (zoals het hoort)
Enig idee hoe dit wel te reproduceren?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

rudieh

Hoi Alex/Hisko,
Wat zou het max aan waarnemingen zijn wat je kunt uploaden in een keer? Ik probeer er nu 300 te uploaden ongeveer.

groet rudie huiting

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Rudie, is het uploaden nu gelukt ? volgens mij zag ik ze langs komen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rudieh

Hoi Hisko,
Het is inderdaad inmiddels gelukt, heb de schermbeveiliging van de telefoon op 30 min gezet en toen ging het goed. Weet niet het verband met elkaar maar ben blij dat het gelukt is. Alex en Hisko bedankt voor de tips.

groet rudie

tegenligger

Complimenten aan jullie voor het maken van deze geweldige app! Als ontwikkelaar van applicaties weet ik hoe tijdrovend en ingewikkeld het soms is en jullie hebben het maar weer mooi voor elkaar gekregen. Heel veel respect.

On topic: wat me opviel is dat ik de hier zo juist overvliegende Halsbandparkiet niet kan vinden in de soortenlijst. Ligt dat aan mij?

Groeten Marcel

hiskodevries

Citaat van: tegenligger op september 23, 2011, 14:44:08 PM
Complimenten aan jullie voor het maken van deze geweldige app! Als ontwikkelaar van applicaties weet ik hoe tijdrovend en ingewikkeld het soms is en jullie hebben het maar weer mooi voor elkaar gekregen. Heel veel respect.

On topic: wat me opviel is dat ik de hier zo juist overvliegende Halsbandparkiet niet kan vinden in de soortenlijst. Ligt dat aan mij?

Groeten Marcel
Inderdaad Marcel dat ligt aan jouw :) even de juiste opties aanklikken in het optie scherm van de soortinstellingen ( is namelijk een exoot)
Bedankt voor de complimenten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0