Achterstand waarnemingen?

Gestart door CeesvanDijk, augustus 25, 2011, 20:55:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

CeesvanDijk

Is er werkelijk zo'n grote achterstand met het onderzoeken van waarnemingen?
Het valt me op dat een waarneming meestal onmiddellijk (1 dag) word onderzocht (vooral bij de Libellen) of anders binnen enkele dagen.
Gaat het langer duren dan wordt het in mijn ogen twijfelachtig of er ooit nog naar wordt gekeken.
Dit is vooral het geval bij Bijen, Wespen en Mieren waar bij mij 80% niet wordt onderzocht.
Als een foto niet duidelijk genoeg is of een soort niet valt te determineren kan dat in mijn ogen beter gezegd worden zodat ik deze waarneming kan verwijderen, lijkt mij beter voor de database.
Bij Observado is het niet anders.
Van de twintig door mij ingevoerde waarnemingen zijn er tien beoordeelt maar de laatste maand is er niets meer verandert.
Ik snap dat het vrijwilligerswerk is en dat het vooral na de vakantie druk is maar mijn gevoel zegt me dat vooral oudere waarnemingen die nog niet zijn gecontroleerd als verloren moeten worden beschouwd.
Ik hoop dat ik het mis heb.

Met alle respect,
Groeten,
Cees van Dijk.

     

Maico Weites

Citeermaar mijn gevoel zegt me dat vooral oudere waarnemingen die nog niet zijn gecontroleerd als verloren moeten worden beschouwd.
Ik hoop dat ik het mis heb.

Die gaan zeker niet verloren. Ook meldingen die (nog) niet goedgekeurd zijn (niet te verwarren met afgekeurde waarnemingen) verschijnen in statistieken/kaarten e.d.
Bij kaarten heb je dan nog de optie om alleen goedgekeurde waarnemingen te tonen.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

CeesvanDijk

Sorry maar ik vind het toch een "verarming" van de database en niet gecontroleerde waarnemingen geen waarde hebben.
Daarnaast zal het waarnemers er op de duur van weerhouden om waarnemingen in bepaalde groepen (b.v de eerder genoemde maar ook die van Vliegen en Muggen) nog in te voeren.
Daar wordt het op de duur ook niet beter van.

Nogmaals ik begrijp dat Admins hier kosteloos hun vrije tijd in steken maar ik denk dat niemand gebaat is bij een enorme hoeveelheid niet gecontroleerde waarnemingen terwijl er toch op gewezen word dat de server overbelast word met te veel foto's

Groeten,
Cees. 

hiskodevries

Cees een groot aantal soorten die jij aanhaalt zijn vaak niet van een foto te determineren. Voor de rest geldt uiteindelijk wordt een foto wel bekeken door een gebruiker of een admin. Als die fout is krijg je bericht.
Als een admin de soort goed vindt wordt die goedgekeurd. Dat kan 1 dag duren maar ook een paar jaar.
Een waarneming is goed totdat het tegendeel aangetoond is.
Status onbekend of goedgekeurd maakt voor ons systeem niet uit.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jorgen

Libellen zijn bovendien relatief soortarm en meestal goed vanaf foto te beoordelen. Ze hebben ook een goed en sterk adminteam. De meeste andere insecten groepen bevatten meer soorten die niet vanaf foto te beoordelen zijn of hebben maar enkele admins die niet alle families voldoende kennen.
------------------------------------------------
Jorgen Ravoet
http://picasaweb.google.nl/Jorgen.Ravoet

hiskodevries

maar even wat met getalletjes gespeeld
we hebben 1,6 miljoen foto`s
daarvan zijn 129.501 fotos (nog) niet beoordeeld waarvan de meesten bij planten, (korst)mossen,insecten en paddo`s
kortom soortgroepen waar het vaak nodig is om met microscopen te knoeien.
Ik zeg een formidabele prestatie van de admins dat zo`n hoog percentage wel beoordeeld is !!!!
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Maarten Sluijter

Citaat van: hiskodevries op augustus 26, 2011, 12:23:42 PM
maar even wat met getalletjes gespeeld
we hebben 1,6 miljoen foto`s
daarvan zijn 129.501 fotos (nog) niet beoordeeld waarvan de meesten bij planten, (korst)mossen,insecten en paddo`s
kortom soortgroepen waar het vaak nodig is om met microscopen te knoeien.
Ik zeg een formidabele prestatie van de admins dat zo`n hoog percentage wel beoordeeld is !!!!

Inderdaad zeg, ik had zelf veel minder verwacht, super!!
.

HPM

92% beoordeeld is inderdaad een mooie prestatie.

Herman van der Meer

CeesvanDijk

Ik begrijp dat er voor bepaalde groepen te weinig admins zijn.
Dat is jammer maar weinig aan te doen.
CiteerCees een groot aantal soorten die jij aanhaalt zijn vaak niet van een foto te determineren. Voor de rest geldt uiteindelijk wordt een foto wel bekeken door een gebruiker of een admin. Als die fout is krijg je bericht.
Soorten die vanaf foto niet verder te determineren zijn dan spec worden wel goedgekeurd?

Verder wil ik nog zeggen dat ik dit een fantastische site vinddie ik iedere dag wel bezoek.
Ik heb hier ontzettend veel geleerd :duim:

Groeten,
Cees.