Oostelijke Struiksprinkhaan!! (welke sprinkhaan is dit?)

Gestart door sophieenlasse, augustus 22, 2011, 12:00:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

sophieenlasse

Ik ben een hele slechte fotograaf, maar misschien kan iemand toch een naam toevoegen aan mijn foto. Alvast bedankt!

Wim Bakker

Misschien kun je er even bij vertellen waar de foto genomen is? Niet in Nederland neem ik aan...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

sophieenlasse

Ik heb de foto gewoon in mijn achtertuin genomen. En helaas ligt mijn achtertuin gewoon in Assen en niet in het buitenland.

groetjes,

Annette

Wim Bakker

Volgens mij is het een vrouwtje Oostelijke Struiksprinkhaan, Leptophyes albovittata.  Het zou de eerste in Nederland zijn!

Ik leg 'm voor aan mijn collega's.  Wordt vervolgd...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Wim Bakker

Kreeg zojuist een bevestiging van Roy Kleukers.

De dichtsbijzijnde vindplaats is nogal ver weg (http://www.dgfo-articulata.eu/de/Arten/Leptophyes_albovittata.php) dus zal het dier ongetwijfeld versleept zijn. Zijn jullie of de buren toevallig op vakantie geweest in een van deze landen (zie kaart)?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Wim Bakker

Een verzoek. Zou je de waarneming willen invoeren in http://waarneming.nl?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

sophieenlasse

Voor zover ik weet is geen van de directe buren in het buitenland geweest. Ik ben zelf half juni in België geweest.
Mijn zoontje van 9 is erg geboeid door insecten en met name krekels en sprinkhanen hebben zijn volle aandacht. Ik was vanmorgen boven aan het strijken toen hij riep dat hij dit keer een hele bijzondere sprinkhaan had gevonden. Nieuwsgierig geworden ben ik toch even gaan kijken en aangezien ze erg decoratief was met zo'n mooie witte streep heb ik een foto gemaakt.


Wim Bakker