Mogelijke Rotszwaluwen hedenmiddag

Gestart door Edwin Russer, november 05, 2006, 18:39:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvdlaan

Ik was 10 minuten te laat. Morgen maar weer een poging. De flatgebouwen zuidelijker zien er erg mooi uit. Ik kan me niet voorstellen dat ze onvindbaar blijven, anders acht ik de kans redelijk groot dat volgend jaar of de jaren erna een herkansing zullen geven. Tot die tijd zal iedereen mijn zure gezicht kunnen bewonderen op het jaaroverzicht van Cursorius (bedankt Leo!). Ik krijg toch wel korting Leo, als ik hem niet zie??

Pim

Parkschouwburg aan het IJsselmeer is ook een zeer moderne rots en de school zelf wellicht?
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

RWester

Ik geef je op een briefje: het zal niet lang meer duren en we hebben op deze site een 'carpool-topic' met 'kan ik meerijden naar....' :duim:  :D  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


AmyB

Citeer'carpool-topic'

Niks op tegen hoor, ik begin steeds meer naar twitchen te neigen en met gedeelde kosten zou dat alleen maar makkelijker worden. ... alhoewel ik vandaag wat mensen gezellig keuvelend naar de grond zag staren en in dat geval denk ik dat je beter de locale kroegbaas op je wishlist kunt zetten  :P  
Amy Bergman

Jan-Pieter

Ja ik ken mijn eigen stad wellicht beter dan een ieder hier maar er zijn genoeg "rotsen" waar ze zouden kunnen zitten en je zult ze echt moeten volgen want aan het IJselmeer staan 3 grote flats, aan de overkant van de provinciale weg staat tussen veel hoge bomen een oud gebouw met heel veel hoekjes en gaten en de stad is op 3 vleugelslagen te bevliegen en daar staan 3 kerken en nog veel meer spul met richels en dan heb je nog het ziekenhuis. Ik denk dat de best eoptie de school is en dan volgens als je dat voor elkaar krijgt maar ik geef het je te doen.

MVG JP

redmar_woudstra

succes morgen! Fraaie foto's op Dutch Birding en ook een leuke groepsfoto  ;)  
groet,
Redmar

Rinie van Reenen

#96
CiteerWe pikten de vogels bij de school op en hebben daar ca. 3 minuten rondgevlogen. Daarna zijn ze niet meer teruggezien.
Ik kan me voorstellen dat je ze al snel niet meer terugziet als je daar rond gaat vliegen. Dat schrikt zulke zwaluwen natuurlijk natuurlijk wel af. ;)

Maar, van harte gefeliciteerd met de waarneming!

CiteerAls ik zo de weersverwachting zie dan zal het mij niet verbazen als de vogels morgen daar weer opduiken:

Wat voor weer is er dan gunstig voor dergelijke vogels (om die te kunnen blijven zien dan)?
Groet, Rinie van Reenen

Jord

Volgens mij zijn de vogels vandaag alweer gevonden. Ik zag althans een grote colonne twitchers die toeterend en met piepende banden richting IJsselmeer raceten.

Ik ga straks ook even kijken.
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

AmyB

Jord, ze worden vanochtend al sinds half tien regelmatig gezien en het is mooi weer, succes dus straks!
Amy Bergman

BWoets

Ze zijn echt super mooi te zien en voor iedereen een aanrader! Vanmorgen ook mogen zien..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Geert-Jan Kroon

#100
Grr!! nog twee uur voordat ik erheen kan. Kan niet wachten :wacko:
Groet,

Geert-Jan Kroon

jesse


GRRRRRRRRRRR, mijn vader wil er niet heen rijden en vind het belachelijk(en mag dus niet) dat ik "zoveel" moeite doe voor een vogeltje.Helaas woon ik nog thuis....een lichtpuntje over twee weken mijn ***SPAM***, maar daar heb ik nu niets aan :gun:  :gun:  :gun:  

groet,

jesse zwart

Jan-Pieter

Ik heb ze mogen zien vandaag. Eerst in de stad maar later ook weer "gewoon" bij de Titaan. Als je niet zo mobiel bent en de Sinterklaas drukte wilt vermijden (hij rijd vanmiddag rond in de stad) is het echt de moeite waard om bij de Titaan t eposten. Daar vlogen ze weer rond rond 11:45 en ze zijn daar zelfs op zo'n stortpijpje gaan zitten. Even over 12 vlogen ze toen weer naar de stad.

MVG JP

Jord

Ja, dat was heel mooi JP! Ik kwam mooi op tijd aan.
Toen ik naar de stad fietste om samen met het gezin naar Sinterklaasoptocht te kijken, zag ik ze daar minstens een halfuur lang rond de Grote Kerk vliegen.
Veel verbaasde blikken: komen al die volwassen kerels Sinterklaas bekijken met telescopen en verrekijkers?  :D  
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

Jaap Denee

CiteerEven over 12 vlogen ze toen weer naar de stad.

... en hier vlogen ze vervolgens vooral rondom de twee kerktorens in het oude centrum. Meestal bij de spitse toren, maar ook regelmatig bij de toren met de groene koepel. Waarschijnlijk hebben ze op de laatste even gezeten. Dus mogelijk is een van deze torens de overnachtingsplaats (vanmorgen werden de flats langs de dijk waar de vogels werden herontdekt ook als opties genoemd; maar wie zal het zeggen, beide plekken lijken geschikt).

De vogels waren in elk geval fantastisch te zien. Wat een goeie twitch!
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

thijs

Oh, nog 11 minuten tot mn trein.
Kan haast niet wachten :rolleyes:
alles klinkt alsof het helemaal geweldig gaat worden...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Jos Welbedacht

Hè, waarom is Hoorn zo moeilijk te bereiken vanaf Sneek!
Overwoog vanmorgen de bus te nemen, maar toch maar niet gedaan. Is niet heel goedkoop en ook vrij ver, bovendien 3 keer overstappen ofzo.
Ik wil ze zo graag zien!  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

jvdlaan

Er staan al foto's op http://www.dutchbirding.nl/ en http://home.hetnet.nl/~f2hj.vdlaan/rotszwaluw.htm.

Vanavond wrs nog vele!

(ik was er gelukkig al vanochtend om 8.10 uur, het was weer vanouds gezellig!)

Bram Rijksen

Dag Jan,

Er ontbreken nog foto's op waarneming.nl... Het zou natuurlijk erg leuk zijn als je de waarneming invoert en 1 of 2 foto's toevoegt; ze zijn het in ieder geval meer dan waard.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Steven Wytema

#110
CiteerHè, waarom is Hoorn zo moeilijk te bereiken vanaf Sneek!
Overwoog vanmorgen de bus te nemen, maar toch maar niet gedaan. Is niet heel goedkoop en ook vrij ver, bovendien 3 keer overstappen ofzo.
Ik wil ze zo graag zien!
gewoon gaan!!!
anders morgenochtend proberen; Het is een gokje waar ze slapen maar de optie Westerdijk vind ik alsnog het meest logisch klinken.

CiteerDag Jan,

Er ontbreken nog foto's op waarneming.nl... Het zou natuurlijk erg leuk zijn als je de waarneming invoert en 1 of 2 foto's toevoegt; ze zijn het in ieder geval meer dan waard.
... een kwestie van tijd (als ik uitga van dat geraas aan digitale telekanonnen om me heen vanochtend)

ohja: Maarten bedankt !!! Als je die melding donderdag niet had doorgegeven was dit doodgebloed en nu ben je een held!
Ik heb GENOTEN !!!
Steven Wytema


BWoets

#111
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

Een brugje vogelaars
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

jesse


ik vraag me dan weleens af, zijn er ook vogelaars i/d gelukkige omstandigheden om een goede/enorme twitch een keer vanuit de tuin te doen/in de tuin te hebben....Heb ik nog niet vaak gehoord.

groet,

jesse zwart

Jaap Denee

CiteerMaarten bedankt !!! Als je die melding donderdag niet had doorgegeven was dit doodgebloed en nu ben je een held!

Inderdaad. En nog bescheiden ook!

Toen de vogels vlak na de ontdekking bij de Westerdijk de buurt invlogen ben ik terug gereden naar Titaan om te kijken of ze daar zouden opduiken. Er stonden bij de school wat vogelaars te posten die de vogels nog niet gezien hadden. Nadat er een telefoontje kwam dat ze toch weer bij de Westerdijk vlogen, rende iedereen naar zijn auto om met rokende banden weg te scheuren. Een jongen waarmee ik even had staan praten dreigde zonder lift achter te blijven bij Titaan, dus die heb ik hem maar meteen aangeboden.

We hebben wat gepraat over koetjes/kalfjes, een verkeerslicht zat tegen, het schoot niet op, maar uiteindelijk stonden we weer terug op de dijk. Stapt mijn lifter de auto uit, lopen er ineens allemaal mensen op hem af (die hem blijkbaar herkennen) om hem de hand te schudden: blijk ik -zonder dat ik het wist- al die tijd Maarten, onze Rotszwaluw-ontdekker, bij me te hebben...
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

thijs

:censored:  :gun:
Tot zover mijn dagje Hoorn.
Eerst en half uur vertraging omdat mn pinpas niet wou, en toen ik aankwam waren ze, hoe kan het ook anders, een half uurtje eerder gezien.
Blij dat ik niet zover woon, morgen voor de herkansing (en dan sta ik er om half 8 ipv 3 uur)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Thijs Fijen

Ik wil ook gaan, maar vervoer is wat lastig.
Gaat er iemand heen en kan mij eventueel meenemen? (ik woon in Veghel (NB)) :wub:

Thijs
Thijs Fijen

Christian

Vandaag gaaf dagje IJmuiden met 3 lifers, ben dingen aan het regelen voor morgen.. sta me bij s.v.p  :D  
Christian Brinkman

Marijn van Oss

CiteerIk wil ook gaan, maar vervoer is wat lastig.
Gaat er iemand heen en kan mij eventueel meenemen? (ik woon in Veghel (NB)) :wub:

Thijs
eejj thijs..

ik zit met hetzelfde probleem ( Geldrop, Noord - Brabant )
Groeten,
Marijn van Oss

kroonp

Bleek wel weer dat geduld beloond word! Ik kon pas 's middags er naar toe, maar heb ze desondanks toch nog goed kunnen zien.
Eerst om 15:30 1 exemplaar 2x heel kort gezien bij de Grote kerk. Later om 16:30 2 exemplaren in de omgeving van het witte gebouw (Grote waal) waar ze regelmatig gezien worden. Deze keer wel heel goed kunnen bekijken.

Ondanks dat het al aardig schemerig was gingen ze niet op het gebouw zitten, maar verdwenen al cirkelend richting NO. Toen ben ik weggegaan. Ik weet dus helaas niet zeker waar de slaapplaats is.

In ieder geval zullen de vogels morgenochtend wel weer in deze omgeving te vinden zijn. Dus er is nog hoop voor degenen die hem nog willen gaan zien!!!
Groet

Peter Kroon