Van veer naar schub....

Gestart door DuQues, augustus 04, 2011, 21:00:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

DuQues

Als vogelaar heb ik "het nadeel" ook fotografie als hobby te hebben.
Dat resulteerd in nogal wat fotos van allerlei  insecten, en dan krijg je het overbekende probleem van identificatie. Dat is min of meer eenvoudig op te lossen, koop een stel boeken, kijk wat er gezien is in het gebied waar je was, en 1+1=3. Drie, want soms klopt het gewoon niet. Je ziet een zeldzaamheid (voor het gebied) terwijl je redelijk zeker bent van de ID, maar de gegevens zeggen dat het niet kan. Of andersom, gebiedsgegevens en boeken zeggen die & die soort, maar jouw fotos komen niet overeen.
Net als met vogels is het dus af en toe een ramp.
Nu is het zo dat ik met een laptop werk, en mijn vrouw met de heftige desktop met groot IPS scherm. Dat wil ik niet veranderen, want op fotografiegebied is het precies andersom. ;) Dus ik neem de fotos, en zij heeft de taak om de fotos na te bewerken en plaatsen.

Dus ik heb een vraag: Iemand die bezwaar heeft tegen het gebruik van deze login door ons beiden voor identificatie posts?

En de volgende is, we hebben nu de ANWB Vlinders, rupsen en waardplanten gids. Dat zou voorlopig genoeg moeten zijn, maar ik ken het ID probleem, is er een ander aanvullend boek? Die liefst ook juffers etc aan boord heeft?
Duco & Santie Quanjer
Birders in Nederland en zuidelijk Afrika.

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven