Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 20 21 [22]   Omlaag

Auteur Topic: openstreetmap kaarten in ObsMapp  (gelezen 32458 keer)

SlechtValk

• Betatest Herkenningsapp
  • *
    • Ondertekening
Re: openstreetmap kaarten in ObsMapp
« Reactie #630 Gepost op: april 29, 2019, 21:07:40 pm »

Hij doet het.!
Sorry en bedankt.

Enig idee waardoor?

Het doet mij eigenlijk meer vermoeden dat er iets mis is met het gps signaal (geen signaal of onlogische waardes) dan aan de kaarten...
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)

Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Lowieke

• Member
Re: openstreetmap kaarten in ObsMapp
« Reactie #631 Gepost op: juli 01, 2019, 18:44:24 pm »

[Nu kom ik wel verder terug en zie de extra SD kaart ("/storage/'label"). Maar wat deed ik anders? Niks, alleen zag ik verderop onder het kopje EXPERT een setting "database on SD card" staan., die aangezet en toen kon ik in de map directory ook naar de SD kaart toe!
Lijkt alsof er intern een afhankelijkheid is.
Ik zat er onlangs ook mee te klooien, wilde wat extra buitenlandse kaarten erop hebben en die storage/emulated/0 verwijst blijbaar naar het intern geheugen want eenmaal ter plekke kreeg ik geen kaart in beeld en ik had toch alles op de SD kaart gezet in de folder Android/data/org.obsmap/files/obsmapp/osm. Na in het onderstaande schermpje te drukken op Alarms (directory omhoog dmv van de .. is daar om één of ander reden niet mogelijk) kwam ik toch een directory hoger en na vervolgens op de dubbele punt te klikken in de directory /storage waarna ik wel de SD kaart kan kiezen (3C86-0B01). Die setting van "database on SD  card" staat bij mij nog steeds uit.

De SD kaart formatteren als intern geheugen maakte mijn toestel erg onstabiel en werd ook afgeraden door de fabrikant. Een andere app (osmand) die ook met osm kaarten werkt weet wel de SD kaart te vinden om al het kaartmateriaal op te slaan.
Het valt me op dat obsmapp al wel de directorystructuur aanmaakt op zowel het interne als externe geheugen maar alles opslaat op het interne.

obsmapp 7.25.4 - Android 8.01
Jeroen.
Pagina's: 1 ... 20 21 [22]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.034 seconden met 21 queries.