openstreetmap kaarten in ObsMapp

Gestart door hiskodevries, augustus 04, 2011, 13:21:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 21, 2018, 15:12:11 PM
Als ik een directory open is dit wat ik zie. Als ik op de selecteer-button klik is het scherm weg en verandert er niets.

Klik eens op ".."
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op mei 21, 2018, 15:12:05 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 21, 2018, 15:08:14 PM
Die is nu identiek aan die hierboven.

Dan heb je iets niet goed gedaan: selecteer "kaart directory 1", en selecteer daarna de directory /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/obsmapp/osm/

Het is gelukt! (ik moest op die twee puntjes klikken, had niet in de gaten dat dat iets was)  :blink: Hartelijke dank!  :duim: :duim: :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 21, 2018, 15:14:30 PM
Citaat van: Alex Kwak op mei 21, 2018, 15:12:05 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 21, 2018, 15:08:14 PM
Die is nu identiek aan die hierboven.

Dan heb je iets niet goed gedaan: selecteer "kaart directory 1", en selecteer daarna de directory /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/obsmapp/osm/

Het is gelukt! (ik moest op die twee puntjes klikken, had niet in de gaten dat dat iets was)  :blink:

Digibeet  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op mei 21, 2018, 15:15:07 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 21, 2018, 15:14:30 PM
Citaat van: Alex Kwak op mei 21, 2018, 15:12:05 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 21, 2018, 15:08:14 PM
Die is nu identiek aan die hierboven.

Dan heb je iets niet goed gedaan: selecteer "kaart directory 1", en selecteer daarna de directory /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/obsmapp/osm/

Het is gelukt! (ik moest op die twee puntjes klikken, had niet in de gaten dat dat iets was)  :blink:

Digibeet  ;)

(Digibiel) (dat is veel erger dan digibeet).  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Melchior van Tweel

Ik wil heel graag mijn OSM kaart op de SD-kaart, want mijn geheugen stroomt over. Obsmapp kan mijn SD-kaart echter niet vinden.
Bij Kaart directory 1 wil ik proberen het pad aan te passen. Door steeds op de twee puntjes te klikken kom ik tot /storage/emulated/0/. Daarna zijn de puntjes op.
Bij geheugenkaart staat nu /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/. Als ik daarop tik krijg ik de foutmelding "Dit is niet beschikbaar voor deze versie van Android".
Help, wat nu?? Is dit een bug?
Obsmapp versie 7.19.4; Samsung Galaxy XCover 3; Android-versie 6.0.1 (Gecontroleerd of er updates zijn, helaas niet dus).
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

Hoi Melchior, weer dat totaal ondoorzichtige geheugen-verhaal van Android  :-\
Je moet bij Android 6+ je externe geheugen instellen als intern geheugen. Begrijp je het nog? Zie hiervoor bijvoorbeeld https://androidworld.nl/nieuws/adoptable-storage/
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Melchior van Tweel

Ik loop vast. "Vervolgens open je de telefooninstellingen en druk je vijf maal op het 'over' scherm, waardoor USB Debugging wordt geactiveerd." Ik heb ik het instellingenscherm geen "over". Heb je nog een andere oplossing Alex?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

migratorius

Ik klik tegenwoordig maar blind als ik geen netwerk heb...

JanHein

Alex Kwak

Citaat van: Melchior van Tweel op juli 20, 2018, 22:20:40 PM
Ik loop vast. "Vervolgens open je de telefooninstellingen en druk je vijf maal op het 'over' scherm, waardoor USB Debugging wordt geactiveerd." Ik heb ik het instellingenscherm geen "over". Heb je nog een andere oplossing Alex?

Waar ik met name op doel is de fase waarin je initieel de sd-kaart als 'internal memory' aanduid. Eenmaal dat gedaan zou je genoeg geheugen moeten hebben.
Dus de laatste alinea onder het kopje "Hoe werkt adoptable storage?", en de bijbehorende twee plaatjes.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Melchior van Tweel

Dat zou dus moeten kunnen als je de kaart formateert. Bij formateren (vanuit Instellingen - Opslag - SD-kaart - Formatteren) krijg ik echter alleen de mogelijkheid te "Formateren als draagbare opslag". Er is geen optie te formateren als Internal storage.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

Citaat van: Melchior van Tweel op juli 21, 2018, 10:46:08 AM
Dat zou dus moeten kunnen als je de kaart formateert. Bij formateren (vanuit Instellingen - Opslag - SD-kaart - Formatteren) krijg ik echter alleen de mogelijkheid te "Formateren als draagbare opslag". Er is geen optie te formateren als Internal storage.

Gokje: formateer de kaart eens gewoon in je pc, en stop 'm daarna weer in je toestel. Krijg je dan wel de optie van internal storage?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Melchior van Tweel

Bedankt Alex, helaas heeft dit niet geholpen. Ik ga nadenken over een ander toestel....  :'(
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

marcel234

#613
Citaat van: Melchior van Tweel op juli 21, 2018, 12:04:47 PM
Bedankt Alex, helaas heeft dit niet geholpen. Ik ga nadenken over een ander toestel....  :'(
Het is al eerder gezegd, maar uit mijn hoofd ondersteunen LG, Samsung en Sony alleen SD kaarten, geen internal storage. Als je een nieuw toestel koopt adviseer ik je een andere leverancier dan een van deze drie, bijvoorbeeld een iPhone.  ;)

https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=419908.msg2205752#msg2205752

Alex Kwak

Citaat van: marcel234 op juli 21, 2018, 21:22:23 PM
bijvoorbeeld een iPhone.  ;)

Lekker handig als je ObsMapp wilt gebruiken...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel234

#615
Citaat van: Melchior van Tweel op juli 20, 2018, 20:19:47 PM
Ik wil heel graag mijn OSM kaart op de SD-kaart, want mijn geheugen stroomt over. Obsmapp kan mijn SD-kaart echter niet vinden.
Bij Kaart directory 1 wil ik proberen het pad aan te passen. Door steeds op de twee puntjes te klikken kom ik tot /storage/emulated/0/. Daarna zijn de puntjes op.
Bij geheugenkaart staat nu /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/. Als ik daarop tik krijg ik de foutmelding "Dit is niet beschikbaar voor deze versie van Android".
Om terug te komen op je vraag. Als je de OSM kaart van de SD card wil lezen moet je die configureren bij ''Kaart directory 1''.
Wat je SD card is daar zijn al topics over vol geschreven.
Belangrijk detail: jij hebt een Samsung, voor zover ik weet heeft Alex die niet.

Melchior van Tweel

Inmiddels een nieuw apparaat gekocht: De Cat S41. Een smartphone eigenlijk bedoeld voor bouwvakkers (Cat is het merk van die enorme gele bulldozers): Stevig, waterdicht, groot geheugen en een enorme batterij, waarmee je gerust de hele dag je telefoon aan kan hebben. Nadelen: is wel wat zwaar, en duur (400 euro). Maar voor waarneming-veelvraten zoals ik wel een uitkomst. Een echte aanrader dus...
Geen idee hoe dat kan, maar de nauwkeurigheid is er ook een stuk beter op geworden. In het open veld soms maar 1 meter afwijking!
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

marcel234

#617
En ook nog Dual Sim, dat mis ik in het buitenland.https://androidworld.nl/review/cat-s41/

Melchior van Tweel

Ha ha, maar bij mijn zit geen géén sim-kaartje in. Ik gebruik hem alleen voor waarnemingen. Een ander toestel voor bellen, appen etc.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Kees de Jager

Ik mis de kaart van Oman in de lijst en kan hem ook niet vinden op een van de aangegeven locaties. Heeft iemand hem toevallig?

Groet,
Kees

OlivierO

Citaat van: Kees de Jager op november 04, 2018, 21:57:05 PM
Ik mis de kaart van Oman in de lijst en kan hem ook niet vinden op een van de aangegeven locaties. Heeft iemand hem toevallig?

Groet,
Kees

Bij de GCC staten.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Kees de Jager


wschulte

Citaat van: Melchior van Tweel op juli 20, 2018, 20:19:47 PM
Ik wil heel graag mijn OSM kaart op de SD-kaart, want mijn geheugen stroomt over. Obsmapp kan mijn SD-kaart echter niet vinden.
Bij Kaart directory 1 wil ik proberen het pad aan te passen. Door steeds op de twee puntjes te klikken kom ik tot /storage/emulated/0/. Daarna zijn de puntjes op.
Bij geheugenkaart staat nu /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/. Als ik daarop tik krijg ik de foutmelding "Dit is niet beschikbaar voor deze versie van Android".
Help, wat nu?? Is dit een bug?
Obsmapp versie 7.19.4; Samsung Galaxy XCover 3; Android-versie 6.0.1 (Gecontroleerd of er updates zijn, helaas niet dus).
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik ben net nieuw hier.
Voorlopig kan je op je Samsung apparaat dat verhaal over gebruik van je SD-kaart als intern geheugen wel vergeten  :angry: : Samsung weet hoe jij je SD-kaart wil gebruiken en dat is niet als uitbreiding van je intern geheugen (https://community.sprint.com/t5/Samsung/Samsung-Galaxy-Tab-A-10-1-Adoptable-Storage-Sprint-Product/td-p/950164).
Maar er gloort hoop aan de horizon (https://www.notebookcheck.net/Android-s-Adoptable-Storage-feature-may-be-coming-back-to-Samsung-devices.361381.0.html) als je tenminste naar Android 9 kan updaten.

Ik zit met hetzelfde probleem als jij. Hopelijk hoef je je nu niet meer te wagen aan allerlei vage receptjes die op het internet rondwaren en die beweren dat het kan.

PS. Die cat die je nu hebt heeft het probleem niet ? Ik vind zo'n apparaat wel interessant.

marcel234

Citaat van: wschulte op februari 01, 2019, 11:01:18 AM
Ik zit met hetzelfde probleem als jij.
Voor het geval dat hier beschreven is, met OSM, is er toch geen probleem? 'Kaart directory 1'' kan je naar je SDcard laten verwijzen.

wschulte

Citaat van: marcel234 op februari 01, 2019, 11:31:47 AM
Citaat van: wschulte op februari 01, 2019, 11:01:18 AM
Ik zit met hetzelfde probleem als jij.
Voor het geval dat hier beschreven is, met OSM, is er toch geen probleem? 'Kaart directory 1'' kan je naar je SDcard laten verwijzen.
Dat hoopte ik ook, maar ik kom niet verder terug dan de interne opslag (/storage/emulated/0/). De app net geinstalleerd (7.23.3) en ik werk op een Samsung Galaxy Tab A (2016).
Mis ik iets ?

Melchior van Tweel

Citaat van: wschulte op februari 01, 2019, 11:01:18 AM
PS. Die cat die je nu hebt heeft het probleem niet ? Ik vind zo'n apparaat wel interessant.
Inderdaad geen problemen meer: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_cat-s41-32gb-zwart-1540993.html
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

marcel234

#626
Citaat van: wschulte op februari 01, 2019, 14:15:50 PM
Dat hoopte ik ook, maar ik kom niet verder terug dan de interne opslag (/storage/emulated/0/). De app net geinstalleerd (7.23.3) en ik werk op een Samsung Galaxy Tab A (2016).
Mis ik iets ?
Ik denk ook dat je niet verder moet, maar terug. Probeer alle folders of kijk even rond op dit forum.

wschulte

Citaat van: marcel234 op februari 01, 2019, 18:50:46 PM
Citaat van: wschulte op februari 01, 2019, 14:15:50 PM
Dat hoopte ik ook, maar ik kom niet verder terug dan de interne opslag (/storage/emulated/0/). De app net geinstalleerd (7.23.3) en ik werk op een Samsung Galaxy Tab A (2016).
Mis ik iets ?
Ik denk ook dat je niet verder moet, maar terug. Probeer alle folders of kijk even rond op dit forum.

Opgelost! Hoera.
Nu kom ik wel verder terug en zie de extra SD kaart ("/storage/'label"). Maar wat deed ik anders? Niks, alleen zag ik verderop onder het kopje EXPERT een setting "database on SD card" staan., die aangezet en toen kon ik in de map directory ook naar de SD kaart toe!
Lijkt alsof er intern een afhankelijkheid is.

EwoudB

Hoi,

Mag ik mijn vraag bij deze topic stellen.?
De App kan mijn osm kaart keurig vinden maar blijft toch een ongeldige locatie geven.?
Ook als ik de optie 'diskruimte vrijmaken en/of gebruik nieuwe kaart' gebruik.

Wat doe ik nou verkeerd.?

Groeten Ewoud

EwoudB