openstreetmap kaarten in ObsMapp

Gestart door hiskodevries, augustus 04, 2011, 13:21:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Ik ga zsm een nieuwe Benelux-plus-kaart maken!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Denro

Citaat van: Alex Kwak op juni 19, 2014, 17:48:17 PM
Ik ga zsm een nieuwe Benelux-plus-kaart maken!

Ik houd me aanbevolen  :duim:
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Alex Kwak

#362
De nieuwe OSM kaart van de Benelux met een ruime rand daar omheen kan de tijdelijk downloaden op:
https://drive.google.com/file/d/0B4Nb5P6x_UjWbjFVOGRCQmk5a1U/edit?usp=sharing
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Denro

Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Alex Kwak

Je moet nog wel even zelf handmatig de oude tiles verwijderen uit  [sdcard]/osmdroid/tiles/OpenStreetMap
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Alex, kun je een kaart maken van de ruime omgeving van St. Petersburg tot aan de Baltische Staten? Om nou heel Rusland te downloaden...
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op juni 22, 2014, 16:10:06 PM
Alex, kun je een kaart maken van de ruime omgeving van St. Petersburg tot aan de Baltische Staten? Om nou heel Rusland te downloaden...

Natuurlijk, maar dan heb je zelf wat voorwerk te doen, je moet namelijk een polygoon voor me maken.

De eenvoudigste manier is om hier Google Earth voor te gebruiken. Je start Google Earth, zoomt in op het te selecteren gebied en kiest in het menu voor Toevoegen → Polygoon. In het scherm dat tevoorschijn komt type je de naam van het gebied, maar je klikt nog níet op Ok. Nu selecteer je met de muis op de kaart het gewenste gebied, en daarna klik je pas op Ok. In de lijst met Plaatsen staat nu je nieuwe gebied. Rechtsklik daarop en kies voor "Opslaan als..." Sla het bestand op als bijvoorbeeld "mijngebied.kmz". Mail dit bestand naar mij.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Denro

Citaat van: Alex Kwak op juni 21, 2014, 23:37:08 PM
Je moet nog wel even zelf handmatig de oude tiles verwijderen uit  [sdcard]/osmdroid/tiles/OpenStreetMap

Was ik al achter gekomen:

Ik wist wat ik deed  ;)
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Thijs Fijen

Citaat van: Alex Kwak op juni 22, 2014, 16:44:49 PM
Citaat van: Thijs Fijen op juni 22, 2014, 16:10:06 PM
Alex, kun je een kaart maken van de ruime omgeving van St. Petersburg tot aan de Baltische Staten? Om nou heel Rusland te downloaden...

Natuurlijk, maar dan heb je zelf wat voorwerk te doen, je moet namelijk een polygoon voor me maken.

De eenvoudigste manier is om hier Google Earth voor te gebruiken. Je start Google Earth, zoomt in op het te selecteren gebied en kiest in het menu voor Toevoegen → Polygoon. In het scherm dat tevoorschijn komt type je de naam van het gebied, maar je klikt nog níet op Ok. Nu selecteer je met de muis op de kaart het gewenste gebied, en daarna klik je pas op Ok. In de lijst met Plaatsen staat nu je nieuwe gebied. Rechtsklik daarop en kies voor "Opslaan als..." Sla het bestand op als bijvoorbeeld "mijngebied.kmz". Mail dit bestand naar mij.

Bedankt! Je hebt mail :)
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op juni 22, 2014, 20:01:23 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 22, 2014, 16:44:49 PM
Citaat van: Thijs Fijen op juni 22, 2014, 16:10:06 PM
Alex, kun je een kaart maken van de ruime omgeving van St. Petersburg tot aan de Baltische Staten? Om nou heel Rusland te downloaden...

Natuurlijk, maar dan heb je zelf wat voorwerk te doen, je moet namelijk een polygoon voor me maken.

De eenvoudigste manier is om hier Google Earth voor te gebruiken. Je start Google Earth, zoomt in op het te selecteren gebied en kiest in het menu voor Toevoegen → Polygoon. In het scherm dat tevoorschijn komt type je de naam van het gebied, maar je klikt nog níet op Ok. Nu selecteer je met de muis op de kaart het gewenste gebied, en daarna klik je pas op Ok. In de lijst met Plaatsen staat nu je nieuwe gebied. Rechtsklik daarop en kies voor "Opslaan als..." Sla het bestand op als bijvoorbeeld "mijngebied.kmz". Mail dit bestand naar mij.

Bedankt! Je hebt mail :)

Mijn PC is inmiddels aan het stampen. Over de Benelux deed 'ie precies 5 uur, deze zal wel wat sneller gaan...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Sluijter

Dag Alex, is er ook een volledige OSM kaart van Frankrijk?
.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Sluijter op juni 22, 2014, 21:50:22 PM
Dag Alex, is er ook een volledige OSM kaart van Frankrijk?

Ja, momentje, komt er aan. Je krijgt zo een PM.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

#373
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

joostvdb

CiteerDag Alex, is er ook een volledige OSM kaart van Frankrijk?


Ja, momentje, komt er aan. Je krijgt zo een PM.           



Is deze kaart al ergens beschikbaar? Ik zou er ook erg dankbaar voor zijn!


joost

Alex Kwak

Citaat van: joostvdb op juni 30, 2014, 09:37:33 AM
CiteerDag Alex, is er ook een volledige OSM kaart van Frankrijk?


Ja, momentje, komt er aan. Je krijgt zo een PM.           



Is deze kaart al ergens beschikbaar? Ik zou er ook erg dankbaar voor zijn!


joost


Je krijgt binnenkort een PM
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

JeroenBes

Alex,
Vandaag de laatste versie van obsmap 3.10 bijgewerkt.
Nu had ik ook de OSM kaart van de benelux erop staan en dat werkte met de vorige obsmapversie perfect.
Na de laatste update krijg ik de google map ipv van de OSM map weer te voor te voorschijn en komt er even kort in beeld  te staan 'kaart niet gevonden'
Heb jij een oplossing. 
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

Alex Kwak

Zojuist is versie 3.10.1 in Google Play gezet, zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=249006.msg1651428#msg1651428
Download daarmee de NL-kaart en je probleem zou verholpen moeten zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

JeroenBes

Citaat van: Alex Kwak op juli 08, 2014, 21:51:39 PM
Zojuist is versie 3.10.1 in Google Play gezet, zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=249006.msg1651428#msg1651428
Download daarmee de NL-kaart en je probleem zou verholpen moeten zijn.

Sorry Alex,
Ik had versie 3.10.1 idd nog niet geïnstalleerd.
Reeds gedaan en prima werkend ....  :duim:
Vrienden zijn als sterren...Je ziet ze niet altijd maar je weet dat ze er zijn...

Groeten Jeroen.

escher

bij locatie instellingen in nieuwste versie 3.10.2 is het hoofdstuk osm bestand verdwenen.
er is wel een hoofdstuk verwijder osm cache verschenen.
wanneer ik hier op druk krijg ik de melding obsmapp is gestopt.
heb nu een rapport verzonden.
wanneer ik obsmapp opnieuw opstart en fictief een waarneming invoer en wil wisselen van kaarten zijn mijn geiinstaleerde Benelux plus osm kaarten verdwenen.
kan deze ook niet meer opnieuw aanroepen zoals beschreven in je laatste bericht.
kan dit verholpen worden?
groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

De OSM-kaarten zijn verhuisd naar [sdkaart]/obsmapp/osm
ObsMapp zou die verhuizing automatisch gedaan moeten hebben. Is dat niet het geval, dan zal je ze zelf even moeten verplaatsen.

De crash bij het opruimen van de OSM-cache kan ik niet reproduceren. Bij jou wel? En kon je een crash-report verzenden?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Had al een rapport verzonden.
Heb nu de kaart Benelux plus opnieuw geinstaleerd in aangegeven map.
Obsmapp werkt nu weer.
Groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Citaat van: escher op juli 09, 2014, 21:48:22 PM
Had al een rapport verzonden.
Heb nu de kaart Benelux plus opnieuw geinstaleerd in aangegeven map.
Obsmapp werkt nu weer.
Groeten Carl

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wallander

Ja, ik kom ook net terug uit vakantie, versie 3.10.3 werd geïnstalleerd en ikke "the field" in. Doch, de vector map die in ik bij Locus gebruik en daar dan ook in een directory staat is niet meer zichtbaar. Deze gebruikte ik thans al maanden.

Bij Instellingen -> locatie instellingen -> Locus maps directory
staat thans nog de juiste directory als ik daar dan op "klik" zie ik het volgende:

Current Dir: external_SD
..
Parent directory
obsmapp
Folder
osmdroid
Folder

Wat kan ik doen?

Alex Kwak

Citaat van: wallander op juli 14, 2014, 21:30:55 PM
Ja, ik kom ook net terug uit vakantie, versie 3.10.3 werd geïnstalleerd en ikke "the field" in. Doch, de vector map die in ik bij Locus gebruik en daar dan ook in een directory staat is niet meer zichtbaar. Deze gebruikte ik thans al maanden.

Bij Instellingen -> locatie instellingen -> Locus maps directory
staat thans nog de juiste directory als ik daar dan op "klik" zie ik het volgende:

Current Dir: external_SD
..
Parent directory
obsmapp
Folder
osmdroid
Folder

Wat kan ik doen?

Je moet bij die instelling een sqlite-bestand in de bedoelde directory selecteren. Maar raar is wel dat hierin niets is veranderd tov de vorige versies.
Maar goed, als je deze instelling opnieuw goed zet, dan zou hij het weer moeten doen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wallander

Citaat van: Alex Kwak op juli 14, 2014, 22:16:57 PM
Citaat van: wallander op juli 14, 2014, 21:30:55 PM
Ja, ik kom ook net terug uit vakantie, versie 3.10.3 werd geïnstalleerd en ikke "the field" in. Doch, de vector map die in ik bij Locus gebruik en daar dan ook in een directory staat is niet meer zichtbaar. Deze gebruikte ik thans al maanden.

Bij Instellingen -> locatie instellingen -> Locus maps directory
staat thans nog de juiste directory als ik daar dan op "klik" zie ik het volgende:

Current Dir: external_SD
..
Parent directory
obsmapp
Folder
osmdroid
Folder

Wat kan ik doen?

Je moet bij die instelling een sqlite-bestand in de bedoelde directory selecteren. Maar raar is wel dat hierin niets is veranderd tov de vorige versies.
Maar goed, als je deze instelling opnieuw goed zet, dan zou hij het weer moeten doen.
Maar, ik kan enkel in die obsmap of osmdroid folders geraken, daar kan ik in en uit geraken, als ik op de dubbele punt van parent directory klik zegt hij "er is geen hogere directory" . Ik geraak dus niet in de directory "boom" structuur?

Toch staat bij Locus maps directory: /mnt/sdcard/external_sd/Locus/maps/ .... juist dus zou je denken.

Alex Kwak

In je eerste post zeg je dat onder de directory external_SD alleen de directories obsmapp en osmdroid hangen. Maar nu zeg je dat de Locus-directory is ingesteld op /mnt/sdcard/external_sd/Locus/maps/
Is die Locus directory misschien een keer verdwenen?
Controleer dit eens met bijvoorbeeld ES File Explorer
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wallander

Citaat van: Alex Kwak op juli 14, 2014, 22:57:38 PM
In je eerste post zeg je dat onder de directory external_SD alleen de directories obsmapp en osmdroid hangen. Maar nu zeg je dat de Locus-directory is ingesteld op /mnt/sdcard/external_sd/Locus/maps/
Is die Locus directory misschien een keer verdwenen?
Controleer dit eens met bijvoorbeeld ES File Explorer
ALs ik naar instellingen ga en dan naar locatie instellingen dan staat onder Locus maps directory het volgende

/mnt/sdcard/external_sd/Locus/maps/

Als ik daar dan op druk zie ik het volgende staan

Current Dir: external_SD
..
Parent directory
obsmapp
Folder
osmdroid
Folder

En kan ik enkel in en uit de obsmapp en osmdroid mappen gaan.

Locus werkt nog altijd als voorheen, met de open vector maps en ik heb via Airdriod gecontroleerd, de vector map staat in de Locus\maps\ directory. Alleen staat die external_sd er NIET tussen als ik bij Locus naar de directory structuur kijk, daar staat het volgende: /mnt/sdcard/Locus/maps/

Maar, zoals eerder aangehaald, geraak ik via obsmapp niet in die directory structuur.

Pieter Stolwijk

#388
Op vakantie in Italië heb ik versie 3.10.3 geïnstalleerd. Toen was mijn OSM-kaart Italië verdwenen. Via Download OSM-kaarten deze en die van Nederland weer teruggehaald. Maar als ik over enige dagen naar Oostenrijk, Zwitserland of Duitsland ga (de plannen staan nog niet vast), heb ik daar geen kaarten van.
Ik heb die kaarten wel beschikbaar op mijn laptop en in de map obsmapp/maps directory, maar die zijn kennelijk niet bereikbaar.
Wat kan ik doen?
EDIT: ==============
Ik heb het gevonden. Vanuit de maps directory naar de OSM directory gekopieerd. OK?
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Citaat van: Pieter Stolwijk op juli 15, 2014, 09:43:45 AM
Ik heb het gevonden. Vanuit de maps directory naar de OSM directory gekopieerd. OK?

Had automatisch moeten gebeuren, maar...  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!