openstreetmap kaarten in ObsMapp

Gestart door hiskodevries, augustus 04, 2011, 13:21:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

bjornd

Klopt het dat je maar één soort openstreetmap kan activeren? Ik bedoel als ik belgië aanzet kan je niet vb bretagne activeren.

hiskodevries

binnen obsmapp klopt dat. je kunt zoveel op je device plaatsen als je kwijt kunt.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

bjornd

ok, en heb je weet of de kaart van frankrijk als één bestand te vinden is?

Alex Kwak

Citaat van: bjornd op maart 31, 2013, 22:22:07 PM
ok, en heb je weet of de kaart van frankrijk als één bestand te vinden is?

Deze blijkt niet meer te downloaden. Ik stuur je een PM voor een link.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

bjornd

He Alex, can je de link nog eens doorsturen want blijkbaar klopt de link niet meer. Krijg die foutmelding toch

Alex Kwak

Citaat van: bjornd op april 01, 2013, 08:40:15 AM
He Alex, can je de link nog eens doorsturen want blijkbaar klopt de link niet meer. Krijg die foutmelding toch

Er is wat fout gegaan, over een uur of twee is de link weer geldig
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ton de Gr

Alex, Is er nog een mogelijkheid Frankrijk op één kaart te krijgen in plaats van 21 deelkaarten , desnoods in tweeën noord/zuid Het is nu een heel gezoek in welk departement je zit zeker bij grens gevallen 
Met vriendelijke groet,Ton de Groot

Alex Kwak

Citaat van: Ton de Gr op mei 17, 2013, 22:18:36 PM
Alex, Is er nog een mogelijkheid Frankrijk op één kaart te krijgen in plaats van 21 deelkaarten , desnoods in tweeën noord/zuid Het is nu een heel gezoek in welk departement je zit zeker bij grens gevallen

Ik stuur je morgen een PM
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Ton de Gr op mei 17, 2013, 22:18:36 PM
Alex, Is er nog een mogelijkheid Frankrijk op één kaart te krijgen in plaats van 21 deelkaarten , desnoods in tweeën noord/zuid Het is nu een heel gezoek in welk departement je zit zeker bij grens gevallen

Je hebt een PM
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Roel Schwartz

Dag Hisko en Alex,

Ik probeer ook mijn gedownloade NL-kaart te activeren op mijn Galaxy S4. Dit lukt mij echter niet? In het menu Geheugenkaart van Obsmapp staat /storage/emulated/o met de mededeling niet aanpassen tenzij je weet wat je doet! Moet ik mijn geheugenkaart aanpassen?
M.v.g.,

Roel Schwartz.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Roel Schwartz

M.v.g.,

Roel Schwartz.

Ton de Gr

Met vriendelijke groet,Ton de Groot

Corryabbink

#283
Hoe zet ik de OSMkaarten in mijn Asus Google nexus 7? Die heeft geen SDcard? Ik kan het NLbestand denk ik wel met een kabeltje op de Nexus zetten maar in welke map moet die dan staan?
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Bert Oving

Hoi Corry,

Volgens mij gewoon aansluiten op je PC. Je maakt een map aan die je bijvoorbeeld OSMNed noemt. Ga naar Obsmapp>locatieinstellingen.>Osm.bestand. klik daar op en zoek naar die map die je net gemaakt heb. Bevestigen en klaar.
Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Corryabbink

Vraag me niet hoe maar het is gelukt! Bert bedankt :duim:
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Bert Oving

Gelukkig maar. Goeie aanschaf die Nexus Corry. Daar ga je vast veel plezier aan beleven.

Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Corryabbink

Citaat van: spoorzoeker op juni 05, 2013, 16:59:37 PM
Gelukkig maar. Goeie aanschaf die Nexus Corry. Daar ga je vast veel plezier aan beleven.
Dat hoop ik Bert! In ieder geval doet de GPS het heel goed!
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

dorsman7

Ik zoek ook één kaart van Frankrijk. Al die deelkaarten is lastig installeren en invoeren. Is dat er?

Alex Kwak

Citaat van: dorsman7 op juni 28, 2013, 17:46:56 PM
Ik zoek ook één kaart van Frankrijk. Al die deelkaarten is lastig installeren en invoeren. Is dat er?

Je hebt een PM.

Zou je ook je berichten willen ondertekenen met je naam? Dat is in dit forum verplicht  :police:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

Ik gebruik regelmatig openstreetmaps, maar het kaartje van belgië is echter niet zo schitterend.
Maar ik zie nu: http://www.openstreetmap.org/
en kaartjes zijn laatste maanden enorm vooruitgegaan.
Ik veronderstel dat het dezelfde kwaliteit is als op die site? Zoja, is het mogelijk om eens een nieuwe download te maken van België zodat ik meer details heb? Ik kan dat misschien zelf maken, mar geen idee hoe :-)
Davy De Groote

hiskodevries

Citaat van: Lanius op juli 16, 2013, 11:29:07 AM
Ik gebruik regelmatig openstreetmaps, maar het kaartje van belgië is echter niet zo schitterend.
Maar ik zie nu: http://www.openstreetmap.org/
en kaartjes zijn laatste maanden enorm vooruitgegaan.
Ik veronderstel dat het dezelfde kwaliteit is als op die site? Zoja, is het mogelijk om eens een nieuwe download te maken van België zodat ik meer details heb? Ik kan dat misschien zelf maken, mar geen idee hoe :-)
kun je zelf checken http://download.mapsforge.org/maps/europe/
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Lanius

ok, ik zal eens zien of de kaartjes van 8 mei al ok zijn. Want er is echt een wereld van verschil tussen wat ik nu heb en wat ik op die site zie. Op mijn huidige kaartje geen paadjes, bosjes, beekjes, ...
Davy De Groote

Alex Kwak

Wat er ook aan de hand kan zijn is dat de kaarten anders zijn gerenderd dan de kaarten op openstreetmap zelf. Je hebt o.a. Mapnik en Osmarender die toch net andere kaarten opleveren. Ik ben nu niet thuis, maar kan tzt als de kaarten je niet bevallen wel eens twee voorbeelden maken van de verschillende kaarten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

Ik heb de kaarten eindelijk kunnen vervangen. Was niet zo simpel, aangezien mijn smarthphone wat ouder wordt en nog weigerde te connecteren via kabel met mijn laptop. Dus moest eerst op zoek naar een adapter voor mijn sd kaartje.

De kaarten die nu beschikbaar zijn, zijn zeker al vernieuwd en iets beter, maar jammer genoeg niet zo goed als op de site.

in obsmapp:


op site



Davy De Groote

Alex Kwak

Ja, dat is nogal een verschil  :-\
Kan je de coordinaten van dit stukje nog geven, dan kan ik eens gaan kijken of ik zelf een betere map kan maken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

het is mijn tuin. Als ik verder inzoom, komt er nog gedeeltelijk een bosje tevoorschijn, maar verschil blijft groot.
Coordinaten: 50.87390, 3.624259
Davy De Groote

Alex Kwak

Ok, ik ga mijn pc aan het werk zetten. Je hoort binnenkort van mij.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Hmmm, slecht nieuws vrees ik. Waar ik er van overtuigd was dat ik bij de conversie zelf een render-engine op kon geven, blijkt dat niet te kunnen.
Ik zit dus vast aan 1 soort kaarten. Ik zoek nog wel verder, maar heb er weinig hoop op...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Gerard Troost

Citaat van: Lanius op augustus 01, 2013, 11:30:59 AM
Ik heb de kaarten eindelijk kunnen vervangen. Was niet zo simpel, aangezien mijn smarthphone wat ouder wordt en nog weigerde te connecteren via kabel met mijn laptop. Dus moest eerst op zoek naar een adapter voor mijn sd kaartje.

De kaarten die nu beschikbaar zijn, zijn zeker al vernieuwd en iets beter, maar jammer genoeg niet zo goed als op de site.

in obsmapp:


op site


Davy,
Je gebruikt de kaarten vooral voor je inventarisaties toch? Er is al even een manier voor om luchtfotos te thuis te downloaden en in ObsMapp te gebruiken, dat werkt uitstekend. Ik ken meerdere mensen die zeer veel gebruik van deze functie gemaakt hebben.

Daarnaast denk lijkt het er op dat de files die op de site gebruikt worden veel meer detail bevatten (en dus veel groter zijn) dan de file tbv offline gebruik.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen