openstreetmap kaarten in ObsMapp

Gestart door hiskodevries, augustus 04, 2011, 13:21:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

hdijk

Oh, misschien begrijp ik het verkeerd. Ik las het zo dat de pijl van de waarneming niet meer dan 800m van de gps mocht staan. Maar er is geen beperking dus.
Hendrik Jan van Dijk

Gerard Troost

Citaat van: hdijk op augustus 13, 2011, 18:19:13 PM
Oh, misschien begrijp ik het verkeerd. Ik las het zo dat de pijl van de waarneming niet meer dan 800m van de gps mocht staan. Maar er is geen beperking dus.
Klopt, je mag heb zelfs in China zetten.
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

hdijk

Citaat van: gtroost op augustus 13, 2011, 22:13:16 PM
Citaat van: hdijk op augustus 13, 2011, 18:19:13 PM
Oh, misschien begrijp ik het verkeerd. Ik las het zo dat de pijl van de waarneming niet meer dan 800m van de gps mocht staan. Maar er is geen beperking dus.
Klopt, je mag heb zelfs in China zetten.
I See.

Da's mooi want dan kun je ook in een hotel zonder wifi ook invoeren.
Hendrik Jan van Dijk

Gerard Troost

Citaat van: hdijk op augustus 14, 2011, 19:31:05 PM
Citaat van: gtroost op augustus 13, 2011, 22:13:16 PM
Citaat van: hdijk op augustus 13, 2011, 18:19:13 PM
Oh, misschien begrijp ik het verkeerd. Ik las het zo dat de pijl van de waarneming niet meer dan 800m van de gps mocht staan. Maar er is geen beperking dus.
Klopt, je mag heb zelfs in China zetten.
I See.

Da's mooi want dan kun je ook in een hotel zonder wifi ook invoeren.
Mits je het de zelfde avond doet want je kunt geen datum invoeren (-> WENS) en dan wens ik ook gelijk het tijdstip te kunnen bewerken (of uit te schakelen)
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

chatman

Ik heb OSM geinstalleerd (nl.map dus..) zowel op mijn HTC Desire Z als de Motorola Xoom.

Bij de HTC ging het vlekkeloos, maar bij de Xoom, zie ik een witte kaart.
Kan het kloppen, dat de OSM-kaarten niet werken op een tablet.

Ik heb het zowel bij ObsMapp 0.9.9.3 beta als ObsMapp 0.9.9.5 beta getest en beide,
hetzelfde resultaat, dus een witte kaart bij de Xoom.

Nog even ter informatie. Ik heb nu eindelijk de upgrade op de Xoom naar Android 3.1,
mijn SD-kaart werkt nu ook. De externe dus.

De map voor de (externe) SD-kaart wordt aangegeven als /sdcard-ext

Bij het testen zit de nl.map in /sdcard (interne map op mijn Xoom).

In OpsMapp kan ik niet naar een andere map dan /sdcard browsen.

Doe ik nu iets fout of is het nog niet mogelijk openstreetmap te gebruiken op de Xoom?


hiskodevries

Werkt prima op een asus eepad met 3.1
Je hele geheugen is een SD kaart. Gewoon even de juiste lokatie aangeven
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hdijk

Citaat van: gtroost op augustus 15, 2011, 11:20:39 AM
Citaat van: hdijk op augustus 14, 2011, 19:31:05 PM
Citaat van: gtroost op augustus 13, 2011, 22:13:16 PM
Citaat van: hdijk op augustus 13, 2011, 18:19:13 PM
Oh, misschien begrijp ik het verkeerd. Ik las het zo dat de pijl van de waarneming niet meer dan 800m van de gps mocht staan. Maar er is geen beperking dus.
Klopt, je mag heb zelfs in China zetten.
I See.

Da's mooi want dan kun je ook in een hotel zonder wifi ook invoeren.
Mits je het de zelfde avond doet want je kunt geen datum invoeren (-> WENS) en dan wens ik ook gelijk het tijdstip te kunnen bewerken (of uit te schakelen)
Heb ik al eerder gevraagd, en stond dacht ik genoteerd. Ook nodig bij trektellen.
Hendrik Jan van Dijk

chatman

Citaat van: hiskodevries op augustus 15, 2011, 13:51:33 PM
Werkt prima op een asus eepad met 3.1
Je hele geheugen is een SD kaart. Gewoon even de juiste lokatie aangeven

Het werkt inmiddels. Het bleek een corrupte kaart te zijn. Want ik keek op mijn Xoom en
de nl.map was slechts 10Mb! Ik heb de kaart via usb er opnieuw opgezet en geselecteerd
en nu zie ik de juiste kaart op mijn Xoom.

Heb je nog geen 3.2 trouwens, Hisko? Een kameraad van mij heeft een Asus eepad transformer met
al een upgrade van 3.2!

Zie ook hier:
http://www.androidworld.nl/91037/asus-transformer-krijgt-vandaag-update-naar-3-2/


hiskodevries

CiteerHeb je nog geen 3.2 trouwens, Hisko? Een kameraad van mij heeft een Asus eepad transformer met
al een upgrade van 3.2!
nee die is mislukt een niet meer te herhalen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

chatman

Vreemd dat je die upgrade niet nogmaals kan uitvoeren. Ik heb mijn kameraad gemaild of hij het weet.

Zodra ik nieuws heb, laat ik het weten.

hiskodevries

Ik lees wel wat trucs via sd kaart of via een hard reset maar die doenook niets.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jbr

Citaat van: Alex Kwak op augustus 04, 2011, 18:16:10 PM
Wat je altijd kunt doen is de sd-kaart uit je toestel halen, en (eventueel met een verloopkaartje) in je kaartlezer stoppen van je pc.


Nog een andere manier, voor diegenen die een LAN-nas hebben. Installeer ES file-explorer op je toestel, en je kunt bestanden heen en weer kopieren via je wifi netwerk en je NAS. Gaat erg makkelijk, weet ik uit betrouwbare bron.  ;)
Jos Bredek, liefhebber van vogels, ICT en zwaar zweer

chatman

Citaat van: hiskodevries op augustus 17, 2011, 19:58:57 PM
Ik lees wel wat trucs via sd kaart of via een hard reset maar die doenook niets.

Ik heb antwoord gekregen van die kameraad, maar hij heeft hier geen oplossing voor.
Bij hem gaat het steeds goed.
Ik lees nu berichten dat 3.2 volgende maand uitkomt voor de Xoom. In de UK trouwens,
Ik neem aan dat NL, ook snel zal volgen.

chatman

Citaat van: jbr op augustus 18, 2011, 10:04:21 AM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 04, 2011, 18:16:10 PM
Wat je altijd kunt doen is de sd-kaart uit je toestel halen, en (eventueel met een verloopkaartje) in je kaartlezer stoppen van je pc.


Nog een andere manier, voor diegenen die een LAN-nas hebben. Installeer ES file-explorer op je toestel, en je kunt bestanden heen en weer kopieren via je wifi netwerk en je NAS. Gaat erg makkelijk, weet ik uit betrouwbare bron.  ;)

Wat je ook kunt doen is een externe HD aan je router hangen en via FTP en dus wifi overzetten naar je tablet.
Maar dat ging bij mij mis. De nl.map was slechts 10MB ipv 340MB. De Es file explorer bevalt goed trouwens.
NAS staat trouwens hoog op mijn verlanglijstje, zal niet al te lang meer duren. :-)

Via USB ging het wel goed trouwens. De sd-kaart van mijn HTC gaat er niet zo gemakelijk uit en laat ik liever zitten.


hiskodevries

jos, d`r zit 12 gb in mijn asus en 32 gb in de flyer dan heb ik jouw trucendoos niet nodig, we wijken ook wel erg van het onderwerp af.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

chatman

Citaat van: hiskodevries op augustus 18, 2011, 16:58:23 PM
jos, d`r zit 12 gb in mijn asus en 32 gb in de flyer dan heb ik jouw trucendoos niet nodig, we wijken ook wel erg van het onderwerp af.

Het gaat er niet om hoeveel ruimte je vrij hebt, maar hoe je de data er op krijgt.
Maar goed dit is inderdaad off-topic. Ik wilde even op jullie berichten reageren.

BartNoort

Iemand enig idee of deze .map files ook in Qgis te gebruiken zijn?
Bart Noort
Admin Zoogdieren & lid van
(Stichting Zoogdierenwerkgroep Zuid-Holland)

Alex Kwak

Citaat van: BartNoort op september 06, 2011, 10:03:48 AM
Iemand enig idee of deze .map files ook in Qgis te gebruiken zijn?

Waarschijnlijk niet. Ik zal eens kijken in welke formaten deze bestanden geleverd kunnen worden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Marcel Schoumans

Ik heb de NL kaart gedownload en op de SD kaart gezet onder de map "obsmapp".
De kaart lijkt corrupted maar is het niet want er zitten witte stukken in. Ook wil deze soms vastlopen bij in en uitzoomen.
Heb Adroid 2.2.1. De kaart geinstalleerd via de laptop rechtstreeks op de SD kaart. Wat kan ik nu nog doen?

hiskodevries

en je hebt ook de laatste versie van obsmapp geinstalleerd vanuit de android market?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

De NL-kaart is niet 100% foutvrij, dat is bekend bij de makers (en dat zijn we zelf niet). Maar voor zover ik weet zijn de hogere resoluties (die je normaliter zult gebruiken) wel goed.
Voor het crashen, de eerstvolgende versie zal gebruik maken van weer een nieuwe versie van de afhandeling van de OSM-kaarten, dus ook daar is verbetering te verwachten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Marcel Schoumans

Citaat van: hiskodevries op september 08, 2011, 12:23:58 PM
en je hebt ook de laatste versie van obsmapp geinstalleerd vanuit de android market?




Ja dit is de eerste keer dat het programma gebruik en direkt uit de Android markt gedownload alhoewel ik de eerste 2 schermen uit de handleiding niet gezien heb.
Hij kwam meteen met het bijwerk/download scherm.
Misschien is het toch niet helemaal lekker gegaan.

Marcel Schoumans

#52
Citaat van: Alex Kwak op september 08, 2011, 14:23:10 PM
De NL-kaart is niet 100% foutvrij, dat is bekend bij de makers (en dat zijn we zelf niet). Maar voor zover ik weet zijn de hogere resoluties (die je normaliter zult gebruiken) wel goed.
Voor het crashen, de eerstvolgende versie zal gebruik maken van weer een nieuwe versie van de afhandeling van de OSM-kaarten, dus ook daar is verbetering te verwachten.


Ah OK.
Ik heb vandaag geupdate naar Android 2.3 en de kaart loopt wat sneller en is niet gecrashed.
Wel is op de kaart Zuid Holland en Utrecht vervangen door een wit vierkant blok.


Edit:
Ik heb Obsmapp nogmaals geinstalleerd vanuit de Android markt en de NL map naar de root van de SDkaart verplaatst.
Obsmapp doet het prima maar er mist nog steeds een heel stuk van de kaart.

bas.van.schooten

Ik ben op zoek naar een kaart van puerto rico.. Maar ik heb geen idee welk bestandstype ik moet downloaden van openstreetmaps...
Kan iemand me helpen hiermee?

Denro

Hallo Bas,
Ik had je toch al gemaild om welk bestandstype het ging?
Misschien is de mail niet aangekomen, dat kan natuurlijk ook. Je kan hier vragen om de kaart van puerto rico maar dat heb je eigenlijk al gedaan! Via Alex Kwak heb ik de kaart van indonesiƫ gekregen die overigens erg handig is.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

bas.van.schooten

Ik kreeg je mail maar hoe download je een .map bestand van openstreetmaps? Heb dat nog nergens zien staan...

Alex Kwak

Ik zal de kaart aanmaken.
Tevens zal ik een handleiding neerzetten waarmee je ook zelf kaarten kunt genereren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Denro

Citaat van: bas.van.schooten op september 12, 2011, 06:01:43 AM
Ik kreeg je mail maar hoe download je een .map bestand van openstreetmaps? Heb dat nog nergens zien staan...

Alex is je man  :duim:
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

Alex Kwak

Voor Puerto Rico moet ik heel midden-amerika converteren. En na 2 uur rekenen kreeg ik een geheugenfout  :angry:
De limieten wat ruimer gezet en opnieuw geprobeerd, maar zal dus niet meer vandaag worden...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Toch gelukt. Zie screenshots.
Linkje komt over een uurtje in het eerste item van dit topic.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!