Hoofdmenu

kaartje Veldparelmoervlinder

Gestart door argusoog, juli 30, 2011, 15:58:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

argusoog

Waarom is er bij de soortinformatie geen (NL) kaartje beschikbaar voor de Veldparelmoervlinder? Voor de Braamparelmoervlinder (recent één waarneming) is dat er wel.
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

marijn

Hoi Paul,
Ik weet niet waarom er voor de Veldparelmoer helemaal niks getoond wordt, lijkt me niet de bedoeling, zal eens navragen.
De Braamparelmoer had denk ik (nog?) niet getoond moeten worden. Is nu dan ook weer onzichtbaar.


Groet,
Marijn
Telmee
Marijn Prins

argusoog

Citaat van: marijn op juli 30, 2011, 16:27:44 PM
De Braamparelmoer had denk ik (nog?) niet getoond moeten worden. Is nu dan ook weer onzichtbaar.

Ik heb lekker toch onthouden waar ie gezien is!  ;D
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

HPM

Citaat van: argusoog op juli 30, 2011, 15:58:17 PM
Waarom is er bij de soortinformatie geen (NL) kaartje beschikbaar voor de Veldparelmoervlinder? Voor de Braamparelmoervlinder (recent één waarneming) is dat er wel.

Die is er wel http://waarneming.nl/soort/maps/671?from=1980-07-30&to=2011-07-30&grid=5000&prov=0&only_valid=0
Herman van der Meer

cvsw123

We gaan de hele lijst met vervagingen voor zowel w.nl als telmee herzien deze winter en brengen ze dan weer met elkaar in overeenstemming. Ik vermoed dat minder soorten vervaagd zullen gaan worden dan nu. Mooie winterklus.
Chris van Swaay
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)
Butterfly Conservation Europe (www.bc-europe.eu)

argusoog

Citaat van: HPM op juli 30, 2011, 20:53:48 PM
Citaat van: argusoog op juli 30, 2011, 15:58:17 PM
Waarom is er bij de soortinformatie geen (NL) kaartje beschikbaar voor de Veldparelmoervlinder? Voor de Braamparelmoervlinder (recent één waarneming) is dat er wel.

Die is er wel http://waarneming.nl/soort/maps/671?from=1980-07-30&to=2011-07-30&grid=5000&prov=0&only_valid=0


Dit is het Telmee-forum, Herman.  ;)

Bedankt voor je reaktie, Chris.

Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

HPM

Citaat van: argusoog op juli 31, 2011, 11:46:38 AM
Citaat van: HPM op juli 30, 2011, 20:53:48 PM
Citaat van: argusoog op juli 30, 2011, 15:58:17 PM
Waarom is er bij de soortinformatie geen (NL) kaartje beschikbaar voor de Veldparelmoervlinder? Voor de Braamparelmoervlinder (recent één waarneming) is dat er wel.

Die is er wel http://waarneming.nl/soort/maps/671?from=1980-07-30&to=2011-07-30&grid=5000&prov=0&only_valid=0


Dit is het Telmee-forum, Herman.  ;)

Bedankt voor je reaktie, Chris.

Sorry, dat had ik niet in de gaten.
Herman van der Meer

marijn

Kaartje Veldparelmoervlinder staat nu open op Telmee, tot op 5km-niveau.
Marijn Prins

argusoog

Citaat van: marijn op augustus 01, 2011, 11:02:00 AM
Kaartje Veldparelmoervlinder staat nu open op Telmee, tot op 5km-niveau.

Ok, bedankt Marijn! 5km-niveau lijkt me een goede oplossing om te grote 'traceerbaarheid' te voorkomen (vgl. kaartjes waarneming.nl) en toch de gebruikers te informeren.

p.s.: Enne, waarneming van de vpm bij Tilburg was bekend, eerste melding volgens mij op wrn.nl (zie ook forum). Nu blijkbaar ook meldingen (van hetzelfde exemplaar?) op verschillende lokaties bij Tilburg in Telmee. Zou ik het fijne nog wel eens van willen weten, vooral gelet op de grote afstand tot de Belgische populatie...  :P
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

HPM

Citaat van: argusoog op augustus 01, 2011, 12:15:59 PM
Citaat van: marijn op augustus 01, 2011, 11:02:00 AM
Kaartje Veldparelmoervlinder staat nu open op Telmee, tot op 5km-niveau.

Ok, bedankt Marijn! 5km-niveau lijkt me een goede oplossing om te grote 'traceerbaarheid' te voorkomen (vgl. kaartjes waarneming.nl) en toch de gebruikers te informeren.
[...]


De verpreidingskaart van deze soort op Waarneming.nl is ook niet gedetailleerder dan tot op uurhok. Dat geldt voor veel meer kwetsbaar gachte soorten.

Herman van der Meer

argusoog

Citaat van: HPM op augustus 01, 2011, 12:29:37 PM
Citaat van: argusoog op augustus 01, 2011, 12:15:59 PM
Citaat van: marijn op augustus 01, 2011, 11:02:00 AM
Kaartje Veldparelmoervlinder staat nu open op Telmee, tot op 5km-niveau.

Ok, bedankt Marijn! 5km-niveau lijkt me een goede oplossing om te grote 'traceerbaarheid' te voorkomen (vgl. kaartjes waarneming.nl) en toch de gebruikers te informeren.
[...]


De verpreidingskaart van deze soort op Waarneming.nl is ook niet gedetailleerder dan tot op uurhok. Dat geldt voor veel meer kwetsbaar gachte soorten.



Dat zeg ik toch?  ???
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

HPM

Citaat van: argusoog op augustus 01, 2011, 12:35:21 PM
Citaat van: HPM op augustus 01, 2011, 12:29:37 PM
Citaat van: argusoog op augustus 01, 2011, 12:15:59 PM
Citaat van: marijn op augustus 01, 2011, 11:02:00 AM
Kaartje Veldparelmoervlinder staat nu open op Telmee, tot op 5km-niveau.

Ok, bedankt Marijn! 5km-niveau lijkt me een goede oplossing om te grote 'traceerbaarheid' te voorkomen (vgl. kaartjes waarneming.nl) en toch de gebruikers te informeren.
[...]


De verpreidingskaart van deze soort op Waarneming.nl is ook niet gedetailleerder dan tot op uurhok. Dat geldt voor veel meer kwetsbaar gachte soorten.



Dat zeg ik toch?  ???

Ik interpreteerde wat jij schreef als dat het kaartje op Telmee in tegenstelling tot dat van Waarneming wel beperkt was tot hooguit 5 km.
Herman van der Meer