Hoofdmenu

compostcollybia

Gestart door Aafke Buijs, juli 17, 2011, 20:38:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Aafke Buijs

Hoe zorg ik ervoor dat na microscopisch onderzoek van meegenomen materiaal door een kenner de ingevoerde waarneming als nog een  :right: krijgt ?

Groeten, Aafke

petermeer

Aafke, is het belangrijk dat je waarneming goedgekeurd wordt?

Niet goedgekeurd betekent niet dat die is afgekeurd. Het geeft alleen aan dat een admin nog geen tijd heeft gehad om de waarneming te beoordelen. Een foto helpt wel om je waarneming goed- of afgekeurd te krijgen
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Aafke Buijs

Hoi Peter,

Ja, ik vind het belangrijk dat mijn ingevoerde waarneming uiteindelijk goedgekeurd wordt als aan alle voorwaarden is voldaan.

Groet, Aafke

Melchior van Tweel

#3
Hallo Aafke,

Ik heb net je waarneming goedgekeurd. Sorry dat je lang moest wachten.
Dat het soms (heel) lang op zich laat wachten komt door de grote hoeveelheid waarnemingen (we hebben nu al een achterstand van ruim 20.000 waarnemingen mét foto), de moeilijkheid van de soortgroep (zeker een kwart tot de helft is aantoonbaan fout gedetermineerd) en het kleine aantal paddenstoelenadmins. We doen er alles aan om in ieder geval de nieuwe waarnemingen met foto zo veel mogelijk te beoordelen, maar soms lukt dat gewoon niet  :rolleye: .

Groet, Melchior (paddenstoelenadmin)

PS: Je hebt nu de waarneming alleen op gebiedsnaam ingevoerd. Kan je het pijltje op de juiste plek zetten?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Aafke Buijs

Hoi Melchior,

Geen probleem hoor, zo'n punt is het ook weer niet ! Is alleen wel leuk dat vinkje, voor mij natuurlijk, maar vooral ook voor de dames die moeite hebben gedaan deze paddenstoel voor me te determineren  :blink:.

Groet, Aafke

P.S.: zal de plaatsaanduiding nog even wijzigen/vond trouwens vanmiddag nog een plek met deze collybia, ook weer in Steenbergen.

Aafke Buijs

Hoi Melchior,

Waarom is het  :right: inmiddels weer verdwenen ? Is daar een reden voor ?

En, waarom wordt de zeer zeldzame Tonnetjesmycena, ingevoerd een dag nà mijn waarneming van een Dwergboomwrat (toch ook redelijk zeldzaam), wèl goedgekeurd en mijn door HvH microscopisch onderzochte waarneming niet ??? De logica ontgaat mij even  :rolleye:. Andere admin ?

Groetjes, Aafke

GertJ

Citaat van: Aafke Buijs op juli 24, 2011, 10:45:58 AM
Hoi Melchior,

Waarom is het  :right: inmiddels weer verdwenen ? Is daar een reden voor ?

En, waarom wordt de zeer zeldzame Tonnetjesmycena, ingevoerd een dag nà mijn waarneming van een Dwergboomwrat (toch ook redelijk zeldzaam), wèl goedgekeurd en mijn door HvH microscopisch onderzochte waarneming niet ??? De logica ontgaat mij even  :rolleye: . Andere admin ?

Groetjes, Aafke

Ik vermoed dat dit komt omdat je de plaatsaanduiding gewijzigd hebt. Elke wijziging op een goedgekeurde waarneming heeft tot gevolg dat de goedkeuring verval en dat de waarneming opnieuw afgevinkt moet worden door een admin. Waarom is logisch, hierover is al heel veel geschreven op dit forum.
Groet Gert Jager

xenion

Een admin zal alleen een waarneming goedkeuren waarvan hij kan zeggen dat de ingevoerde soort ook echt klopt. Als ik dan zeg dat er zo'n 5000 soorten paddenstoelen zijn en maar 4 paddenstoelen-admins dan snap je hopelijk wel dat wij onmogelijk alle soorten kunnen kennen en dus kunnen goedkeuren.
Daarbij kost het een admin ook tijd om een waarneming te contoleren, zeker als je kenmerken na moet zoeken. Ik heb nu bijvoorbeeld nog een stuk of 20 waarnemingen staan die ik nog na moet kijken/van commentaar moet voorzien, maar ik heb ook nog een stuk of 10 eigen vondsten liggen die ik moet determineren.
Ga er maar vanuit dat een groot deel van je waarnemingen niet direct een goedkeuring zal krijgen, als een waarneming echt niet klopt krijg je vaak binnen een paar dagen wel commentaar.

Tonnetjesmycena is een soort die makkelijk van een foto te beoordelen is die heb ik dus ook goedgekeurd. Jouw Dwergboomwrat had ik toevallig nog in mijn todo-lijst staan omdat ik hem vanaf de foto wat lastig te beoordelen vond, maar aangezien je erbij hebt gezet dat hij door Hans is gedetermineerd had ik hem in de komende paar dagen wel goedgekeurd.
Groeten,
Martin

Aafke Buijs

Bedankt Gert en Martin voor jullie reactie.

Wat betreft de reactie van Gert: op verzoek van Melchior had ik de plaatsaanduiding gepreciseerd, met inderdaad als resultaat dat het vinkje vervalt.
Hopenlijk alsnog/opnieuw ???? BvD !

Martin, alsnog bedankt voor je beoordeling, dat geduld een schone zaak is blijkt maar weer  :angel: !

Groeten, Aafke

Melchior van Tweel

Hallo Aafke,

Sorry, dat het zo lang geduurd heeft (druk druk). Ik heb de waarneming weer goedgekeurd. Bedankt voor het precies aangeven van de locatie.

Groet, Melchior
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Aafke Buijs

Hoi Melchior (en Martin),

Bedankt en alle begrip voor jullie situatie. Neem het me maar niet kwalijk als ik ietwat ongeduldig gereageerd heb !

Groet, Aafke