Gedragregels DBA / Waarneming.nl

Gestart door veedee, juli 12, 2011, 17:41:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: Cygnus op november 23, 2016, 12:49:01 PM
Citaat van: Max Berlijn op november 23, 2016, 12:33:58 PM
Ff voor de beeldvorming; de twee zijn doorgelopen over een asfaltweg met slagboom en dus niet over een hek geklommen in kwetsbaar gebied waarbij zaken vertrapt of verstoord zijn. Volgens hen stond er geen Art 461 bord. Trouwens ik was het niet  :angel:

Zo, dan kunnen we 1 coryfee wegstrepen  ;)
...

Alleen als Max als coryfee beschouwd wordt/werd en je hem op zijn woord kan geloven.
Totdat de bewijzen iets  anders zeggen is van jezelf zeggen dat je het niet gedaan hebt heel normaal.
Herman van der Meer

Bram Rijksen

#331
Citaat van: Klaas van Dijk op november 23, 2016, 11:15:58 AM

Het enige nadeel van het niet openbaar maken van de namen van de twee ex Dutch Birding coryfeeën is dat de grote groep van goedwillende Dutch Birding coryfeeën en de grote groep van andere goedwillende vogelaars die actief zijn binnen Dutch Birding er dus rekening mee zullen moeten blijven houden dat ze door derden (andere vogelaars die niet behoren tot de kring van de mensen die weten om wie het gaat) erop kunnen worden aangekeken dat ze een van de overtreders zijn. Dat is dus iets wat je op de koop moet toenemen bij het niet openbaar maken van namen. Het is niet anders.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Zal moeilijk zijn, maar kan er mee leven Klaas. Maar goed om te weten dat jij je zorgen maakt over hoe er vanaf nu door derden tegen goedwillende DB-ers aan wordt gekeken!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rob Koelman

Citaat van: hiskodevries op november 23, 2016, 19:39:11 PMIk was het ook niet

Whaahaha, Hisko als DutchBirding coryfee...

(Sorry, moest ik even kwijt  B) )
Met vriendelijke groet, Rob

garryb

#334
CiteerHet enige nadeel van het niet openbaar maken van de namen van de twee ex Dutch Birding coryfeeën is dat de grote groep van goedwillende Dutch Birding coryfeeën en de grote groep van andere goedwillende vogelaars die actief zijn binnen Dutch Birding er dus rekening mee zullen moeten blijven houden dat ze door derden (andere vogelaars die niet behoren tot de kring van de mensen die weten om wie het gaat) erop kunnen worden aangekeken dat ze een van de overtreders zijn. Dat is dus iets wat je op de koop moet toenemen bij het niet openbaar maken van namen. Het is niet anders.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Ik vraag mij af op welke wijze men erop zou kunnen worden aangekeken en hoe dit het dagelijks leven van goedwillende vogelaars negatief zou kunnen beïnvloeden. Kennelijk kunnen willekeurige vogelaars, conform Klaas' wereldbeeld, wellicht geen schuilhut meer binnenwandelen zonder het risico om direct de opmerking te krijgen toegeworpen: "Hee, jij ziet eruit als een DB-corryfee, ik vertrouw jou niet!" "Ga maar ergens anders vogelen!" Waarop een bloedbad het gevolg is.
Het is niet anders.

HPM

Citaat van: garryb op november 24, 2016, 11:39:06 AM

Ik vraag mij af op welke wijze men erop zou kunnen worden aangekeken en hoe dit het dagelijks leven van goedwillende vogelaars negatief zou kunnen beïnvloeden. Kennelijk kunnen willekeurige vogelaars, conform Klaas' wereldbeeld, wellicht geen schuilhut meer binnenwandelen zonder het risico om direct de opmerking te krijgen toegeworpen: "Hee, jij ziet eruit als een DB-corryfee, ik vertrouw jou niet!" "Ga maar ergens anders vogelen!" Waarop een bloedbad het gevolg is.
Het is niet anders.

Een schop onder hun hol zal meestal toch geen bloedbad tot gevolg hebben en onbedaarlijke lachbuien (Een coryfee!, boehwahahahihihihohoho!) ook niet.
Herman van der Meer

arjan.kop

De eerste keer niet, maar als je Piet, Jan en Klaas voor de tiende keer uitlacht, terwijl ze nog geen heggemus van een kokmeeuw kunnen onderscheiden kan er iets knappen bij ze.
Ik vind het echt prachtig, dat mensen zich zo druk kunnen maken om twee personen die een hekje voorbijliepen. Kennelijk is de wereld nog lang niet zo verrot als soms wordt aangenomen.

Vincent Hart

Ik heb de afgelopen 28 jaar zowel het gewone vogelen als het vogelen binnen DB-kringen van binnenuit leren kennen maar heb me godzijdank nooit hoeven te bewegen in kringen waar elkaar schoppen en/of uitlachen acceptabel werden geacht. Als er érgens gedragsregels gewenst zijn...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op november 24, 2016, 13:31:34 PM
Ik heb de afgelopen 28 jaar zowel het gewone vogelen als het vogelen binnen DB-kringen van binnenuit leren kennen maar heb me godzijdank nooit hoeven te bewegen in kringen waar elkaar schoppen en/of uitlachen acceptabel werden geacht. Als er érgens gedragsregels gewenst zijn...

... dan is het wel in die hypothetische schuilhut van Garry.

Overigens lijkt het mij dat niet het zich op verboden terrein begeven het grote struikelpunt was, maar het mogelijk direct of indirect benadelen van 'concurrenten'.
Herman van der Meer

JJ Blom

Volgens mij staat het netjes beschreven op de DB-site wat het struikelpunt was.
Het "direct of indirect benadelen van concurrenten" is uw eigen interpretatie en dat zegt meer iets over u in het algemeen en uw vooroordelen t.a.v DBA-ers in het bijzonder.
Groeten, Jan-Jacob

HPM

Citaat van: JJ Blom op november 24, 2016, 14:39:56 PM
Volgens mij staat het netjes beschreven op de DB-site wat het struikelpunt was.
Het "direct of indirect benadelen van concurrenten" is uw eigen interpretatie en dat zegt meer iets over u in het algemeen en uw vooroordelen t.a.v DBA-ers in het bijzonder.

Altijd blij om van anderen te horen wat ik bedoel en wat mijn intenties zijn.
Ik moet nu wel concluderen dat het DB-bestuur ook sancties, met mogelijke bloedbaden in schuilhutten tot gevolg, oplegt als coryfeeën op weg naar een twitch te hard door een rood licht rijden, omdat coryfeeën van onberispelijk gedrag moeten zijn.

Herman van der Meer

Vincent Hart

Pas op, JJ. Voor je het weet krijg je ook een schop onder je hol of wordt je uitgelachen in de virtuele vogelhut van het fatsoen!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op november 24, 2016, 14:54:25 PM
Pas op, JJ. Voor je het weet krijg je ook een schop onder je hol of wordt je uitgelachen in de virtuele vogelhut van het fatsoen!

Boehwahahahihihihoho, het ging over een bloedbad!
Herman van der Meer

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

migratorius

Citaat van: HPM op november 24, 2016, 14:53:24 PM
Citaat van: JJ Blom op november 24, 2016, 14:39:56 PM
Volgens mij staat het netjes beschreven op de DB-site wat het struikelpunt was.
Het "direct of indirect benadelen van concurrenten" is uw eigen interpretatie en dat zegt meer iets over u in het algemeen en uw vooroordelen t.a.v DBA-ers in het bijzonder.
Altijd blij om van anderen te horen wat ik bedoel en wat mijn intenties zijn.
Ik moet nu wel concluderen dat het DB-bestuur ook sancties, met mogelijke bloedbaden in schuilhutten tot gevolg, oplegt als coryfeeën op weg naar een twitch te hard door een rood licht rijden, omdat coryfeeën van onberispelijk gedrag moeten zijn.
Het "direct of indirect benadelen van mede-twitchers (niet eens alleen mede-DBA'ers)" is wat het bestuur bestraft.
Dat de twee heren probeerden hun concurrenten -die zich wel aan de regels hielden en niet het gebied in gingen- te benadelen is echter correct.

JanHein

HPM

Citaat van: migratorius op november 24, 2016, 15:19:08 PM
Citaat van: HPM op november 24, 2016, 14:53:24 PM
Citaat van: JJ Blom op november 24, 2016, 14:39:56 PM
Volgens mij staat het netjes beschreven op de DB-site wat het struikelpunt was.
Het "direct of indirect benadelen van concurrenten" is uw eigen interpretatie en dat zegt meer iets over u in het algemeen en uw vooroordelen t.a.v DBA-ers in het bijzonder.
Altijd blij om van anderen te horen wat ik bedoel en wat mijn intenties zijn.
Ik moet nu wel concluderen dat het DB-bestuur ook sancties, met mogelijke bloedbaden in schuilhutten tot gevolg, oplegt als coryfeeën op weg naar een twitch te hard door een rood licht rijden, omdat coryfeeën van onberispelijk gedrag moeten zijn.
Het "direct of indirect benadelen van mede-twitchers (niet eens alleen mede-DBA'ers)" is wat het bestuur bestraft.
Dat de twee heren probeerden hun concurrenten -die zich wel aan de regels hielden en niet het gebied in gingen- te benadelen is echter correct.

JanHein

Dat laatste beschouw ik als directe benadeling van mensen die ook aan de competitie (het 'spelletje') meedoen en in dat opzicht dus concurrenten zijn. Indirect is het verstoren van een goede verstandhouding met een tereinbeheerder, waardoor die in de toekomst wellicht minder welwillend zou staan tegenover eventuele speciale excursies. Daarbij raken de overtreders ook zichzelf.
Herman van der Meer

migratorius

Kijk eens aan Herman: als we het bij die laatste uitleg houden zijn wij het helemaal met elkaar eens.

JanHein

Leo Heemskerk

#347
De "coryfeeën" zijn Geer en Goor. Zo kan deze discussie ook weer op slot
Groet,

Leo Heemskerk

jeroenroelofsen

Citaat van: Leo Heemskerk op november 24, 2016, 22:10:10 PM
De "coryfeeën" zijn Geer en Goor. Zo kan deze discussie ook weer op slot

Volgens mij Fokke en Sukke;
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Klaas van Dijk

Beste mensen,

Ik schreef in reactie #325 (gepost op 23 november 2016, 11:15:58 am): "Vooralsnog heb ik nergens gelezen dat de twee ex Dutch Birding coryfeeën spijt hebben betuigd cq hun excuses hebben aangeboden. Het is daarom terecht dat de vraag wordt opgeworpen dat de straf van het bestuur van Dutch Birding preventief gaat werken."

Er zijn daarna 23 reacties geplaatst. In geen van de reacties staat dat deze twee ex Dutch Birding coryfeeën spijt hebben betuigd cq hun excuses hebben aangeboden. Ik heb dus geconcludeerd dat deze twee ex Dutch Birding coryfeeën geen spijt hebben betuigd cq hun excuses hebben aangeboden.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

arjan.kop


HPM

Citaat van: arjan.kop op november 25, 2016, 11:25:36 AM

Puik staaltje logica  :duim:

Niet echt. Hooguit als je aan zou nemen dat het forum van Waarneming de aangewezen plek is voor dergelijke openbare boetedoeningen door DBA-delinquenten (al dan niet met aansluitende harakiri).
Herman van der Meer

JJ Blom

Gaan jullie ook altijd bij de bakker klagen als de biefstuk van de slager weer aan de taaie kant was?

De Engelsen hebben er een mooie uitdrukking voor: "Barking at the wrong tree"
Groeten, Jan-Jacob

Ben Gaxiola

Citaat van: Klaas van Dijk op november 25, 2016, 11:08:17 AM
Beste mensen,

Ik schreef in reactie #325 (gepost op 23 november 2016, 11:15:58 am): "Vooralsnog heb ik nergens gelezen dat de twee ex Dutch Birding coryfeeën spijt hebben betuigd cq hun excuses hebben aangeboden. Het is daarom terecht dat de vraag wordt opgeworpen dat de straf van het bestuur van Dutch Birding preventief gaat werken."

Er zijn daarna 23 reacties geplaatst. In geen van de reacties staat dat deze twee ex Dutch Birding coryfeeën spijt hebben betuigd cq hun excuses hebben aangeboden. Ik heb dus geconcludeerd dat deze twee ex Dutch Birding coryfeeën geen spijt hebben betuigd cq hun excuses hebben aangeboden.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk
Wat ben ik blij dat je geen rechter bent, Klaas. Maar mag hopen dat je niet dezelfde logica hanteert bij de analyse van onderzoeksdata.
Ben Gaxiola

Vincent Hart

Ach Klaas, we wachten al jaren op jouw (niet alleen) openbare excuses voor je ranzige privé-oorlogjes dus de 'coryfeeën' hebben nog wel even...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Oenanthe

De ene na de andere reactie die op de persoon gericht is. En dat in een topic over een onderwerp dat, zoals Frank al verzuchtte, niet hier thuishoort. Waar zijn we mee bezig mensen. Zullen we hiermee ophouden?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

BramtK

Opvallend dat op dit forum de determinatievragen steeds minder snel beantwoord lijken te worden worden, terwijl dit soort topics wel reacties blijft genereren. Ik ben doorgaans voorstander van de vinger op de zere plek, maar in dit geval zie ik erg weinig nut in de laatste 10-15 reacties.
Groeten,

Bram ter Keurs

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0