Bosglimmer

Gestart door a1000, juli 06, 2011, 15:21:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

a1000

 
Een vrouwtje (naar wat ik denk) orthonevra brevicornis (bosglimmer) gevangen in de buurt van de Regge.
Kan iemand dit bevestigen.

Gegroet Henry

han.endt

Lejogaster metallina.

a1000

Han,

Maar deze heeft donkere poten en dat heeft een gewone glimmer toch niet.
En bij lejogaster wijkt randader c niet terug richting vleugelbasis naar ader 3 en bij orthonevra is dat toch wel het geval.
Gegroet henry

a1000

 
Han,

Je zal wel gelijk hebben.
Vergeleken met de gewone- en moerasglimlijfjes in mijn collectie zag deze er toch wat anders uit en wat groffer.
De vleugelbeadering leek ook iets anders, maar het glimmen op het achterlijf twijfelde ik over. De kleur van de poten van deze zijn donker, maar hoe zit het werkelijk met de kleur van de poten van een vrouwtje gewoon glimlijfje.

Vallen en opstaan......

Gegroet Henry

nielsyese

Lejogaster metallina heeft wel donkere poten, maar ik twijfel ook. Deze is naar mijn idee toch vrij dof en de mondrand steekt verder uit dan bij de L. metallina's in mijn collectie. Ik zou toch ook Orthonevra denken.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

a1000

 
Dank je Niels-Jan.

Heb jij toevallig ook nog gekeken bij de kenmerken van een bosglimmer?

Gegroet Henry

han.endt

Randader c wijkt bij de orthonevra's veel sterker terug. Vergelijk maar eens. Ik blijf bij Lejogaster metallina. Ook al vanwege die grote derde antenneleden.

a1000

 
Dank je wel Han,

Dan hou ik dat aan.

Gegroet Henry

nielsyese

Citaat van: Han Endt op juli 06, 2011, 21:03:14 PM
Randader c wijkt bij de orthonevra's veel sterker terug. Vergelijk maar eens. Ik blijf bij Lejogaster metallina. Ook al vanwege die grote derde antenneleden.
Ik kan er mee inkomen, de ader klopt inderdaad niet. Ik kan ook geen vage banden op het borststuk ontdekken, dus dat klopt ook wel.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek