krasser ?

Gestart door Windekind, juli 05, 2011, 08:39:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

Windekind

Zondag kwam ik deze sprinkhanen tegen.
De bovenste van de twee zat steeds te striduleren. Dezelfde als uitvergroot.
Ik kon deze niet thuis brengen.
Ik dacht eerst aan een krasser, maar het geluid was totaal anders dan waar ik krasser steeds makkelijk aan herken, dus tja. 't lLjkt eigenlijk wat meer op zompsprinkhaangeluid, maar dan ook niet helemaal voor mijn gevoel? Misschien dan balts of rivaliseergeluid, of toch wat anders?

Ook om het halsschild (plaatsing groeve) denk k krasser, maar ja dat geluid???

O ja, ik heb het geluid opgenomen als filmpje. Ik kan het dus niet hier plaatsen (9MB), maar wil  het wel graag opsturen indien dat helpt.

Ik wil graag weten wat dit nu zijn.

Bij voorbaat dank voor de moeite.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

belle

Citaat van: Windekind op juli 05, 2011, 08:39:15 AM
O ja, ik heb het geluid opgenomen als filmpje. Ik kan het dus niet hier plaatsen (9MB), maar wil  het wel graag opsturen indien dat helpt.

Je kunt met een eenvoudig (gratis te downloaden) programmaatje het geluid van het filmpje in een mp3 omzetten. Eventueel eerst een stukje met het juiste geluid uit de film knippen.

Ik gebruik Any Audio Converter, gaat prima: http://www.any-audio-converter.com/

:)
Alle waarnemingen gedaan op Domaine de la Fontouret, Indre, Midden-Frankrijk, tenzij anders vermeld is.

Met vriendelijke groet,
Tjitske Lubach

http://observado.org/user/view/2721

Windekind

Ok, dank I will try dat later, ik had het juiste deel al uit het filmpje geknipt en het filmpje omgezet naar een uitgang met minder geheugen, 't was namelijk eerst 159 MB  8)
maar dat geluid er af halen en naar Mp3 ga ik proberen.

Thanx voor de tip.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Wim Bakker

Voor een nieuwe plek van Zompsprinkhanen zou ik toch liever de vrouwtjes zien dan de mannetjes. De vrouwtjes hebben een andere vorm van de vleugeltjes en joekels van eilegkleppen (oeps! er zijn hier toch geen kinderen, hè?). De kenmerken van de mannetjes (naad in het halsschild en lengte ahctervleugeltjes) zijn lastig.

Het geluid is erg lastig te onderscheiden. Koude Krassers kunnen een trage zang hebben die erg lijkt op de zang van Zompsprinkhanen. Ben wel benieuwd naar het geluid.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

HPM

Citaat van: belle op juli 05, 2011, 08:48:17 AM
Citaat van: Windekind op juli 05, 2011, 08:39:15 AM
O ja, ik heb het geluid opgenomen als filmpje. Ik kan het dus niet hier plaatsen (9MB), maar wil  het wel graag opsturen indien dat helpt.

Je kunt met een eenvoudig (gratis te downloaden) programmaatje het geluid van het filmpje in een mp3 omzetten. Eventueel eerst een stukje met het juiste geluid uit de film knippen.

Ik gebruik Any Audio Converter, gaat prima: http://www.any-audio-converter.com/

:)

Ik gebruik regelmatig keepvid.com voor online converteren van YT video naar mp3. Eenvoudig en snel.
Herman van der Meer

Wim Bakker

Citeerkeepvid.com

Ik zie even niet hoe dat moet gaan werken. Hiermee kun je een online filmpie downloaden. Maar hoe converteer je daar nu mee?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

HPM

Citaat van: wimpeltje op juli 05, 2011, 15:57:39 PM
Citeerkeepvid.com

Ik zie even niet hoe dat moet gaan werken. Hiermee kun je een online filmpie downloaden. Maar hoe converteer je daar nu mee?

Url in het daarvoor bestemde vak zetten en op 'Download Now' klikken. Dan krijg je onderin een paar opties, waaronder mp3.
Herman van der Meer

Wim Bakker

CiteerUrl...

Dus als ik het goed begrijp dan moet Elmar die 159 MB eerst ergens online zetten??
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

HPM

Citaat van: wimpeltje op juli 05, 2011, 16:36:57 PM
CiteerUrl...

Dus als ik het goed begrijp dan moet Elmar die 159 MB eerst ergens online zetten??

Ja. Dat lijkt nu inderdaad niet handig.
Ik weet niet of er een online oplossing is die upload en geconverteerd download. Dat zou wel handig zijn.
Herman van der Meer

Windekind

Dat advies van Tjitske is top !!!!!!!
Nog nooit zo gemakkelijk iets omgezet.
Effe gratis downloaden in een paar seconden en omzetten in een paar seconden!
Tjitske , dank !

hmmm, hoe voeg ik geluid toe ?  ;D

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

HPM

Citaat van: Windekind op juli 05, 2011, 20:27:20 PM
Dat advies van Tjitske is top !!!!!!!
Nog nooit zo gemakkelijk iets omgezet.
Effe gratis downloaden in een paar seconden en omzetten in een paar seconden!
Tjitske , dank !

hmmm, hoe voeg ik geluid toe ?  ;D

Achteraf door naar je waarneming te gaan en onder 'Opties' voor 'invoeren geluid' te kiezen.
Je kan het ook gelijk na het invoeren van je waarneming doen. Dan staat de optie onderaan de pagina, net als foto's
Herman van der Meer

Windekind

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Windekind

Onderstaande link geeft het geluid tussen de auto's en andere zaken door.
Vooral helemaal op het eind is het wat duidelijker.
http://waarneming.nl/waarneming/view/55500337

Het is zeker dat het de bovenstaande sprinkhaan van de twee in plaat 1 hierboven is, daarna uitvergroot !
Ik zag de pootbewegingen zelfs synchroon met het geluid.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Wim Bakker

Ik hoor een Krasser...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Windekind

#14
Ok, maar niet in dat standaardritme zoals op de cd van baudewijn Ode en zoals ik hem steeds hoor , toch ??? ?, want ik heb die al onnoemelijk vaak zo gehoord inmiddels de laatste weken zelfs en dat was steeds dat zelfde deuntje. Ook dezelfde dag op diverse plekken in de buurt. nu ik nog eens luister. Hmmm, ik denk dat het vooral wat langer duurt..

In ieder geval dank, Wim.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Wim Bakker

De temperatuur maakt nogal wat uit voor het tempo waarin sprinkhanen zingen. Bij warm weer zingen ze een stuk sneller. Bij koud weer kan een Krasser bijna als een Zompsprinkhaan klinken.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Windekind

Het is me nu ineens geheel duidelijk.
Ik hoor steeds het geluid zoals te horen  de eerste ong. 25 seconden van de opname van de Cd van Baudewijn Ode. Dan gaat de Cd ineens over op het geluid dat ik heb opgenomen.
Het is me nog niet duidelijk wanneer nu welk geluid wordt geproduceerd. 

Met vriendelijke groet,
Elmar Prins