Wie is dat toch met die telescoop?

Gestart door petermeer, juni 18, 2011, 19:41:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

petermeer

Afgelopen middag presenteerde de auteur en medevogelaar Rob van Hattem zijn boek: "Wie is dat toch met die telescoop?".

De ondertitel van dit prachtige boek is: "De filosofie en psychologie van vogels kijken in 20 portretten" en dat is waar dit boek over gaat. Het boek gaat over vogelaars en niet over de vogels zelf. Voor buitenstaanders zijn vogelaars vaak 'vreemde' mensen, die altijd in wind en weer buiten zijn met verrekijker en/of telescoop.

Het was een hele leuke middag waar bijna alle geportretteerde vogelaars aanwezig waren. De groep bestaat uit jong en niet zo jong, man en vrouw. Van de 20 portretten zijn er 5 bij van admins van waarneming.nl, waaronder mijn eigen zoon Robert. Dit was dan ook de reden dat ik daar aanwezig mocht zijn.

Het is een mooi en goed leesbaar boek geworden waar heel integer met de vogelaars wordt omgegaan. Het boek is uitgevoerd met een hardcover, in full-colourprint, op kwalitatief hoogwaardig papier en voorzien van een leeslint.

Foto's en illustraties zorgen voor een toepasselijke en natuurlijke retro-sfeer; een aantal gedichten voor een poëtisch tintje. Een lijst met websites en tips voor elke vogelaar maken het boek ook als naslagwerk geschikt. 'Wie is dat toch met die telescoop?' is dus niet alleen een boek om te (her)lezen, maar ook aan aanwinst voor de boekenkast en dat maar voor € 25,- (incl. BTW, excl. verzendkosten). Het boek is te bestellen op http://www.wieisdattoch.nl/boek.php.




Waarneming.nl verloot vijf gratis exemplaren van het boek onder alle vogelaars die tussen 20 juni en 20 juli 2011 één of meerdere vogelwaarnemingen op de site invoeren. Zie ook de hoofdpagina van Waarneming.nl.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Bart van Hoogstraten

Lijkt me boeiend boek wat ik zeker wil hebben!  :duim: (maar ik wacht even met bestellen tot 20 juli  :P ).
(jammer trouwens dat een gedeelte van de opbrengst niet in de waarnemingskas komt, zou je wel verwachten; de site wordt immers voor promotie gebruikt...).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

petermeer

Bart, je hebt het boek natuurlijk nog niet gelezen. De naam Waarneming.nl valt regelmatig in het boek, dus dat is gratis reclame voor ons. Ook de 5 boeken die Rob gratis ter beschikking stelt om te verloten dient natuurlijk 2 doelen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Ben Gaxiola

Het lijkt me ook wel een boeiend boek.


Ik zou het wel prettig vinden als ik ergens een paar pagina's digitaal zou kunnen inzien zodat ik een idee krijg van de schrijfstijl.
Ben Gaxiola

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Bart van Hoogstraten

#5
Citaat van: petermeer op juni 18, 2011, 21:44:27 PM
Bart, je hebt het boek natuurlijk nog niet gelezen. De naam Waarneming.nl valt regelmatig in het boek, dus dat is gratis reclame voor ons. Ook de 5 boeken die Rob gratis ter beschikking stelt om te verloten dient natuurlijk 2 doelen.

Peter, ik wilde het boek bestellen maar werd even weerhouden door de kans dat ik het gratis kan krijgen. Maar je hebt me overtuigd (en ik win sowieso nooit iets  :P ) dus heb ik het net besteld. Ik zag trouwens dat ik de 39ste koper was.

edit -> herstel: 38ste koper (bijlage)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Ben Gaxiola

Citaat van: petermeer op juni 18, 2011, 21:50:37 PM
Hier kan je alvast iets zien.


Daar was ook al geweest. Sterker nog ik heb de afgebeelde pagina's vergroot, maar dan zijn de letters niet leesbaar....
Ben Gaxiola

petermeer

Even contact gehad met de auteur en ik mag 2 pagina's opnemen.
Klik op de link om de betreffende pagina in de reader te openen.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Bart van Hoogstraten

Leuk  :duim:  Ik heb geen spijt van mijn bestelling en ben nieuwsgierig naar de rest van het boek!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Ben Gaxiola

Citaat van: petermeer op juni 20, 2011, 13:36:01 PM
Even contact gehad met de auteur en ik mag 2 pagina's opnemen.
Klik op de link om de betreffende pagina in de reader te openen.

Ik ben om. Peter (en Rob) bedankt.
Ben Gaxiola

petermeer

Citaat van: Ben Gaxiola op juni 20, 2011, 14:19:06 PM
Citaat van: petermeer op juni 20, 2011, 13:36:01 PM
Even contact gehad met de auteur en ik mag 2 pagina's opnemen.
Klik op de link om de betreffende pagina in de reader te openen.

Ik ben om. Peter (en Rob) bedankt.
:duim:
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

petermeer

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 20, 2011, 13:50:00 PM
Leuk  :duim:  Ik heb geen spijt van mijn bestelling en ben nieuwsgierig naar de rest van het boek!
Zal je zeker niet hebben, Bart.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Vincent Hart

Hebben Robert en jij een mooi percentage bedongen, Peter?  8)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

RWester

De gepresenteerde pdf-jes van het binnenwerk lijken enigzins op een grotere uitgave van het 'Smoelenboekje' (DBA). Ben eigenlijk wel benieuwd of Rob (iets) meer heeft gedaan met 'de filosofie en psychologie', zoals wordt aangekondigt in het persbericht, of dat het alleen uitgebreide(re) verhalen van 20 vogelaars zijn. Voor ik iets aanschaf a €25,-. Voor minder geld lees ik alle weblogs en kom zo ook meer te weten over vogelaars. Dit is niet denigrerend bedoeld, maar vind het nogal een bedrag voor 20 verhalen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Bart van Hoogstraten

Citaat van: RWester op juni 20, 2011, 20:41:02 PM
De gepresenteerde pdf-jes van het binnenwerk lijken enigzins op een grotere uitgave van het 'Smoelenboekje' (DBA). Ben eigenlijk wel benieuwd of Rob (iets) meer heeft gedaan met 'de filosofie en psychologie', zoals wordt aangekondigt in het persbericht, of dat het alleen uitgebreide(re) verhalen van 20 vogelaars zijn. Voor ik iets aanschaf a €25,-. Voor minder geld lees ik alle weblogs en kom zo ook meer te weten over vogelaars. Dit is niet denigrerend bedoeld, maar vind het nogal een bedrag voor 20 verhalen

In de eerste plaats "ruikt" een boek anders dan een TFT-monitor, gewoon een "boekenliefhebbersding"; lekker..., een nieuw boek openslaan, met een flinke haal de verse inkt opsnuiven en dan eraan beginnen. Ergens op een lekker rustig plekje op het juiste moment. (Schrijfstijl van de meeste weblogs is trouwens niet doorheen te komen  :P ).
(€ 1,25 voor een pakkend verhaal uit een mooi boek vind ik trouwens geen geld. Er zijn mensen die het honderdvoudige spenderen aan de jacht op dat ene vogeltje wat ze nog niet hebben terwijl dat op internet ook te zien is). Persoonlijke kwestie dus...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

petermeer

Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 20, 2011, 13:50:00 PM
Leuk  :duim:  Ik heb geen spijt van mijn bestelling en ben nieuwsgierig naar de rest van het boek!
En... heb je hem al binnen?
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Bart van Hoogstraten

Citaat van: petermeer op juni 25, 2011, 21:39:22 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op juni 20, 2011, 13:50:00 PM
Leuk  :duim:  Ik heb geen spijt van mijn bestelling en ben nieuwsgierig naar de rest van het boek!
En... heb je hem al binnen?

Yep, Erg leuk boek. Korte pakkende portretten, erg afwisselend (ieder zijn eigen verhaal). Ik doe elke avond 1 portret voor het slapen gaan.
Boek zelf is inderdaad van hoge kwaliteit -> hardcover met gestikte binding in katernen, mooi afgewerkt. Kortom -> Aanrader!  :duim:
Ik heb bovendien een uniek exemplaar -> er zit een vlek van een koffiebeker in de inleiding. Waarschijnlijk al gebeurd voor het drukken/snijden want hij is aflopend van het papier.  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

steenl

CiteerIk heb bovendien een uniek exemplaar ->
Helaas. Heeft elk boek. Geintje van de designer.
Maar inderdaad kwalitatief goed boek met mooie verhalen.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: steenl op juni 26, 2011, 16:06:29 PM
Heeft elk boek. Geintje van de designer.

Heb ik weer  :P  (en zul je zo ook nog zien dat ik zo dadelijk nog een van die 5 weggeefexemplaren win want ik heb nog nooit wat gewonnen en altijd pech!  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

C.Dekker

Bart als jij een exemplaar wint neem ik er wel eentje van je over voor de helft van de prijs  ;D  ;D ;D ;D
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock