Welke vogel is dit!

Gestart door carloscalzo, juni 27, 2011, 09:00:14 AM

Vorige topic - Volgende topic

carloscalzo

Gemaakt in de duinen!
Bedankt

falco

Fitis of Tjiftjaf. Ik neig naar Fitis, omdat ik op de onderste foto een roodachtig pootje denk te zien en in de duinen kom ik iets meer Fitissen dan Tjiffen tegen.
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)

HPM

Citaat van: falco op juni 27, 2011, 10:11:13 AM
Fitis of Tjiftjaf. Ik neig naar Fitis, omdat ik op de onderste foto een roodachtig pootje denk te zien en in de duinen kom ik iets meer Fitissen dan Tjiffen tegen.

Ik kan niet eens zien wat voor type vogel het is, laat staan de kleur van de poten. Waarom is het geen Kneu, Graspieper of Heggenmus?
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Citaat van: HPM op juni 27, 2011, 10:31:18 AM
Citaat van: falco op juni 27, 2011, 10:11:13 AM
Fitis of Tjiftjaf. Ik neig naar Fitis, omdat ik op de onderste foto een roodachtig pootje denk te zien en in de duinen kom ik iets meer Fitissen dan Tjiffen tegen.

Ik kan niet eens zien wat voor type vogel het is, laat staan de kleur van de poten. Waarom is het geen Kneu, Graspieper of Heggenmus?

Als iemand Grauwe Vliegenvanger roept geloof ik het ook...
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

Rondje Photoshop levert het volgende op. Misschien kan iemand daar iets mee?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Wouter

Op basis van de dunne pootjes, de bouw van de vogel, het dunne snaveltje en de lichtbruine kleur vind ik dit vrij duidelijk een
fitis/tjiftjaf eigenlijk.


Wouter

HPM

Citaat van: Wouter op juni 27, 2011, 11:50:11 AM
Op basis van de dunne pootjes, de bouw van de vogel, het dunne snaveltje en de lichtbruine kleur vind ik dit vrij duidelijk een
fitis/tjiftjaf eigenlijk.


Wouter

Een Tjiftjaf in de zeereep (zie het geschoren vliertje) ligt niet erg voor de hand.
Herman van der Meer

falco

De pootkleur was wat overmoedig zie ik nu. Voor de rest blijft het Fitis of Tjiftjaf. Gebied pleit meer voor Fitis.
Ies Goedbloed jr.

Ringing birds is a pastime for birdwatchers who aren't able to find rarities in the field ;)