Oproep: Geef de vogels water

Gestart door jonas D, juni 10, 2011, 14:52:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

jonas D

Het is zeer noodzakelijk om ze waterbakjes te zetten. Je zal het direct merken aan het aantal vogels in je tuin. Eens als  ze het weten komen ze zeer vaak terug. :duim:
Groeten,
Jonas

Wouter van der Ham

Nee, bij ons op de schuur ligt vaak water en daar baderen en drinken ze altijd.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

jonas D

Groeten,
Jonas

Vincent Hart

Leuke vraag, Jonas! Ik mis alleen nog de neutrale optie 'nee'. Ikzelf bijvoorbeeld zet geen water op m'n balkon (geen tuin), maar niet omdat ik dat 'absurd' zou vinden. Overigens hielp een bak water in de deuropening uiteindelijk wel om de houtduif die m'n keuken had betrokken, de weg naar buiten te wijzen. Diezelfde houtduif zit nu op jongen  :)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

GijsB

Het waterbakje bij mij in de tuin wordt alleen gebruikt door de eenden die de tuin niet uit gaan. (heeft misschien te maken met de vijver achter mn huis)
Gijs

Suzie

Wij hebben 3 vijvers in de tuin dus ik ga ze zelf niet ook nog water te geven.
Suzie Kuipers, 19 jaar

Tussen de 12 en 25? JNM.NL

maartenimmerzeel

Ik heb een koeiedrinkbakje aan de schuttign hangen en daar wordt veelvuldig gebruik van gemaakt. Boomklevers, merel, meesjes, mussen en duiven komen vaak drinken of een bad nemen. Wel regelmatig bijvullen of verversen (van die badderende vogels wordt het water niet schoner natuurlijk!)

Toen het erg droog was kwamen zelfs insecten regelmatig water drinken.
Groet Maarten Immerzeel


Jeroen Nagtegaal

Een vijver met smal ondiep stroompje, ideaal voor badderen en drinken. Hoop er van de winter ook Grote Gele Kwik mee te krijgen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pia zz

ja, ik heb meerdere drinkbakken op verschillende hoogten in de tuin staan, plus een grote vijver om ook lekker te kunnen badderen, met vele stapstenen. alles wordt regelmatig bezocht door verschillende soorten vogels.
  groet Pia.

jonas D

Het is uiteindelijk een mooi resultaat geworen.Allen bedankt voor de medewerking en tof dat velen onder jullie het ook doen.
Groeten,
Jonas

Botervlieg

Ik heb een afwasbak op het balkon staan, waar ik water in heb gedaan.

Vorig jaar had ik zo'n groene langwerpige plantenbak gevuld met water aan het balkon hangen.
Daar badderde de duiven wel graag in. (Ja, het past, hoe ze dat deden weet ik ook niet, maar het liefst met 2 tegelijk doken ze erin)

Tot nu toe is het bij de afwasbak erg rustig, op een dorstige huismuis na  ;D
(Als je erop klikt ga je naar het filmpje)



Wil nog opzoek naar een andere vogel drinkbak, maar nog geen gevonden die aan mijn wensen voldoet.
Denk dat ik met een tuin ook meer resultaat zou hebben.

Overigens ligt op het dak van de schuur nu ook een laagje water. Daar drinken de vogels nu ook, en vanmiddag ook de kat van de buren.

Groetjes, Marleen

frankw

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 10, 2011, 16:53:37 PM
Een vijver met smal ondiep stroompje, ideaal voor badderen en drinken. Hoop er van de winter ook Grote Gele Kwik mee te krijgen.
Hoger inzetten Jeroen; Waterspreeuw in de tuin! 8)

Danny katerbarg

neen, want ik heb een vijver met stroompje. daar badderen en drinken de vogels. fantastisch om te zien. vele soorten als turkse tortel, zwarte kraai, merel, zanglijster, huismus, roodborst enz zitten er weleens op.
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

HPM

Citaat van: M. Baltus op juni 22, 2011, 17:11:57 PM

Wil nog opzoek naar een andere vogel drinkbak, maar nog geen gevonden die aan mijn wensen voldoet.
Denk dat ik met een tuin ook meer resultaat zou hebben.

Overigens ligt op het dak van de schuur nu ook een laagje water. Daar drinken de vogels nu ook, en vanmiddag ook de kat van de buren.


Ik gebruik al jaren een grote geglazuurde aardewerken plantenschotel van ongeveer 30 cm doorsnede en 4 centimeter diep. Ik heb er een keitje in liggen als extra zitplaats. Vooral bij warm weer moet je hem wel regelmatig bijvullen maar dat is wel zo hygiƫnisch. Ze kunnen er prima uit drinken en in baden. Als een Gaai gaat baden is het wel bijna gelijk leeg.
Herman van der Meer