Hoofdmenu

Vandaag gezien

Gestart door Vincent Hart, juni 22, 2011, 09:36:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

Robert V.T

Citaat van: jandj op september 14, 2011, 16:28:24 PM
De school had toestemming gegeven om met deze 'speciale' wind ALLEEN 's ochtends vrijaf te zijn.

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Groeten,

Robert van Tiel

JandJ

Gewoon, netjes gevraagd. Even uitgelegd wat zeetrek is en hoevaak wij, als scholieren, daarvan kunnen genieten: nooit, want in de weekenden is het maar zelden goed weer daarvoor. En doordeweeks zitten we op school.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Vincent Hart

Heb die jagert redelijk snel na waarnemen ingevoerd hoor  :angel: . Niet dat er heel veel van Camperduin in Katwijk opgepikt wordt en vice versa ... Gefeliciteerd met je nieuwe soorten! Bij Camperduin vloog het wel weer allemaal loeiver weg, kleinste en nosto's ietsje dichterbij (waardoor we de eerste op naam konden brengen). Gelukkig zat er een cumulatieve eeuw zeerukervaring om me heen ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Lonnie Bregman

Citaat van: jandj op september 14, 2011, 16:45:28 PM
Gewoon, netjes gevraagd. Even uitgelegd wat zeetrek is en hoevaak wij, als scholieren, daarvan kunnen genieten: nooit, want in de weekenden is het maar zelden goed weer daarvoor. En doordeweeks zitten we op school.

Euhh... wat heeft het feit of het weekend is met het weer te maken?
Groeten, Lonnie Bregman

Maarten Sluijter

Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 17:35:57 PM
Citaat van: jandj op september 14, 2011, 16:45:28 PM
Gewoon, netjes gevraagd. Even uitgelegd wat zeetrek is en hoevaak wij, als scholieren, daarvan kunnen genieten: nooit, want in de weekenden is het maar zelden goed weer daarvoor. En doordeweeks zitten we op school.

Euhh... wat heeft het feit of het weekend is met het weer te maken?

Een goede smoes toch..
.

HPM

Citaat van: jandj op september 14, 2011, 16:28:24 PM

En ik stond met Cornelis Fokker op Katwijk. De school had toestemming gegeven om met deze 'speciale' wind ALLEEN 's ochtends vrijaf te zijn. [...]


Hebben jullie met gewone wind dan de hele dag vrij??
Herman van der Meer

Lonnie Bregman

Citaat van: Maarten Sluijter op september 14, 2011, 17:37:50 PM
Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 17:35:57 PM
Citaat van: jandj op september 14, 2011, 16:45:28 PM
Gewoon, netjes gevraagd. Even uitgelegd wat zeetrek is en hoevaak wij, als scholieren, daarvan kunnen genieten: nooit, want in de weekenden is het maar zelden goed weer daarvoor. En doordeweeks zitten we op school.

Euhh... wat heeft het feit of het weekend is met het weer te maken?

Een goede smoes toch..

Lijkt me dat de school dit ook wel kan bedenken, dus nee, geen goede smoes (hoewel het wel heeft gewerkt blijkbaar).
Groeten, Lonnie Bregman

Ben Gaxiola

Valt wel mee. Er zitten 2,5 keer meer dagen in een schoolweek dan in een weekeind, dus de kans is door de weeks veel groter.  8)
Ben Gaxiola

Cornelis Fokker

Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 18:46:03 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op september 14, 2011, 17:37:50 PM
Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 17:35:57 PM
Citaat van: jandj op september 14, 2011, 16:45:28 PM
Gewoon, netjes gevraagd. Even uitgelegd wat zeetrek is en hoevaak wij, als scholieren, daarvan kunnen genieten: nooit, want in de weekenden is het maar zelden goed weer daarvoor. En doordeweeks zitten we op school.

Euhh... wat heeft het feit of het weekend is met het weer te maken?

Een goede smoes toch..

Lijkt me dat de school dit ook wel kan bedenken, dus nee, geen goede smoes (hoewel het wel heeft gewerkt blijkbaar).

Kijk maar naar afgelopen weken, geen één keer in het weekend goede wind. Om pijlstormvogels te zien moet je dus in het weekend zijn en aangezien dit gigantisch gave beesten zijn móét je die dus hebben en zit er niks anders op dan door de weeks. Dan gewoon eerlijk vertellen.. (@Rick :rolleye: :rolleye:) ;D
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

Robertmeer

Ook ik heb vanmiddag nog een staartje meegepikt van de westerwind: 2 Noordse Pijlen (lekker dichtbij, vierde nieuwe soort al deze maand!), een Middelste en twee Kleine Jagers en een juveniele Zwartkopmeeuw.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Rickschonewille

Citaat van: Cornelis Fokker op september 14, 2011, 20:00:31 PM
Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 18:46:03 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op september 14, 2011, 17:37:50 PM
Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 17:35:57 PM
Citaat van: jandj op september 14, 2011, 16:45:28 PM
Gewoon, netjes gevraagd. Even uitgelegd wat zeetrek is en hoevaak wij, als scholieren, daarvan kunnen genieten: nooit, want in de weekenden is het maar zelden goed weer daarvoor. En doordeweeks zitten we op school.

Euhh... wat heeft het feit of het weekend is met het weer te maken?

Een goede smoes toch..

Lijkt me dat de school dit ook wel kan bedenken, dus nee, geen goede smoes (hoewel het wel heeft gewerkt blijkbaar).

Kijk maar naar afgelopen weken, geen één keer in het weekend goede wind. Om pijlstormvogels te zien moet je dus in het weekend zijn en aangezien dit gigantisch gave beesten zijn móét je die dus hebben en zit er niks anders op dan door de weeks. Dan gewoon eerlijk vertellen.. (@Rick :rolleye: :rolleye: ) ;D
SSHHHHHT >:D

Maarten Sluijter

Citaat van: Rickschonewille op september 14, 2011, 20:45:25 PM
Citaat van: Cornelis Fokker op september 14, 2011, 20:00:31 PM
Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 18:46:03 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op september 14, 2011, 17:37:50 PM
Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 17:35:57 PM
Citaat van: jandj op september 14, 2011, 16:45:28 PM
Gewoon, netjes gevraagd. Even uitgelegd wat zeetrek is en hoevaak wij, als scholieren, daarvan kunnen genieten: nooit, want in de weekenden is het maar zelden goed weer daarvoor. En doordeweeks zitten we op school.

Euhh... wat heeft het feit of het weekend is met het weer te maken?

Een goede smoes toch..

Lijkt me dat de school dit ook wel kan bedenken, dus nee, geen goede smoes (hoewel het wel heeft gewerkt blijkbaar).

Kijk maar naar afgelopen weken, geen één keer in het weekend goede wind. Om pijlstormvogels te zien moet je dus in het weekend zijn en aangezien dit gigantisch gave beesten zijn móét je die dus hebben en zit er niks anders op dan door de weeks. Dan gewoon eerlijk vertellen.. (@Rick :rolleye: :rolleye: ) ;D
SSHHHHHT >:D

Haha, ik heb zo'n vermoeden...
Gelukkig woon ik aan zee  :blink:
.

Cornelis Fokker

Citaat van: Rickschonewille op september 14, 2011, 20:45:25 PM
Citaat van: Cornelis Fokker op september 14, 2011, 20:00:31 PM
Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 18:46:03 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op september 14, 2011, 17:37:50 PM
Citaat van: lonnie20 op september 14, 2011, 17:35:57 PM
Citaat van: jandj op september 14, 2011, 16:45:28 PM
Gewoon, netjes gevraagd. Even uitgelegd wat zeetrek is en hoevaak wij, als scholieren, daarvan kunnen genieten: nooit, want in de weekenden is het maar zelden goed weer daarvoor. En doordeweeks zitten we op school.

Euhh... wat heeft het feit of het weekend is met het weer te maken?

Een goede smoes toch..

Lijkt me dat de school dit ook wel kan bedenken, dus nee, geen goede smoes (hoewel het wel heeft gewerkt blijkbaar).

Kijk maar naar afgelopen weken, geen één keer in het weekend goede wind. Om pijlstormvogels te zien moet je dus in het weekend zijn en aangezien dit gigantisch gave beesten zijn móét je die dus hebben en zit er niks anders op dan door de weeks. Dan gewoon eerlijk vertellen.. (@Rick :rolleye: :rolleye: ) ;D
SSHHHHHT >:D

Ik zei toch niks :lol:
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

Cornelis Fokker

#523
Net van een mooie kleinste jager bij delft genoten, gaaf beest!
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

Robertmeer

Citaat van: Cornelis Fokker op september 15, 2011, 20:37:37 PM
Net van een mooie kleine jager bij delft genoten, gaaf beest!
Kleinste toch? :rolleye:
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

JandJ

Het lijkt me wel, of hij heeft naar iets anders hebben gekeken, maar ik stond erbij.  :rolleye:
Had dat effe gezegd, Cornelis! >:(
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Cornelis Fokker

Er staat toch kleinste in mijn bericht :P.

@Jan, je moet je handtekening weer aanpassen :angry: :angry:
Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

JandJ

je hebt gelijk... ik zal het wel verkeerd gelezen hebben.
Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Rickschonewille

Klote... Jan en die rooie (:P) lopen weer op me in/uit ( Gefeli nog ).. Morgen dan ook maar die Kleinste Jager doen. Hopelijk blijft ie nog een daggie..

Wouter van der Ham

Citaat van: Rickschonewille op september 15, 2011, 21:27:49 PM
Klote... Jan en die rooie (:P) lopen weer op me in/uit ( Gefeli nog ).. Morgen dan ook maar die Kleinste Jager doen. Hopelijk blijft ie nog een daggie..
Als die er morgen nog zit ga ik ook!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

willemxd

Vandaag naar beleven geweest en Louis Cuylaerts leren kennen :blink: er zaten vandaag wel leuke soorten zoals tureluurs oeverlopers en groenpootruiters en ik heb een nieuwe soort, ook meteen m`n 150ste soort    De boomleeuwerik  O0 ik had verwacht pas eind 2011 richting de 150  soorten te gaan met al die ganzen enzo, maar die 3 dagen texel heeft me ook goed gedaan ;)   !

Wouter van der Ham

vandaag heb ik nauwelijks wat gezien, Ik was bij schipluiden maar ik kon de plaats van de kleinste jager niet vinden, we hebben daar ongeveer een uur rond gereden maar als we er naartoe zouden willen moesten we over sloten springen met de auto ect. Ben benieuwd hoe andere mensen er zijn gekomen. de reis leverde nog wel een ooievaar, een casarca en wat krakeenden op.
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Theovanv

Vandaag naar het Klein Waterhoen geweest, was erg gaaf! Ook nog een mooie Slechtvalk en 2 Grote Zilverreigers daar.
Theo van Veenendaal

frankw

Gisteren heb ik met het zien van een Grauwe Kiekendief (nota bene mijn laatste 'echte schaamsoort') een nieuw jaarlijst record gevestigd in het gebied van Vogelwerkgroep Arnhem. Te weten 212.  :duim: =S&exoot=0]http://vwgarnhem.waarneming.nl/ranks.php?jaar=2011&diergroep=1&s[]=S&exoot=0

In eerste instantie was het oude record 206 maar door het aanpassen van de grenzen van het vwg gebied was het record plots 211, dus toen moest ik nog ff... Gelukkig heb ik het nu dan toch gehaald. Vanaf nu wordt het echter wel lastig om nog nieuwe soorten te gaan zien voor de jaarlijst. Hopen dat er links en rechts nog wat opduikt.

Vincent Hart

Liep vanochtend in de OVP langs de noordgrens van het gebiedje tussen het Bezoekerscentrum en De Zeearend, toen er van rechts op hooguit 100m een 1ekj ringtail laag voorlangs kruiste! Indruk van een niet al te slanke vogel werd door de kijker bevestigd, ongetekende oranje onderdelen incl. oksel, een knoeperd van een boa, lichte handen met weinig tekening, en voor ik daar beter naar kon kijken had ik m'n laatste blik op de onderdelen gehad en verdween de vogel achter een dijkje. Na nog wat pogingen de vogel in beeld te krijgen zonder de hordes waterwild achter het dijkje de lucht in te jagen, zag ik links (ZO) van me een paar vogelaars staan die opeens opgewonden geluiden en gebaren begonnen te maken en daarmee verdween het laatste beetje 'ja maar het kan toch niet dat hier een steppekiek voor m'n neus langsvliegt?!'  Een minuut later volgde de piep van Enno.

Erg gave zelfontdeksoort, al was het nog iets zoeter geweest als ik 'm op kleedkenmerken helemaal af had kunnen maken (weinig zwart aan de handpentoppen, lichte achterrand).
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

#535
Mooie waarneming Vincent, ik hoop ook ooit zoiets te beleven. Maar wat is een "boa" (probeer erachter te komen met Google maar kom niet ver). Bedankt!
edit -> LAAT MAAR, ik heb het gevonden in de ANWB tussen de tekeningen van de Steppekieker; het is die donkere baan naast de lichte halsring.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/


Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Mooirustig

Vandaag dan eindelijk de Draaihals gezien in Zwolle.
Met vriendelijke groet,

J. Vreekamp

Met vogels valt niet te spotten

HPM

Herman van der Meer