info dagvlinders en libellen Z-Spanje gevraagd

Gestart door caliprobola, juni 20, 2011, 09:02:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

caliprobola

Ik plan begin juli een trip naar Spanje en naast nog enkele vogelsoorten wil ik me ook wat toeleggen op dagvlinders en libellen.
Voorlopige planning is vliegen op Madrid, vandaar naar Salamanca, Sierra de Gredos, Extremadura, naar zuid afzakken richting W-Andalucia, Cadiz, Granada, Sierra Nevada en terug naar Madrid.
Ik ben vooral op zoek naar info over dagvlinders op Sierra Nevada (5 endemen! Er eentje van zien zou al leuk zijn...). Maar alle andere info over libellen (vond ik al redelijk wat op observado, bijvoorbeeld  :-D ) of dagvlinders is welkom.

Ik ben nog volop bezig met het opstellen van het potentiƫle soortenlijstje maar naar info van volgende soorten ben ik alvast zeker op zoek:

Almijara esparcetteblauwtje (Agrodiaetus/Pollyomatus violetae) (endeem Sierra de la Almijara)
Nevada turkoois blauwtje (Polyommatus golgus) (endeem Sierra Nevada)
Nevada manschildblauwtje (Agriades zullichi) (endeem Sierra Nevada)
Spaans saffierblauwtje (Plebejus (pylaon) hesperica) (endeem enkele bergketens C- en Z Spanje)
Nevadaheremiet (Pseudochazara hippolyte) (endeem Sierra Nevada)
Andalusische steppevlinder (Arethusana boabdil) (endeem Sierra Nevada)
Spaanse glanserebia (Erebia hispania) (endeem Sierra Nevada)

Ook leuk zou info over de Sierra de Gredos zijn (geelbandspikkeldikkopje) en over de Andalusische kust (Borbodikkopje, de kustdikkopjes, moors christusdoornblauwtje,...).