iemand enig idee wat dit kan zijn?

Gestart door laatvlieger, juni 19, 2011, 13:20:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Guus Peterse

Tsja, bij gebrek aan beter kan alles natuurlijk, maar ook daar vind ik het niet op lijken.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

HPM

Citaat van: Herman van der Klis op juni 22, 2011, 15:12:26 PM
Citaat van: HPM op juni 21, 2011, 09:32:28 AM
Citaat van: Rutger op juni 21, 2011, 08:45:51 AM

Geluid van vorig jaar, 2 keer te horen tijdens het filmpje (wel het geluid een beetje hard zetten).

http://www.youtube.com/watch?v=dfBV8lfwThk

Op de video hoorde ik het niet. Pas op het spectrogram zag ik waar het was en na zeer stevig filteren en versterken hoorde ik ook iets (maar nog niet veel). Maar het spectrogram laat zeker hetzelfde geluid zien als dat van Twan. Zie bijlage en vergelijk met de eerder gegeven spectrogrammen.
Van Pimpelmees ben ik nog steeds niet overtuigd.

Kun je even iets meer vertellen over de spectograms Herman . Is de onderste van Rutger (Ooijpolder) en de bovenste van Twan ? 
Of is onderste een uitvergroting van de bovenste spectogram langs de x-as ? 
Zo niet , kun je dan de bovenste ook eens uitvergroten , vooral het gebied tussen tussen de 1 en 4 seconden.


De tijdsbalken geven het werkelijke verloop aan (iets wat ik meestal niet doe).  De onderste is dus een uitsnede van de bovenste. Bij die eerdere van Twan is dat de middelset en de onderste is daar weer een uitsnede van.
De frequentieschaal is steeds hetzelfde.

Herman van der Meer

HPM

Citaat van: guusp op juni 22, 2011, 16:25:10 PM
Tsja, bij gebrek aan beter kan alles natuurlijk, maar ook daar vind ik het niet op lijken.

Nee, en ik denk dat iedereen wel even aan Fluiter heeft gedacht.
Herman van der Meer

Bart van Hoogstraten

Ik ben net even wezen kijken/luisteren. Het terrein is inderdaad nog steeds omheind en niet vrij toegankelijk (nieuwe bordjes: Kwetsbaar gebied. Niet betreden.) en vanaf de weg valt er op dat punt maar weinig te zien door de hoge vegetatie langs de weg (4 meter hoge schietwilgjes). Ik heb het betreffende geluid niet aangetroffen. 100 meter oostelijk ervan zag ik wel 2 Spreeuwen vanuit de boerderij dat terrein invliegen... (???). Die zullen het wel niet geweest zijn maar mij hebben ze in het verleden wel behoorlijk voor de gek weten te houden.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

twan.teunissen

Hoi allemaal,


Het antwoord komt ook niet van Magnus Robb:


"Het geluid zegt mij eerlijkgezegd niets :-( [/size]Ik heb verschillende (buiten)mogelijkheden uitgezocht, zoals Luscinia sibilans, allerlei Dendroica's, sunbirds etc maar ik kom geen trillende zang tegen die zowel erg hoog is, als met een dalende toonhoogte. Ik vermoed een exoot, maar een afwijking bij een gewone soort is moeilijke uit te sluiten.[/size][/size]Als iemand het oplost ben ik benieuwd naar het antwoord.[/size][/size]Groeten, Magnus"[/size]




Twan
Twan Teunissen

HPM

Citaat van: twan.teunissen op juni 29, 2011, 09:47:17 AM
Hoi allemaal,


Het antwoord komt ook niet van Magnus Robb:

"Het geluid zegt mij eerlijkgezegd niets :-( Ik heb verschillende (buiten)mogelijkheden uitgezocht, zoals Luscinia sibilans, allerlei Dendroica's, sunbirds etc maar ik kom geen trillende zang tegen die zowel erg hoog is, als met een dalende toonhoogte. Ik vermoed een exoot, maar een afwijking bij een gewone soort is moeilijke uit te sluiten.Als iemand het oplost ben ik benieuwd naar het antwoord.Groeten, Magnus"

Dat is een aardige samenvatting van dit topic  :)
Herman van der Meer