Wat is dit v.e.rood kevertje/bokje?

Gestart door mia_v_g, juni 14, 2011, 19:29:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

mia_v_g

Weet iemand wat dit is?

lo.troisfontaine

Dag  Mia,

dit is een weekschildkevertje Rhagonycha fulva.

groeten,

Lo

Arp

Ochjé - zijn ze weer in het seisoen?  :rolleyes:  ;D

We moeten toch eens een pinned topic "Seizoensgroente" ofzo starten waar iedereen makkelijk de meestgevraagde beesten vindt ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

mia_v_g


mia_v_g

Beste Pudding4brains,
Ik ben met mijn 28 reactie's op dit forum nog een leek. Als ik ooit zoveel reactie's als u (5000) heb dan hoop ik dat ik alles weet.

Arp

Hoi Mia,

Ik ben geen "u" hoor, en het aantal reacties dat iemand schrijft zegt helemaal geen ene malle moer over de kwaliteit ervan. Als je van plan bent om na 5000 reacties alles te weten, dan kan ik je slechts aanraden heeeeeeel zuinig met je reacties te zijn - ik weet in elk geval nog steeds nagenoeg helemaal niks  ;D

Mijn reactie is ook geen kritiek op het feit dat je het zelf niet gevonden had, maar gewoon een verzuchting dat we nu weer een paar weken "doodgegooid" gaan worden met deze. Ik was een aantal dagen niet op safari geweest en was ze zelf nog niet tegengekomen dit jaar - moet mogen vind ik, zo'n verzuchting ;)

Daarbij de opmerking dat het mijns inziens een goed plan zou zijn eens een topic te maken met per periode de meestgevraagde beesten erin. Niet meer, niet minder.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Michiel en Milka

Citaat van: Pudding4brains op juni 16, 2011, 21:14:55 PM
...
Daarbij de opmerking dat het mijns inziens een goed plan zou zijn eens een topic te maken met per periode de meestgevraagde beesten erin. Niet meer, niet minder.

Goed idee! Dat maakt in ieder geval het zelf zoeken makkelijker.
Groet, Michiel

mia_v_g

en als dat topic dan op den duur 450 berichten telt, moet iemand dan eerst 400 postings lezen voordat hij bij plaatje 401 aan komt en dan pas ziet "o dat is het". Een korte beschrijving in de titel zet toch ook te denken.....denk ik.

Pudding4brains, tuurlijk kan men nooit alles weten. Maar bij 5000 reactie's denk ik dat u je al langer op dit forum "mee loopt". Ik denk dat 'de duur' op dit forum best wel leerzaam kan zijn.

Arp

Nee, het idee is dus om per "periode" bijvoorbeeld (vroege/late)voorjaar, (voor/na)zomer - of van mijn part per maand (al naar gelang wat men nuttige/handig vindt als indeling) een topic te hebben met de tien (ofzo) meestgevraagde kevers (in dit geval) voor die periode. Dat topic dan bovenaan pinnen en per periode wisselen, of - minder bewerkelijk voor de admins - één topic dat alles bevat met bovenaan een inhoudsopgave met links naar de berichten die per periode de beestjes weergeven. Dan klik je bovenaan op "Juni" en krijg je 5-10 foto's te zien van de "standaardkevers" voor Juni. That's all.

( En als je nog een keer "u" zegt bijt ik je  ;D )
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

MarjoSmeets

Geen gek idee Arp! Dat pinnen bedoel ik dan, niet dat bijten  ;)
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

mia_v_g

#10
een bijtende pudding is niet verantwoord. ;D

Maar zolang jou "systeem met de seizoensgroente" nog niet van de grond is zou ik je willen vragen of je misschien antwoord weet op mijn andere vraag "klein groen kevertje". Zie elders. Asjeblief natuurlijk.

Arp

Hoi Mia,

Het zal nooit "mijn" dingetje worden - zeker bij de kevers niet (want wat weet ik nou helemaal) - maar hooguit "ons" hulpmiddel. Ik wil er best een keer een aanzetje voor geven, maar weet zelf niet genoeg van kevers om er echt degelijke info bij te geven, dus van mij wordt het hooguit een "concept" waar anderen aan mee moeten helpen met de juiste info. Vandaar dat ik ook het balletje een aantal keren opgooi om te kijken of er kenners zijn die me zouden willen helpen met correcties/info. Dan wil ik best het werk doen.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)