Hoofdmenu

eitjes?

Gestart door ratje, juni 06, 2011, 19:16:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Ik weet niet of dit de juiste soortgroep is, maar kunnen dit eitjes van een haantje zijn?

Arp

Ja, typische Bladhaaneitjes. Op zuring?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)


Arp

Dan ligt het wel heel erg voor de hand dat ze van Gastrophysa viridula zullen zijn, maar echt 100% zeker is dat natuurlijk niet.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

ratje

Citaat van: Pudding4brains op juni 06, 2011, 22:10:59 PM
Dan ligt het wel heel erg voor de hand dat ze van Gastrophysa viridula zullen zijn, maar echt 100% zeker is dat natuurlijk niet.

Er zaten op heel veel bladeren deze eitjes. Zal het beestje in de gaten proberen te houden. Bedankt  :duim:

ratje

Vanochtend zag ik de kleine kevertjes lopen, nou ja lopen..... op zuring. Ze zijn nog maar amper uit de eitjes en weten al wat ze te doen staat.

beetlestitch

lijkt mij sterk dat dit in 3 dagen gebeurt groeten toon.
Toon Keukelaar

ratje

Citaat van: beetlestitch op juni 09, 2011, 16:37:14 PM
lijkt mij sterk dat dit in 3 dagen gebeurt groeten toon.

verbaasde mij ook al, hebben ze zich al die dagen wel goed verstopt. Hoe dan ook, het ging uiteindelijk om de soort, toch?  ;D

Arp

Die dikke in de onderste foto heeft ondertussen ook al zo'n zelfde batch eitjes gelegd ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

jan cuppen

De volwassen kevers zijn niet uit de gefotografeerde eitjes gekomen. De ontwikkelingsduur van ei tot kever zal toch al snel een week of drie/vier zijn,
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

ratje

Arp en Jan bedankt voor jullie reactie. Hadden ze me op een verkeerd spoor gezet  :-\  Er was plots een invasie dus ging ik ervan uit dat de eitjes uitgekomen waren.  ::)

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

ratje

Citaat van: Pudding4brains op juni 10, 2011, 13:55:00 PM
Dat ziet er de komende weken dan ongeveer zo uit:

http://insektenfotos.de/forum/thread.php?threadid=6713#post30344

He een leuke pagina. Ik zal kijken om de ontwikkeling te volgen, is ongeveer in mijn achtertuin.