Het geluid van een ???

Gestart door Roely, juni 10, 2005, 20:18:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Roely

Hoi forumleden,

Vorige week heb ik in mijn tuin in Amsterdam centrum het geluid opgenomen van een vogel. Een seconde aan het begin van het liedje ontbreekt.
Wie heeft een idee om welke vogel het kan gaan?

http://members.ams.chello.nl/e.bos9/thuis040.mpg
http://members.ams.chello.nl/e.bos9/thuis041.mpg

Dank alvast voor de suggesties!

groeten van
Roely


andre

Hoi Roely

het doet mij denken aan een braamsluiper .
jammer dat de opname niet echt super is .

                                                             groet Andre
Andre Boven

Piter Anjema

Nog nooit gehoord.

Geen braamsluiper.

Vincent

Ik hoor er ook geen Braamsluiper in
Vincent

Bram Rijksen

Een Braamsluiper is het iid zeker niet.
Op een ander forum suggereerde ik een 'subzang-zingende' Geelgors of Cirlgors. Gezien de locatie is dat ook niet erg waarschijnlijk. Maar er zitten een paar strofen in die veel lijken op een Geelgors-roepje. Eén of andere voliere-gors..?


Roely

Citeer

het doet mij denken aan een braamsluiper .
jammer dat de opname niet echt super is .

Hoi Andre,

ik zal morgen met de videocamera opnamen proberen te maken. Vanochtend hoorde ik de vogel prachtig vanuit het  zolderraam, maar helaas, eerst kon ik de camcorder niet vinden, en toen bleek hij niet opgeladen te zijn (lag ergens op de kamer van zoon 2).

Roely

andre

Hoi Roely

zit er toevallig ook een zwarte roodstaart in de buurt van je huis ??

                                                      Andre
Andre Boven

Roely

Het is een winterkoning. Ik was al een poosje bezig het vogeltje te spotten tijdens het zingen en gisteravond is me dat gelukt. Vanaf één hoog had ik een prachtige blik op zijn wijdopen snaveltje, een trillend keeltje en een af en toe wippend staartje, op een meter of vier afstand. Een verbazingwekkend luid en helder geluid voor zo'n kleintje, maar met rondom huizen klinkt het misschien luider dan in een bos.
Ik heb met de video veel mooiere geluidsopnamen gemaakt, maar ik heb geen fire wire op mijn laptop, zodat een van de kinderen zijn computer moet gebruiken. Mijn jongste is het (nog) niet gelukt, misschien dat de middelste het kan.

groeten van
Roely

Piter Anjema

Ja, nu je het zegt.
wel moeilijk hoorbaar, vanwege de vervorming van de camera

lot

idd een winterkoning!
ik heb me al vaker verbaasd hoe zo'n klein vogeltje zoveel lawaai kan maken! :rolleyes:

lot

Roely

Citeeridd een winterkoning!
ik heb me al vaker verbaasd hoe zo'n klein vogeltje zoveel lawaai kan maken! :rolleyes:

lot
Ik heb een filmpje gemaakt (met slechte beelden, maar het ging om het geluid) van ruim 5 Mb (het was 181). Het duurt geloof ik ca 3 minuten. Voor wie wil luisteren naar dat lawaaiige vogeltje ;-) :

http://members.ams.chello.nl/e.bos9/winter...leinbestand.wmv


Roely
 

Bram Rijksen


Het geluid is inderdaad overduidelijk tóch van een WK, ondanks al mijn pogingen er iets heel erg spannends van te maken.. Over spannend gesproken: de beelden deden me direkt denken aan 'the blair witch project'...
Bedankt voor de genomen moeite om het geluid alsnog goed op te nemen.