Heeeeel veeeeel lieveheersbeestjes

Gestart door Elisabeth, oktober 12, 2006, 19:15:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

Elisabeth

Hallo allen,
Gisteren fietste ik langs het haringvliet om vogels te kijken, toen me de enorme hoeveelheid lieveheersbeestjes begon op te vallen. Het moeten er duizenden zijn, op het hek, in het gras, overal.
Vanmiddag ben ik nog eens gaan kijken en nog steeds hetzelfde, is dit een normaal verschijnsel??
Denk dat de meeste zevenstippen hebben, maar er zitten ook heel veel andere soorten tussen.
gr. Bep teWinkel

Jeroen Nagtegaal

De solitaire is een veelkleurig aziatiz leiveheersbeestje, de andere zijn allemaal 7 stippen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Robert Heemskerk

#2
Dit lijkt wel een (anti)zinloos geweld campagne!!

Geen prikkeldraad meer..., maar LVH-draad!!



Om mensen op een andere manier 'te prikkelen'  :gap:

Elisabeth

Hahaha, maar het is echt een bizar gezicht, zover als je kan zien langs dat "lvh"hek, (parende) lieveheersbeestjes.
Niemand een verklaring ervoor?
gr.

geertje

Het is laat in het jaar, maar mooi weer.
Ik denk, maar dat is een beetje gokken, en wat ik zelf ook zie, dat de vorige generatie nog een keer voor nageslacht wil zorgen. Er is nog voedselaanbod, dus "winterslaap" is nog niet nodig.
Een hek vangt de warmte van de zon op.
Op een braakliggend veld hier in de buurt zie ik hetzelfde (alleen niet met duizenden, maar eerder ruim honderd) met 7-stippen en veelkleurig aziatische lieveheersbeestjes. Ook nog steeds veel larven en poppen van deze beiden.
Zodra de zon schijnt, gaan ze op betonnen steunen zitten/lopen en op de afrasteringen. Het is er verhoudingsgewijs warmer dan in de struiken e.d..
Maar het is giswerk voor mij!
Groeten,
Gera Nieland

Jeroen Nagtegaal

het groeperen zie ik wel eens, maardat is vooral op het zuiden van ons huis, in het najaar en voorjaar. maar op een hek heb ik het nog nooit gezien. Er is trouwens maar 1 parend koppel lieveheerdbeestjes op je foto's
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Elisabeth

hoeveel parende lvh's wil je?
Heb zoveel fotos gemaakt, maar het is te mooi weer om daar echt voor te gaan zitten.
Ga nog eens kijken of ze er nog zijn. Als ik er aan toekom zet ik vanavond wel fotos op waarneming.

Jeroen Nagtegaal

Nee, ik hoef er geen maar ik wou gewoon aangeven dat er maar 1 parend koppel was te zien op de foto's Het zou leuk zijn als er meer soorten zouden zijn op het hek.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com