(Zegge)doorntje? => Zanddoorntje

Gestart door Libelleke, mei 07, 2011, 07:07:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Libelleke

Beste kenners,

Gisteren vond ik op onze telpost Strabrechtse Heide dit doorntje.
Ik heb geprobeerd om te vinden of er nu een knikje zit op de juiste plaats op de kiel op de achterdij maar ik krijg het niet gevonden.
Dat zou betekenen dat dit een Zeggedoorntje is. Klopt dat, of zie ik misschien het knikje gewoon niet (of laten de foto's geen zekere determinatie toe)?

Groet,

Robert
Groet, Robert
                                          
\/
o==<
/\

Wim Bakker

Determinatie Zegge/Zand blijft lastig. Ik meen op de eerste foto toch een knik te zien bij het witte vlekje in de kiel op de linkerachterdij. Ook het groenige uiterlijk, de smalle kop tussen de ogen en een iets verhoogde middenkiel duiden op een Zanddoorntje. De golvende middendijen zie ik niet zo op deze foto's. Wat maken de andere kenners hier van?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

wieneb

#2
Ik ga met Wim mee. Dit is volgens mij een zeker zanddoorntje, omdat deze een knik op de achterdij heeft.

Citaat van: Libelleke op mei 07, 2011, 07:07:59 AM
Ik heb geprobeerd om te vinden of er nu een knikje zit op de juiste plaats op de kiel op de achterdij maar ik krijg het niet gevonden.
ik denk dat het wel duidelijk wordt als je naar de soortinformatie kijkt op waarneming.nl http://waarneming.nl/soort/info/1922
Groeten,
Wiene Bakker

Gert Veurink

Citaat van: wieneb op mei 08, 2011, 10:51:33 AM
Ik ga met Wim mee.

de appel... ;D

ik ben geen kenner maar ga ook mee met zand-. ik mene de knik ook te zien en vind m ook wat bonter. Geen hard kenmerk maar wel een +je
groet!
Gert Veurink



Ed Colijn

Citaat van: Gert Veurink op mei 08, 2011, 16:56:26 PM
Citaat van: wieneb op mei 08, 2011, 10:51:33 AM
Ik ga met Wim mee.

de appel... ;D


.... en de boom ;D

en ik zie ook een duidelijke knik dus ga ook met je mee Wim.
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

Libelleke

Allen,

Bedankt voor jullie hulp!
Ik heb de link waar Wiene naar verwijst nog eens goed bekeken en denk nu inderdaad te zien waar dat knikje zit.
Ik heb een crop (voor zover dat nog mogelijk was) gemaakt en daar dat knikje aangegeven.
Zit ik daarmee op de goede plaats te kijken?
Groet, Robert
                                          
\/
o==<
/\

Wim Bakker

CiteerZit ik daarmee op de goede plaats te kijken?

Geen twijfel mogelijk!   ;D
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson