foto's toevoegen aan waarnemingen

Gestart door LakeSide, mei 02, 2011, 06:06:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

LakeSide

Beste admins,


omdat de opslagcapaciteit van waarneming beperkt is en omdat het formaat van de toe te voegen foto's erg klein is, plaats ik bij waarnemingen vaak gewoon een link naar mijn flickr pagina met het fotografisch bewijs.


Maar nu valt mij op dat daardoor goedkeuring lang op zich laat wachten of helemaal niet gebeurt. Is het dan toch beter om de foto's te verkleinen en toe te voegen of wordt deze manier van het leveren van fotografisch bewijs ook geaccepteerd?


vb: http://waarneming.nl/waarneming/view/53964112


Mvg


Jaco Visser




hiskodevries

Jaco dat klopt. je kunt nu van onze admins verwachten dat die op allerlei foto opslag sites moeten gaan browsen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: hiskodevries op mei 02, 2011, 08:25:24 AM
Jaco dat klopt. je kunt nu van onze admins verwachten dat die op allerlei foto opslag sites moeten gaan browsen
"niet" vergeten?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: LakeSide op mei 02, 2011, 06:06:42 AM
Beste admins,


omdat de opslagcapaciteit van waarneming beperkt is en omdat het formaat van de toe te voegen foto's erg klein is, plaats ik bij waarnemingen vaak gewoon een link naar mijn flickr pagina met het fotografisch bewijs.


800 x 600 is toch groot zat? Op je eigen site zie ik allemaal foto's van 640 x 480 staan, dus ik begrijp niet wat het probleem is.
Herman van der Meer

LakeSide

Citaat van: HPM op mei 02, 2011, 13:06:31 PM
Citaat van: LakeSide op mei 02, 2011, 06:06:42 AM
Beste admins,


omdat de opslagcapaciteit van waarneming beperkt is en omdat het formaat van de toe te voegen foto's erg klein is, plaats ik bij waarnemingen vaak gewoon een link naar mijn flickr pagina met het fotografisch bewijs.


800 x 600 is toch groot zat? Op je eigen site zie ik allemaal foto's van 640 x 480 staan, dus ik begrijp niet wat het probleem is.


Geen enkel probleem, maar ik kan me herinneren dat ik had gelezen dan waarneming met een beperkte opslagcapaciteit zat, dus vandaar dat ik het op deze manier doe. Verder moet ik de foto's wel verkleinen, want ze zijn meer dan 3,5 mb.


Ook hoeven de admins niet te zoeken, ik zet gewoon de rechtstreekse link in de waarneming of in een commentaar.


Maar ik begrijp uit jullie antwoorden dat de foto aan de waarneming toevoegen de voorkeur heeft, dus dat zal ik dan doen bij bijzondere waarnemingen.

xenion

We hebben als admin een aantal schermen tot onze beschikking van waaruit we waarnemingen kunnen beoordelen:
- Schermen waarin alle recent ingevoerde foto's staan, daar kunnen we als de foto goed is de waarneming met 1 klik goedkeuren.
- Een scherm waar een lijst met recent ingevoerde waarnemingen in staat, in drukke tijden staan hier gerust een paar honderd waarnemingen voor 1 dag in, deze gaan we niet allemaal bekijken maar pikken hier de opvallende waarnemingen uit.

Hopelijk wordt het hierdoor iets duidelijk waarom veel waarnemingen met foto niet zomaar een vinkje zullen krijgen.
Groeten,
Martin

HPM

Citaat van: LakeSide op mei 02, 2011, 18:04:24 PM
Citaat van: HPM op mei 02, 2011, 13:06:31 PM
Citaat van: LakeSide op mei 02, 2011, 06:06:42 AM
Beste admins,


omdat de opslagcapaciteit van waarneming beperkt is en omdat het formaat van de toe te voegen foto's erg klein is, plaats ik bij waarnemingen vaak gewoon een link naar mijn flickr pagina met het fotografisch bewijs.


800 x 600 is toch groot zat? Op je eigen site zie ik allemaal foto's van 640 x 480 staan, dus ik begrijp niet wat het probleem is.


Geen enkel probleem, maar ik kan me herinneren dat ik had gelezen dan waarneming met een beperkte opslagcapaciteit zat, dus vandaar dat ik het op deze manier doe. Verder moet ik de foto's wel verkleinen, want ze zijn meer dan 3,5 mb.

[...]


In verband met de opslagcapaciteit is op een gegeven moment gevraagd om niet onnodig foto's naar het forum te uploaden maar bij voorkeur te linken naar de foto's die bij de waarnemingen staan of naar die op een andere site staan.
Op Waarneming.nl zijn foto's belangrijk bewijsmateriaal dus dan is het logisch dat ze ook op Waarneming.nl worden opgeslagen, maar als dat allemaal foto's van meer dan 3 mb zouden zijn zou er al gauw ruimtegebrek komen. Sommige mensen zetten wel 10 foto's bij een waarneming. Bovendien zijn zulke grote foto's helemaal niet nodig. Als je een detail nodig hebt als bewijs is het eenvoudig om een uitsnede te maken die binnen de gestelde grenzen valt. De foto's die ik zelf bij mijn waarnemingen zet zijn vrijwel altijd kleiner dan is toegestaan. Geluidsopnamen vaak heel veel kleiner.
Herman van der Meer

LakeSide

Ik weet voldoende, bedankt voor de beantwoording  :)