Hoofdmenu

4 en 5 mei

Gestart door vuurvlinder, april 29, 2011, 23:29:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Sinds ik (lang geleden) geboren werd heb ik de traditie van huis uit mee gekregen dat op 4 mei de vlag halfstok hing en er om 20.00 uur 2 minuten stilte was. Het was niet gebruikelijk dat je rond die tijd op straat liep en voor mij is dat nog steeds zo. 5 mei was een feestdag. Tijden veranderen want 5 mei is al jaren geen officiƫle feestdag meer en ik zie weinig vlaggen halfstok hangen met dodenherdenking. Tot mijn verbazing kun je een fakkeltje op je Hyves profielfoto zetten en zo ongeveer de helft van de Hyvers doet dat. Waarom dan niet de vlag op halfstok op 4 mei?
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

pia zz

door de tijd, veranderen dingen, het zegt de jeugd niet veel meer, en de generatie daarvoor waarschijnlijk ook niet. Ik zie het aan mijn eigen kinderen , die tegen de 30 zijn.....het spreekt ze heel weinig meer aan en daardoor zal het waarschijnlijk vervagen.. :'(
  groet Pia.

nielsyese

Bij ons gaat de vlag halfstok als we niet op vakantie zijn.
Met vriendelijke groet, Niels-Jan Dek

michel.wissink

Citaat van: vuurvlinder op april 29, 2011, 23:29:14 PM
Tot mijn verbazing kun je een fakkeltje op je Hyves profielfoto zetten en zo ongeveer de helft van de Hyvers doet dat. Waarom dan niet de vlag op halfstok op 4 mei?
Ik doe beide.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Robert Heemskerk

Wij hadden thuis geen vlag om halfstok te hangen. De traditie op een andere manier voort te zetten (Hyves) lijkt mij een goede ontwikkeling. Het gaat er vooral om dat mensen even stil staan bij zoveel dood en ellende en dat je vrijheid helemaal niet zo vanzelfsprekend is eigenlijk. Ik heb zelf gelukkig geen oorlog meegemaakt en daar ben ik erg blij om. Wel vreemd eigenlijk dat een paar minuten stilte eigenlijk best moeilijk is.

Robert