Zwillbrock is Berkelland ?

Gestart door ArjanH, april 26, 2011, 00:14:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

ArjanH

Verleden jaar is mij medegedeeld dat de waarnemingen van Flamingo's in Zwillbrock geschrapt zouden worden omdat dit gebied zich in Duitsland bevindt. Terecht mijns inziens.  Echter: momenteel worden vogels die daar worden gezien onder de gemeente Berkelland geplaatst (en dus Nederland). Dat klopt toch niet ?

ArjenDrost †

Klopt idd niet, Zwillbrock is idd net geen gemeente Berkelland want het ligt net over de grens in Duitsland.

Groeten, Arjen

Jan vH

Maar het is het dichtsbijzijnde gebied, dus het wordt automatisch onder gemeente Berkelland geplaatst.

Ik vind ook dat ze op Observado.org horen en niet op Waarneming.nl.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Vincent Hart

Misschien moet de vraag zijn waarom je een waarneming in Duitsland op waarneming.nl zou invoeren i.p.v. op Observado.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankcoenjaerts

Gevalletjes van lijsttechnisch zelfbedrog lijkt me - en dat voor zo'n bonte escape verzameling  :-\   :'(

Nou vooruitdan, omdat het mooi weer is:  :)
Met vriendelijke groeten,

Frank

Guus Peterse

Gemakzucht, denk ik eerder: je zit op Waarneming in te voeren, maakt even een uitstapje een paar honderd meter de grens over maar hebt geen zin om van website te wisselen. Om lijsttechnische redenen hoef je dat niet te doen want inderdaad: allemaal escape. Hooguit de europese flamingo's misschien niet allemaal, maar die hebben de meesten ook wel ergens in Nederland.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015