Locatie NVL studiedag

Gestart door marcel123, maart 12, 2011, 22:51:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

Citaat van: nick w op maart 11, 2011, 13:36:54 PM
gezien het feit dat we voor meer dan een dag programma lijken te hebben, zou een najaarsdag erbij niet gek zijn
Heb ook al gehoord dat ie wat minder noordoostelijk in het land gehouden zou moeten worden.

JohanvantBosch

Citaat van: optilete op maart 12, 2011, 22:51:44 PM
Citaat van: nick w op maart 11, 2011, 13:36:54 PM
gezien het feit dat we voor meer dan een dag programma lijken te hebben, zou een najaarsdag erbij niet gek zijn
Heb ook al gehoord dat ie wat minder noordoostelijk in het land gehouden zou moeten worden.
dit vind ik wel een goed punt. Liever wat centraal in het land, bv Utrecht of Amersfoort.

nick w

was trouwens wel een prima dag al was het programma goed vol. Interessante praatjes en plaatjes, en weer goed om zoveel mensen in levenden lijve te ontmoeten  :)  En inderdaad, als we twee kortere programma's zouden kunnen maken zou ik twee keer per jaar ook heel leuk vinden  ;)

@Marcel: dat mag altijd, scheelt toch in de reistijd voor velen van ons  :duim:

Groet,
Nick W

manger

Video's van de Nederlandse Libellenfauna www.video.dutchdragonflies.eu
Libellenfauna van Nederland www.dutchdragonflies.eu

ewoudploeg

Utrecht of Amersfoot is voor de noordwesterlingen weer veel verder. Wat mij betreft is Zwolle ideaal en de locatie is prima met het ov te bereiken.
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

nick w

Heb eens even op NS.nl gekeken en de maximum reistijd OV van station naar station voor Zwolle is het grootst vanuit Den Helder, Middelburg en Heerlen, om maar een paar dwarsstraten te noemen. Dat komt op drie uur en een kwartier en is exclusief aanrijtijd naar startstation.

Voor Utrecht geldt dat Middelburg het langst onderweg is (opnieuw van station naar station): twee uur en een kwartier, de rest is allemaal korter. Dus het valt te overwegen, mits er een betaalbare en goede locatie is in het centrum van Utrecht.

Groet,
Nick W

Weia

Dat klopt natuurlijk en ik ben zeker niet tegen Utrecht ;-) maar met altijd Utrecht hebben sommigen altijd een lange reis. Je zou eerder denken aan wisselend Zwolle, Nijmegen, Den Bosch, Rotterdam, Amsterdam, een rondje om het centrum heen dus!
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

snwja3

Citaat van: Weia op maart 16, 2011, 23:39:15 PM
Dat klopt natuurlijk en ik ben zeker niet tegen Utrecht ;-) maar met altijd Utrecht hebben sommigen altijd een lange reis. Je zou eerder denken aan wisselend Zwolle, Nijmegen, Den Bosch, Rotterdam, Amsterdam, een rondje om het centrum heen dus!

Uiteindelijk ben je dan toch even veel reistijd kwijt.
Onpraktische kant is dat je steeds weer naar een nieuwe goede lokatie moet zoeken. Als je je ergens 'vestigt' kan je die lokatie (omdat je een klantenrelatie opbouwt) tijdig reserveren, korting, speciale afspraken etc. regelen, je krijgt er vaak extra service voor terug. Wordt/is voor de organisatoren vaak een stuk gemakkelijker om het te regelen.
Afstand is vaak een reden voor mensen om niet te komen (zeker als het mooi weer is er en buiten veel te doen), dus als je dat weet uit te middelen .......
Wietze Janse

Gert Veurink

#8
ik heb wel een leuke dag gehad  ::)

ik rij met net zoveel plezier naar den haag, maastricht of den helder. Het gaat overigens niet alleen om reistijd, maar ook waar de meeste mensen vandaag komen. Friesland en Drenthe hebben de meest actieve libellenwerkgroepen, veel mooie libellenplekken liggen in het noord-oosten, het halve bestuur (ook voor mijn tijd) komt uit de regio Zwolle, zo is het gegroeid. Verder is het zoals WJ zegt. Het gaat om vestiging en organisatie. We zullen de opmerkingen meenemen naar volgend jaar, misschien moet het inderdaad eens ergens anders.

Wel een beetje jammer dat het alleen daar over lijkt te gaan, best wel een zuur topic geworden dit. Zeker vergeleken met http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=101359.0.html terwijl ik deze dag veel beter vond.
groet!
Gert Veurink



nick w

Gert, je hebt gelijk, nogmaals, het wás een leuke dag en ik heb heus genoten. Maar als we zoveel op de agenda hebben dat we vroeg moeten beginnen, ben ik ineens wat minder blij met de reistijd; ik hou nou eenmaal niet van halfzes mijn bed uit moeten op een vrije dag. Maar als we twee keer per jaar een dag hebben die om elf uur start, vind ik Zwolle geen enkel probleem, en dan zie ik iedereen gezellig twee keer...

Groet,
Nick W

Anne Hueber †

Ik heb idd ook een hele leuke dag gehad ;D

Leiden is natuurlijk ook een goede optie ;) 8)

Het zou nu toch wel fijn zijn, als het excursieprogramma op de site komt.....

Johannes Klapwijk

#11
Ik vond het iig ook een erg leuke en interessante dag! Vooral de lezing over de mercuurwaterjuffer sprak mij weer erg aan.
Persoonlijk hoogtepuntje was meer dan de helft goed hebben tijdens de Mystery Quiz :)

Ik zag op de presentatie van Gert al veel meer data staan dan op de website? Ben stiekem al wel erg nieuwsgierig ;)

Gert Veurink

Citaat van: nick w op maart 17, 2011, 13:48:36 PM
halfzes mijn bed uit

ik weet t niet Nick, het begon half tien, dat betekent dat je om ongeveer 8 uur moest vertrekken. Als je dan om half zes opstaat moet je zelf weten, maar dat kun je toch moeilijk aan de locatie wijten. :D

Het is al moeilijk om de kosten voor één dag rond te krijgen en te zorgen dat er voldoende mensen komen. Ik vind twee dagen enthousiast en zie het nog niet gebeuren dat daar veel animo voor komt. Ik zou het prima vinden als het volgend jaar in Utrecht of waar dan ook is, maar ik vind het niet teveel gevraagd om van de leden te vragen dat ze één keer per jaar om 8 uur van huis moeten.
Als mensen dat niet willen en liever uitslapen in het weekend, tsja, dan kom je gewoon wat later of helemaal niet. Zo gaan er ook altijd mensen eerder weg. Ik vind het allemaal prima. Het leven zit vol keuzes en daar moet iedereen z'n eigen prio's in stellen. Het is alleen altijd wat vermoeiend dat er zo geklaagd wordt, vorig jaar teveel buitenland en te weinig tijd om bij te kletsen, nu te vroeg en te ver, volgend jaar zal het dan wel later beginnen in Utrecht en is waarschijnlijk het programma te kort en te mager. ::) 
Ik heb genoten, en leuk dat er zoveel wrn.nl-ers in de vorm van een presentatie een bijdrage hebben geleverd!  Ik hoop dat René van die prachtige filmpjes een dvd uitbrengt! Ik hoef persoonlijk niet nog zo'n dag dit jaar, ik ga liever tot en met oktober lekker naar buiten, dan doen we in de winter weer een huidjes dag en dan is het zo weer maart voor weer zo'n fijne dag ;)
groet!
Gert Veurink



ArjenDrost †

Ik vond het een leuke dag met interessante lezingen. Ik vind het altijd een hele zit, maar dat ligt meer aan mij dan aan het programma. Helaas het ochtendprogramma gemist, maar ik had idd m'n prioriteiten anders gelegd.


Wat mij betreft gewoon zo laten (alleen even zorgen dat de NS niet met werkzaamheden bezig is dat weekend ;) )


Groeten, Arjen

nick w

Citaat van: Gert Veurink op maart 17, 2011, 19:40:09 PM
Citaat van: nick w op maart 17, 2011, 13:48:36 PM
halfzes mijn bed uit

ik weet t niet Nick, het begon half tien, dat betekent dat je om ongeveer 8 uur moest vertrekken. Als je dan om half zes opstaat moet je zelf weten, maar dat kun je toch moeilijk aan de locatie wijten. :D 

Hoe hard rij jij dan om in anderhalf uur van Den Haag via Leiden en Alphen naar Zwolle te rijden?  :police: ;)

Nee Gert, ik weet het, ik kan ook later gaan in m'n eentje en dan kost het minder tijd, of ik kan later komen, maar dat wil ik ook niet want ik wil tijd om bij te kletsen met iedereen en alle lezingen volgen en boeken kopen en.. en..

Nou ja, ik heb ook gezegd, ik gooi wat opties in de groep maar als het volgend jaar weer Zwolle is en weer halftien kom ik toch mopperend en wel weer voor tien uur binnenrollen, ik vind het veel te leuk om wat te missen.

Helpt dat?  ;D :rolleye:

Groet,
Nick W

Goyatlah

Citaat van: nick w op maart 17, 2011, 22:13:30 PM
Citaat van: Gert Veurink op maart 17, 2011, 19:40:09 PM
Citaat van: nick w op maart 17, 2011, 13:48:36 PM
halfzes mijn bed uit

ik weet t niet Nick, het begon half tien, dat betekent dat je om ongeveer 8 uur moest vertrekken. Als je dan om half zes opstaat moet je zelf weten, maar dat kun je toch moeilijk aan de locatie wijten. :D 

Hoe hard rij jij dan om in anderhalf uur van Den Haag via Leiden en Alphen naar Zwolle te rijden?  :police: ;)

Nee Gert, ik weet het, ik kan ook later gaan in m'n eentje en dan kost het minder tijd, of ik kan later komen, maar dat wil ik ook niet want ik wil tijd om bij te kletsen met iedereen en alle lezingen volgen en boeken kopen en.. en..

Nou ja, ik heb ook gezegd, ik gooi wat opties in de groep maar als het volgend jaar weer Zwolle is en weer halftien kom ik toch mopperend en wel weer voor tien uur binnenrollen, ik vind het veel te leuk om wat te missen.

Helpt dat?  ;D :rolleye:

Groet,
Nick W

Nick, je zit een beetje appels met peren te vergelijken. De reistijd met de trein van Den Haag naar Zwolle is 1.36 uur (dus Gert had gelijk met om 8 uur te vertrekken), je stelt dat dat (met de auto en omwegen om mensen op te halen) veel langer is, en gaat dat vergelijken met de reistijd van mensen die uit het noorden met de trein komen. Daar klopt dus helemaal niets van.

De reistijd vanuit Groningen of Leeuwarden naar Utrecht met de trein, is een half uur langer dan die van Den Haag naar Zwolle met de trein, en bijna net zo lang als iemand uit Vlissingen. En dat gaat om best wat mensen. En nog iets. Iemand die uit het noorden komt, moet bijna altijd verder dan anderen. Nou zeuren noorderlingen daar bijna nooit over, maar is het zo erg dat wij eens een keer wat minder ver hoeven?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Weia

Citaat van: Goyatlah op maart 19, 2011, 16:05:35 PM
Iemand die uit het noorden komt, moet bijna altijd verder dan anderen. Nou zeuren noorderlingen daar bijna nooit over, maar is het zo erg dat wij eens een keer wat minder ver hoeven?
Nee!
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

nick w

ik zie dat de meeste stemmen bij Zwolle blijven, en ik zei toch, als het niet anders is is het niet anders, ik gooi gewoon een balletje op, is dat nou zo erg?
Constateerde wel dat je vanuit bijvoorbeeld Roermond, er maar moeilijk voor 10u kunt zijn zonder auto, al zou je willen (de eerste trein van daaruit gaat om 06.59 en is er 09.44u, maar dan heb je nog geen OV naar je station, en datzelfde zal voor Zeeland gelden) dus dan moet het niet nog vroeger beginnen.

Maar goed, NVL-dagen in Zwolle, en alle excursies in het Oosten van het land, dat is heel eerlijk verdeeld  ;) ;D ;D  Gert, waarom staat Cadzand er niet op dit jaar?  ;D

Groet,
Nick W

Gert Veurink

Citaat van: nick w link=topic=135514.msg916806#msg916806Gert, waarom staat Cadzand er niet op dit jaar?  ;D   

omdat bijna iedereen al weet waar die gaffelwaters zitten en dat gebiedje verder voor libellenmensen relatief niet zo uitdagend is en bovendien voor heel veel mensen heel ver weg. maar zoals ik al zei, eigen initiatieven zijn welkom... als jij m wilt organiseren wil ik best zorgen dat-ie op de site komt
groet!
Gert Veurink



nick w

Oooo, ik zei toch geintje  ;D ;D ? Nou ja, laat maar.

Dank je wel Gert.

Groet,
Nick W

Goyatlah

Lijkt me geen goed idee dat iedereen naar Cadzand gaat
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Mars Muusse

CiteerLijkt me geen goed idee dat iedereen naar Cadzand gaat 

We dwalen een beetje af van het topic. Maar goed, je wilt niet dat "iedereen" (?) er heen gaat.
Geef even aan hoeveel mensen dan wel mogen gaan. En ook: welke mensen zijn dat dan?

Goyatlah

Ik heb begrepen dat het gebied "kwetsbaar" is. Het is m.i. niet de vraag hoeveel mensen, maar hoeveel mensen te gelijk, en het gedrag van die mensen (niet door de oeverzone banjeren bv.). Maar goed, ik ken deze site(s) niet. Lijkt me dat de beheerder uiteindelijk het laatste woord heeft.

Zelf denk ik, dat je beter even over de grens kunt kijken - neem contact met de Belgische collega's op of die minder kwetsbare lokaties weten. Het is toch niet echt belangrijk of je de beestjes precies in Nederland gezien hebt hoop ik?

En anders gewoon wachten tot de beestjes op meer plaatsen gezien worden (of iedereen zijn eigen vindplaats zoeken)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

theomuusse

Het is off-topic, okee.
De Gaffelwaters op de parkeerplaats zijn ontzettend veel makkelijker dan welke andere zeldzame soort in Nederland ook.

Theo