Kraanvogels voorjaar 2011

Gestart door HansP, maart 05, 2011, 21:18:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tukkerbird

Citaat van: Timo Roeke op maart 08, 2011, 09:37:02 AM
Vanochtend had ik er weer 46 opvliegend. Prachtig.

Je had op de telpost moeten staan, we hadden er 2442 vandaag ;D

henkjanvdkolk

Hoogst aantal waarnemingen van een soort op een dag, Kraanvogel 08-03-2011? Al >730 waarnemingen.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

michel.wissink

Citaat van: tukkerbird op maart 08, 2011, 17:21:00 PM
Citaat van: Timo Roeke op maart 08, 2011, 09:37:02 AM
Vanochtend had ik er weer 46 opvliegend. Prachtig.

Je had op de telpost moeten staan, we hadden er 2442 vandaag ;D

Nou, ik was ook blij dat ik er eindelijk 8 overvliegend had vanuit kantoor vanmiddag... :D
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

GertJ

Zijn er dan ook nog lotgenoten die net als ik vandaag GEEN kraanvogels hadden  :'( ?!
(druk werk met uitzicht op smal streepje lucht richting noord in Ede)



Groet Gert Jager

Jarinka

Citaat van: GertJ op maart 08, 2011, 19:41:11 PM
Zijn er dan ook nog lotgenoten die net als ik vandaag GEEN kraanvogels hadden  :'( ?!
(druk werk met uitzicht op smal streepje lucht richting noord in Ede)
In Ede heb je nog kans, er zijn vandaag een paar groepen langs gevlogen.
Het enige dat ik heb is een koude kamer, want mijn raam stond de hele middag open zodat ik ze misschien zou horen :(
Groeten, Jarinka Heijink

Timo Roeke

Citaat van: tukkerbird op maart 08, 2011, 17:21:00 PM
Citaat van: Timo Roeke op maart 08, 2011, 09:37:02 AM
Vanochtend had ik er weer 46 opvliegend. Prachtig.

Je had op de telpost moeten staan, we hadden er 2442 vandaag ;D
Ik wil het niet horen Martin :). Heb je vandaag vrij genomen of heb je die aantallen na het werk nog gezien? Anders baal ik nog flink wat ik stond op het punt nog even na de telpost te rijden na het werk.

dupont

Ik heb vanmiddag even een paar uurtjes vrijgenomen. Had ik beter 's ochtends kunnen doen... Vanaf de IJsseldijk alle richtingen op kunnen kijken. Noppes. Maar ja, vorig voorjaar 51 laag over mijn huis....
Maar als ik de waarnemingen van gisteren zo zie dan wil ik graag 200 km zuidelijker wonen. En dan vergeet ik de populariteit van een blond kuifje daarzo graag...  ;)
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Justin Jansen

Citaat van: dupont op maart 08, 2011, 20:19:39 PM
Ik heb vanmiddag even een paar uurtjes vrijgenomen. Had ik beter 's ochtends kunnen doen... Vanaf de IJsseldijk alle richtingen op kunnen kijken. Noppes. Maar ja, vorig voorjaar 51 laag over mijn huis....
Maar als ik de waarnemingen van gisteren zo zie dan wil ik graag 200 km zuidelijker wonen. En dan vergeet ik de populariteit van een blond kuifje daarzo graag...  ;)
D'r is meer dan het blonde kuifje hoor 200 km zuidelijker (ook mensen die tegen hem stemmen...)
M.v.g., Justin Jansen


Dorine

Vroeg op de middag naar de slechtvalken in de Mortel. Het gebeurt niet elke dag maar vandaag meer kraanvogel gezien dan valk .
En wel een beetje anders dan anders. Er kwam een groep aan, minimaal 80 vogels, mooi in v-vormen vanuit zuid. Bijna boven mij en medekijkers, werd de groep compacter en bleef een aantal minuten zo'n beetje boven ons "hangen". De vogels vlogen een beetje in het rond, een hoop kabaal en toen vertrok de groep richting noord-oosten en kwamen de mooie lange v-vormen weer tevoorschijn. Het leek wel of ze boven ons even een discussie hielden over welke richting ze op zouden gaan. Eerder op de dag is op die plek ook een groep overgekomen.
Dorine van Asten
peregrines.nl

Michiel en Milka

Citaat van: GertJ op maart 08, 2011, 19:41:11 PM
Zijn er dan ook nog lotgenoten die net als ik vandaag GEEN kraanvogels hadden  :'( ?!
(druk werk met uitzicht op smal streepje lucht richting noord in Ede)
Ja, ik. Vanuit Wageningen uitzicht richting noord-noord-west, met vandaag lunchvergadering, zodat ik niet even naar buiten kon. Verrekijker was wel groot deel van de dag onder handbereik. Ook onderweg ('Binnenveld', met ruim uitzicht) weet je het tenslotte maar nooit.
Groet, Michiel

Tukkerbird

Citaat van: Timo Roeke op maart 08, 2011, 20:16:06 PM
Citaat van: tukkerbird op maart 08, 2011, 17:21:00 PM
Citaat van: Timo Roeke op maart 08, 2011, 09:37:02 AM
Vanochtend had ik er weer 46 opvliegend. Prachtig.

Je had op de telpost moeten staan, we hadden er 2442 vandaag ;D
Ik wil het niet horen Martin :) . Heb je vandaag vrij genomen of heb je die aantallen na het werk nog gezien? Anders baal ik nog flink wat ik stond op het punt nog even na de telpost te rijden na het werk.

Ik was vrij ivm de carnaval,mooie manier om nuchter te worden. :P
Er is vanavond nog wel geteld en ze hadden wat kleine groepjes Kraanvogels 21 + 9 + 15 + 5.

Michiel Poolman

Wat een dag om voorjaarsvakantie te hebben! In totaal ongeveer 2000 Kraanvogels gezien vandaag. Het doel vandaag was om samen met Willem Bosma de Kuifleeuwerikken in Venlo te scoren en misschien nog verder te reizen tot Maastricht. Onze verwachting voor vandaag was wellicht een 'groepje' Kraanvogels maar we werden verwend vandaag. Voordat we in Venlo waren, hadden we al een groep van een paar honderd Kraanvogels vanuit de trein vlak voor Blerick. Eenmaal aangekomen op de welbekende kuifleeuwerikplek in Venlo merkte Willem de eerste groep Kraanvogels op, in totaal van 9 overvliegende groepen kraanvogels kunnen genieten. We kwamen uit op een geschat aantal van zo'n 1550 Kraanvogels (zie waarneming:http://waarneming.nl/waarneming/view/52665104). Gelukkig ook de Kuifleeuwerikken nog kunnen waarnemen. Later nog naar Maastricht afgereist om de eerste Muurhagedissen voor dit jaar te scoren en te genieten van deze mooie stad. Tijdens het overstappen op station Roermond nog 80 overvliegende Kraanvogels kunnen waarnemen! En in Maastricht ook nog 2 groepen Kraanvogels overvliegen en als slot nog een vroege Muurhagedis en een Kleine Vos...
Met Vriendelijke Groet: Michiel

hiskodevries

in totaal zijn op 8-3 101.904 exx ingevoerd, ongetwijfeld veel dubbeltellingen maar toch een respectabel aantal
voor de benelux 162.770 exx
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Guus Peterse

Grote stilte vandaag, tot nu toe. Wat me niet verbaast: met een of twee dagen is het vaak alweer over.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Timo Roeke

Bovendien is het in het oosten van het land momenteel bagger weer (lees: goed fourageer weer). Misschien zijn er nog groepen TP?