Excursie Groene Jonker

Gestart door Robertmeer, februari 23, 2011, 12:39:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

GijsB

kan ik niet, zit ik op schier :D
Gijs

Theovanv

#31
Citaat van: firecrest op april 17, 2011, 13:17:31 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op april 17, 2011, 13:04:35 PM
Citaat van: firecrest op april 17, 2011, 12:59:21 PM
Citaat van: Robertmeer op april 17, 2011, 10:28:45 AM
Wat dachten jullie van volgende week maandag (dus 25 april)?
Mijn idee was dan om 's middags naar de Jonker te gaan en dan 's avonds richting de Hollandse Kade.
Verzamelpunt zou dan hier (bij de groene pijl; parkeerplaatsje langs de Hogedijk) worden.
Is een werkdag/schooldag wel logisch?

Ik zat ook even raar te kijken Lars, maar het is 2e paasdag  ;)
O, dat is waar ook!
Ik kan dan volgens mij, maar ik zal het nog even controleren.
Wel een mooie datum voor trekvogels zoals allesteltlopers en broedvogels zoals Porseleinhoen.
Lijkt mij ook goede datum ja, is die plek een beetje met het OV te bereiken trouwens? Het lijkt mij in ieder geval erg leuk om mee te gaan en weer een nieuw gebied te verkennen, alhoewel ik volgens mij nog nooit iemand van jullie in het echt gezien heb ;)
Theo van Veenendaal

MarianneW

OV, hmmmm. Niet dus, het best proberen om bijv. naar Woerden te treinen en dan hopen dat iemand zo lief is je daar op te pikken.

Vandaag 100 + dwergmeeuwen, echt fantastisch! Ook een paar zwarte sterns. Sprinkhaanzanger zit er ook sinds een paar dagen. Elke dag anders maar altijd leuk. Nogmaals, qua licht is het 's ochtends het beste.


Marianne

stefanhageman

Jammer dat ik dan niet kan... Dan zit ik op Schouwen-Duiveland, ook leuk natuurlijk.
Stefan Hageman


Robertmeer

Zoals het nu is, hebben zich 4 mensen opgegeven. Met mijn broer, vader en ik erbij zijn dat 7 mensen. Voor mensen die wel meewillen, maar zich nog niet aangemeld hebben: graag aanmelden via dit scherm.

Mijn idee was om op maandag 25 april (2e paasdag) rond 2 uur te verzamelen op het eerder gegeven verzamelpunt in de Groene Jonker. Dan kunnen we hier een paar uur rondstruinen, tot ongeveer een uur of 5-6. Vervolgens kunnen we wat eten en 's avonds kunnen we dan naar de Hollandse Kade.

Bij ons in de auto zijn nog 2 plaatsen vrij. Dus Theo, je kan wel bij ons (op het station Woerden) instappen.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jarinka

Helaas, ik kan niet. Op 2e paasdag gaan we naar m'n opa en oma. En m'n vader vindt dat ik te veel naar vogels kijk, dus ook op andere data zal het waarschijnlijk niet kunnen. Jammer maar helaas!
Stijn, kun jij mijn opgave verwijderen?
Groeten, Jarinka Heijink

Maarten Sluijter

.

Stijn E.

Citaat van: Jarinka op april 19, 2011, 16:01:12 PM
Helaas, ik kan niet. Op 2e paasdag gaan we naar m'n opa en oma. En m'n vader vindt dat ik te veel naar vogels kijk, dus ook op andere data zal het waarschijnlijk niet kunnen. Jammer maar helaas!
Stijn, kun jij mijn opgave verwijderen?

Jammer dat je niet kan :( Je opgave is verwijderd en ik heb de excursie-info toegevoegd: http://defrisseblik.weebly.com/groene-jonker.html
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op april 19, 2011, 16:35:14 PM
Citaat van: Jarinka op april 19, 2011, 16:01:12 PM
Helaas, ik kan niet. Op 2e paasdag gaan we naar m'n opa en oma. En m'n vader vindt dat ik te veel naar vogels kijk, dus ook op andere data zal het waarschijnlijk niet kunnen. Jammer maar helaas!
Stijn, kun jij mijn opgave verwijderen?

Jammer dat je niet kan :( Je opgave is verwijderd en ik heb de excursie-info toegevoegd: http://defrisseblik.weebly.com/groene-jonker.html
Stijn,
Mooi zo! Een puntje, de excursie eindigt niet om 17-18 uur. Om die tijd zijn we klaar bij de Groene Jonker. Dan eten we nog wat en gaan we 's avonds nog naar de Hollandse Kade. De eindtijd van de excursie zal rond schemering zijn, dus zo'n half tien denk ik.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Stijn E.

#39
Citaat van: Robertmeer op april 19, 2011, 17:35:19 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op april 19, 2011, 16:35:14 PM
Citaat van: Jarinka op april 19, 2011, 16:01:12 PM
Helaas, ik kan niet. Op 2e paasdag gaan we naar m'n opa en oma. En m'n vader vindt dat ik te veel naar vogels kijk, dus ook op andere data zal het waarschijnlijk niet kunnen. Jammer maar helaas!
Stijn, kun jij mijn opgave verwijderen?

Jammer dat je niet kan :( Je opgave is verwijderd en ik heb de excursie-info toegevoegd: http://defrisseblik.weebly.com/groene-jonker.html
Stijn,
Mooi zo! Een puntje, de excursie eindigt niet om 17-18 uur. Om die tijd zijn we klaar bij de Groene Jonker. Dan eten we nog wat en gaan we 's avonds nog naar de Hollandse Kade. De eindtijd van de excursie zal rond schemering zijn, dus zo'n half tien denk ik.

Veranderd ;)

Hoe wil je dat trouwens gaan doen met eten? Moeten we zelf iets meenemen of pakken we een restaurantje ofzo?
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op april 19, 2011, 17:44:49 PM
Citaat van: Robertmeer op april 19, 2011, 17:35:19 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op april 19, 2011, 16:35:14 PM
Citaat van: Jarinka op april 19, 2011, 16:01:12 PM
Helaas, ik kan niet. Op 2e paasdag gaan we naar m'n opa en oma. En m'n vader vindt dat ik te veel naar vogels kijk, dus ook op andere data zal het waarschijnlijk niet kunnen. Jammer maar helaas!
Stijn, kun jij mijn opgave verwijderen?

Jammer dat je niet kan :( Je opgave is verwijderd en ik heb de excursie-info toegevoegd: http://defrisseblik.weebly.com/groene-jonker.html
Stijn,
Mooi zo! Een puntje, de excursie eindigt niet om 17-18 uur. Om die tijd zijn we klaar bij de Groene Jonker. Dan eten we nog wat en gaan we 's avonds nog naar de Hollandse Kade. De eindtijd van de excursie zal rond schemering zijn, dus zo'n half tien denk ik.

Veranderd ;)

Hoe wil je dat trouwens gaan doen met eten? Moeten we zelf iets meenemen of pakken we een restaurantje ofzo?
Dat weet ik nog niet. We kunnen zelf iets meenemen en dat in de GJ opeten (staat daar een picknicktafeltje). We kunnen in het nabijliggende dorp Noorden ook wel kijken of we ergens een restaurantje of snackbar meenemen. Dat moet denk ik ieder voor zich bepalen.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op april 19, 2011, 17:51:51 PM
Dat weet ik nog niet. We kunnen zelf iets meenemen en dat in de GJ opeten (staat daar een picknicktafeltje). We kunnen in het nabijliggende dorp Noorden ook wel kijken of we ergens een restaurantje of snackbar meenemen. Dat moet denk ik ieder voor zich bepalen.

Is het niet handiger om gewoon met zijn allen een snackbar te pakken? Of in elk geval af te spreken dat we daar sowieso langs gaan en dat de mensen die dat willen dan gewoon wat kunnen kopen?! Anders is het misschien een beetje onduidelijk en met een snackbar op de route moet iedereen van eten voorzien kunnen zijn lijkt me  ;)

En dan nog iets: wat is er voor om zo laat pas naar de Hollandse Kade te gaan? Als ik even snel teruglees moet dat 's middags ook al kunnen, of niet dan? Ik zit er namelijk een beetje mee dat als wij pas om half tien weggaan, we pas om half elf weer thuis zijn. De volgende dag heb ik ook gewoon weer school en moet ik dus weer aardig vroeg op  :rolleyes:. Daarnaast vind ik het eigenlijk ook wel gezellig om nog even thuis te zijn 's avonds zo op een paasdag ;) Kunnen we dan niet beter rond 10:00 beginnen, tussen 14:00 en 15:00 naar de Hollandse Kade gaan en om iets van 19:00 weer eindigen?

Als ik nu zo zit te rekenen komt er nog een vraag in me op, want van 15:00 tot 21:30 is 6,5 uur. Is dat niet heel erg lang? Ik ken het gebied niet, maar het klinkt me eerlijk gezegd bizar in de oren  :lol:

Goed, ik hoor het wel weer even  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

We moeten of 's ochtends of 's avonds naar de Hollandse Kade, want dan zijn zangvogels als Snor en Blauwborst het meest actief. Overdag is het daar vaak ook wat drukker en houden met name de zangvogels vaak hun mond.

In de Groene Jonker ben je wel een paar uur zoet (3 uur ofzo). Vervolgens nog eten (zeker 1/2 uurtje) en vervolgens nog de Hollandse Kade (2 uurtjes ongeveer).

We kunnen de excursies ook 's ochtends doen, als er meer mensen 's avonds bij de familie willen zijn. Mij maakt het niet uit.

Over de snackbar: Prima!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

firecrest

Citaat van: Robertmeer op april 19, 2011, 19:00:22 PM
We moeten of 's ochtends of 's avonds naar de Hollandse Kade, want dan zijn zangvogels als Snor en Blauwborst het meest actief. Overdag is het daar vaak ook wat drukker en houden met name de zangvogels vaak hun mond.

In de Groene Jonker ben je wel een paar uur zoet (3 uur ofzo). Vervolgens nog eten (zeker 1/2 uurtje) en vervolgens nog de Hollandse Kade (2 uurtjes ongeveer).

We kunnen de excursies ook 's ochtends doen, als er meer mensen 's avonds bij de familie willen zijn. Mij maakt het niet uit.

Over de snackbar: Prima!
Ik ben altijd liever s'avonds in de Groene Jonker omdat het licht dan mooier is en ook meer activiteit van vogels.
Je zou ook s'ochtends met je familie kunnen zijn, een paasontbijt ofzo. ;)

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op april 19, 2011, 19:00:22 PM
We moeten of 's ochtends of 's avonds naar de Hollandse Kade, want dan zijn zangvogels als Snor en Blauwborst het meest actief. Overdag is het daar vaak ook wat drukker en houden met name de zangvogels vaak hun mond.

In de Groene Jonker ben je wel een paar uur zoet (3 uur ofzo). Vervolgens nog eten (zeker 1/2 uurtje) en vervolgens nog de Hollandse Kade (2 uurtjes ongeveer).

We kunnen de excursies ook 's ochtends doen, als er meer mensen 's avonds bij de familie willen zijn. Mij maakt het niet uit.

Over de snackbar: Prima!

Oja, natuurlijk! Zangvogels! Even niet aan gedacht dat die ook 's avonds actief zijn, maar ik heb 'm weer  ;)

Hmm, ik zat raar te rekenen, het is ten eerste vanaf 14:00 (=7.5 uur) en dat is voor de gehele excursie, niet (zoals ik op de een of andere manier dacht) voor alleen de Hollandse Kade. 7,5 uur voor de hele excursie klopt beter ;)

Wat mij (en vooral mijn vader) betreft is 's ochtends beter, maar natuurlijk speelt licht + soortenactiviteit een grotere rol. Bovendien hebben anderen natuurlijk ook nog een menig. Ik overleef het wel om op een paasdag niet thuis te eten, maar mijn vader twijfelt om die reden nog wel behoorlijk of hij dan wil rijden. Daarnaast vind hij het wat minder leuk worden om er steeds maar achteraan te hobbelen met soortgelijke excursies... Is er anders nog iemand die langs Nijkerkerveen (Amersfoort zegmaar) komt naar de Groene Jonker en van de Hollandse Kade?

Ik zal dat over die snackbar ook even op de site zetten. Moeten we nog wel bedenken welke snackbar. Wil jij dat uitzoeken Robert?

Citaat van: firecrest op april 19, 2011, 19:03:44 PM
Ik ben altijd liever s'avonds in de Groene Jonker omdat het licht dan mooier is en ook meer activiteit van vogels.

Met de huidige planning zijn we 's middags in de Jonker, Lars  B)
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op april 19, 2011, 19:26:06 PM
Wat mij (en vooral mijn vader) betreft is 's ochtends beter, maar natuurlijk speelt licht + soortenactiviteit een grotere rol. Bovendien hebben anderen natuurlijk ook nog een menig. Ik overleef het wel om op een paasdag niet thuis te eten, maar mijn vader twijfelt om die reden nog wel behoorlijk of hij dan wil rijden. Daarnaast vind hij het wat minder leuk worden om er steeds maar achteraan te hobbelen met soortgelijke excursies... Is er anders nog iemand die langs Nijkerkerveen (Amersfoort zegmaar) komt naar de Groene Jonker en van de Hollandse Kade?

Ik zal dat over die snackbar ook even op de site zetten. Moeten we nog wel bedenken welke snackbar. Wil jij dat uitzoeken Robert?

Stijn,

Bij ons in de auto is nu nog 1 plekje vrij. Als je naar het station van Woerden komt, kunnen we je hier wel oppikken.

Over de snackbar: Noorden is zo klein, dat een snackbarretje snel gevonden moet zijn... ;D
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Stijn E.

Citaat van: Robertmeer op april 19, 2011, 20:01:20 PM
Citaat van: Stijn Eikelboom op april 19, 2011, 19:26:06 PM
Wat mij (en vooral mijn vader) betreft is 's ochtends beter, maar natuurlijk speelt licht + soortenactiviteit een grotere rol. Bovendien hebben anderen natuurlijk ook nog een menig. Ik overleef het wel om op een paasdag niet thuis te eten, maar mijn vader twijfelt om die reden nog wel behoorlijk of hij dan wil rijden. Daarnaast vind hij het wat minder leuk worden om er steeds maar achteraan te hobbelen met soortgelijke excursies... Is er anders nog iemand die langs Nijkerkerveen (Amersfoort zegmaar) komt naar de Groene Jonker en van de Hollandse Kade?

Ik zal dat over die snackbar ook even op de site zetten. Moeten we nog wel bedenken welke snackbar. Wil jij dat uitzoeken Robert?

Stijn,

Bij ons in de auto is nu nog 1 plekje vrij. Als je naar het station van Woerden komt, kunnen we je hier wel oppikken.

Over de snackbar: Noorden is zo klein, dat een snackbarretje snel gevonden moet zijn... ;D

Als je dat plekje even vrij wil houden, heel graag! Dan overleg ik vanavond even met mijn vader  :duim:
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Stijn E.

Ik zit nu even te overleggen. Maar als ik pas 23:00 thuis ben is dat wel een beetje... laat  B)

Citaat van: Robertmeer op april 19, 2011, 19:00:22 PM
In de Groene Jonker ben je wel een paar uur zoet (3 uur ofzo). Vervolgens nog eten (zeker 1/2 uurtje) en vervolgens nog de Hollandse Kade (2 uurtjes ongeveer).

Als ik dan bovenstaande post lees kom ik op de volgende planning:

14:00 Verzamelen
17:00 Eten
18:00 Naar de Hollandse Kade
20:00 Einde

Dan kom je een uur eerder uit en dat betekent dat ik 21:30 op het station in Amersfoort ben, wat me veel beter uitkomt.
Nu rest de vraag of deze planning wat jou betreft, Robert, haalbaar is. Als dat zo is kan ik mee, anders word het waarschijnlijk lastig. Ga daarom trouwens niet de excursie en jezelf in gekke bochten wringen, want dat is wel het laatste wat ik wil!
Hartelijke groet, Stijn
      Blog

Robertmeer

Citaat van: Stijn Eikelboom op april 19, 2011, 21:43:36 PM
Ik zit nu even te overleggen. Maar als ik pas 23:00 thuis ben is dat wel een beetje... laat  8)

Citaat van: Robertmeer op april 19, 2011, 19:00:22 PM
In de Groene Jonker ben je wel een paar uur zoet (3 uur ofzo). Vervolgens nog eten (zeker 1/2 uurtje) en vervolgens nog de Hollandse Kade (2 uurtjes ongeveer).

Als ik dan bovenstaande post lees kom ik op de volgende planning:

14:00 Verzamelen
17:00 Eten
18:00 Naar de Hollandse Kade
20:00 Einde

Dan kom je een uur eerder uit en dat betekent dat ik 21:30 op het station in Amersfoort ben, wat me veel beter uitkomt.
Nu rest de vraag of deze planning wat jou betreft, Robert, haalbaar is. Als dat zo is kan ik mee, anders word het waarschijnlijk lastig. Ga daarom trouwens niet de excursie en jezelf in gekke bochten wringen, want dat is wel het laatste wat ik wil!
Ook in deze planning zouden de zangvogeltjes wel moeten zingen. Als de andere deelnemers er geen problemen mee hebben, vind ik het prima!
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Theovanv

Ik dacht dat hier meer mensen waren die met het OV kwamen? Ik wil mss ook komen samen met mn vriendin, maar we zijn afhankelijk van het OV, dus hoe kunnen we dan op die plek komen? Of is het alleen met de auto bereikbaar?
Theo van Veenendaal

petermeer

Je kunt een fiets huren op het station, het is ongeveer een uur fietsen naar de GJ.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Theovanv

Citaat van: petermeer op april 21, 2011, 16:13:45 PM
Je kunt een fiets huren op het station, het is ongeveer een uur fietsen naar de GJ.
Hmm, dan wordt het lastig, zeker als t tot savonds wat later duurt, dan fietsen we daar in de middle of nowhere in het donker terug en kom ik nog maar amper thuis met de trein :P En als ik zo een beetje lees wie er mee gaan is het ook al een aardig op elkaar in gespeeld groepje volgens mij ;) terwijl ik nog nooit iemand van deze groep ontmoet heb.
Theo van Veenendaal

petermeer

Citaat van: Theovanv op april 21, 2011, 16:31:24 PM
Citaat van: petermeer op april 21, 2011, 16:13:45 PM
Je kunt een fiets huren op het station, het is ongeveer een uur fietsen naar de GJ.
... terwijl ik nog nooit iemand van deze groep ontmoet heb.
Reden te meer om mee te gaan.  ;D
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

frankmeer

Citaat van: Theovanv op april 21, 2011, 16:08:09 PM
Ik dacht dat hier meer mensen waren die met het OV kwamen? Ik wil mss ook komen samen met mn vriendin, maar we zijn afhankelijk van het OV, dus hoe kunnen we dan op die plek komen? Of is het alleen met de auto bereikbaar?

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Schippersbrug%2FVoorweg&daddr=&geocode=FWX4GwMdE7ZJAA&hl=nl&mra=mr&sll=52.161718,4.906769&sspn=0.155638,0.308647&ie=UTF8&ll=52.165377,4.83216&spn=0.009727,0.01929&t=h&z=16

Hier is een bushalte, ik weet alleen niet op die rijdt op 2e paasdag. Vanaf die halte hooguit 15 a 20 minuutjes lopen naar de p-plaats.
Frank van der Meer

BramtK

Citaat van: Jarinka op april 19, 2011, 16:01:12 PM
En m'n vader vindt dat ik te veel naar vogels kijk, dus ook op andere data zal het waarschijnlijk niet kunnen.

Jarinka, als iemand eens een ernstig gesprek met je vader moet aanknopen over vogelen en dat je daarmee heel goed kan slagen in het leven, dan moet je het zeggen hoor. ;)  ;D
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Ken jij zo iemand, Bram?  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

BramtK

Ik dacht even aan Guus p, maar als je zijn blog leest, valt hij toch af als kandidaat om een bezorgde ouder gerust te stellen.  ;)
Groeten,

Bram ter Keurs