Siberische Taling Zeeland

Gestart door Gert Ottens, februari 11, 2011, 12:42:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Timo Roeke

Wellicht duikt de vogel dit weekend nog ergens op... zuid- of noord Holland? Dat wordt goed speuren dit weekend.

Vincent Hart

Laten we hopen dat we een keertje met z'n allen naar een 1e kj man kunnen in de herfst en dat na analyse een achtergebleven veertje tjokvol echte Siberische isotopen blijkt te zitten ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Jaap Denee

Citaat van: Gert Ottens op februari 11, 2011, 16:09:41 PM
Citaat van: Jaap Denee op februari 11, 2011, 16:03:47 PM
Citaat van: Vincent Hart op februari 11, 2011, 16:01:40 PM
Zie je wel, ik zei het toch!!  ;)
Zie verder Steven (die volgens mij in 2006 al klaar was met dit eendje)

Zie verder de conclusie van Gert.  8) 

De Twentse Taling scoort dan nu toch 8 uit 10 (van Jaap's criteria), terwil de IJdoornse Taling er een extra punt bij heeft gekregen. Vroeger, op school, was ik erg blij geweest met zo'n cijfer. Maar of het nu genoeg is... ;)

Die had ik voorzien, Gert:

Citaat van: Jaap Denee op februari 11, 2011, 15:25:31 PM
... bij eenden moet alles kloppen: ...

Maar laten we verder de beslissing van de wijze heren rustig afwachten... (genoeg gestookt, dacht ik zo)  ;)

@ Vincent: deal!
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Gert Ottens


Maarten Sluijter

Citaat van: Timo Roeke op februari 11, 2011, 16:12:35 PM
Wellicht duikt de vogel dit weekend nog ergens op... zuid- of noord Holland? Dat wordt goed speuren dit weekend.

inlagen Schouwen?
.

steenl

Citaat van: mein1 op februari 11, 2011, 15:13:59 PM
Maakt allemaal niet uit. Het was leuk!

Precies, leuke foto!
Blije Zeeuwen zo te zien.  8)

snwja3

Complimenten aan Peter, de foto's zijn precies vaag genoeg om alleen de pro's te kunnen laten zien!  ;)
Wietze Janse

Rob Halff

#37
http://waarneming.nl/waarneming/view/50776849

Laatste waarnemingsdatum blijft dus gewoon 23-04-2010 voor de Almelo vogel, maar dat wisten we natuurlijk stiekum al een beetje...

02-06 moet zijn 06-02, niks aan het handje dus!

Blijft natuurlijk een feit dat de vogel van vandaag qua gedrag en locatie beter is, maar ja, er ligt nu natuurlijk niet overal ijs en alles ligt open....;)

Jaap Denee

Citaat van: Rob Halff op februari 11, 2011, 17:37:22 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/50776849

Laatste waarnemingsdatum blijft dus gewoon 23-04-2010 voor de Almelo vogel, maar dat wisten we natuurlijk stiekum al een beetje...

02-06 moet zijn 06-02, niks aan het handje dus!

Blijft natuurlijk een feit dat de vogel van vandaag qua gedrag en locatie beter is, maar ja, er ligt nu natuurlijk niet overal ijs en alles ligt open.... ;)

Zit je nu jezelf gerust te stellen of doe je dit voor ons?

Neemt dus niet weg dat jij morgen gewoon gaat zoeken, Rob. Je wilt immers altijd aan de goede kant van de discussie staan toch?  ;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

lennartv

Citaat van: Maarten Sluijter op februari 11, 2011, 17:05:35 PM
Citaat van: Timo Roeke op februari 11, 2011, 16:12:35 PM
Wellicht duikt de vogel dit weekend nog ergens op... zuid- of noord Holland? Dat wordt goed speuren dit weekend.

inlagen Schouwen?
Bijvoorbeeld, Dan vliegt ie tegen de middag terug naar de bevelanden zodat ik meteen uit m'n werk er naar toe kan.  ;)
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Timo Roeke

Ik zal morgen voor de zekerheid om de hoek in de Gravenallee (Almelo) kijken. Je weet nooit  ;)

Reest

Citaat van: lennartv op februari 11, 2011, 18:55:57 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op februari 11, 2011, 17:05:35 PM
Citaat van: Timo Roeke op februari 11, 2011, 16:12:35 PM
Wellicht duikt de vogel dit weekend nog ergens op... zuid- of noord Holland? Dat wordt goed speuren dit weekend.

inlagen Schouwen?
Bijvoorbeeld, Dan vliegt ie tegen de middag terug naar de bevelanden zodat ik meteen uit m'n werk er naar toe kan.  ;)

inlagen Schouwen...... de bevelanden... Het blijft Zeeland!!
Wij Zeeuwen staan morgen op scherp!!! :rolleye:
Groet, Rinus
Beter gewist dan gemist.

Certhia

Zolang die prima Almelo vogel nog in roulatie is ga ik mn bezine niet verrijden aan een ditto vogel in Zeeland.


Succes ermee!


Marc

theomuusse

Even een Ben-opmerking: de ongeringde poten staan niet op de foto!
Moet dat?

Theo

Vincent Hart

Ja:
Citeer[...]Als geldend bewijs van ongeringdheid
voldoen alleen foto's of videobeelden. Dit omdat in het verleden herhaaldelijk gebleken is dat vogels
die volgens (meedere) ooggetuigen ongeringd waren toch geringd bleken te zijn. Per geval zal het
geleverde bewijs worden beoordeeld.
Op dit moment zijn er acht soorten waarvoor deze regel ('omgekeerde bewijslast') geldt: Ross'
Gans, Siberische Taling Anas formosa, Bronskopeend A falcata, Buffelkopeend Bucephala albeola,
Kokardezaagbek, Lammergier, Sakervalk Falco cherrug en Jufferkraanvogel.[...]
(Handboek CDNA)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Gert Veurink

wat dus leidt tot de conclusie dat bij de huidige stand van zaken deze vogel vermoedelijk niet, en die van Almelo vemoedelijk wel geaccepteerd wordt

Leuk en begrijpelijk dat deze 'goed voelt' en die almelose niet, maar ja het is een mannenspelletje hè, dus die gevoelens schakelen jullie maar fijn uit  ;D
groet!
Gert Veurink



Bas vd Burg

Geen idee wat de resolutie is van de originele foto van Mark Hoekstein, maar het lijkt me dat je met inzoomen wellicht de ongeringdheid kan uitsluiten??
(misschien heeft Mark nog wel meer foto's waar de poten wat duidelijker op staan?)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

pwolf

Citaat van: theomuusse op februari 11, 2011, 22:36:46 PM
Even een Ben-opmerking: de ongeringde poten staan niet op de foto!
Moet dat?

Theo

jullie hebben in ieder geval hetzelfde gevoel voor humor Theodoor! De ongeringde poten staan natuurlijk wél op de foto van Mark. Hoeveel langer zouden de poten moeten zijn om een ring te verbergen?

Eenden? Best gebraden.

Pim
Pim Wolf, Vlissingen

Martijn Bot

Citaat van: Bas vd Burg op februari 11, 2011, 23:17:50 PM
dat je met inzoomen wellicht de ongeringdheid kan uitsluiten??
De beste grappen komen vaker per ongeluk. Maar ik hoop dat je gelijk hebt!

Bas vd Burg

Citaat van: Martijn Bot op februari 12, 2011, 00:10:38 AM
Citaat van: Bas vd Burg op februari 11, 2011, 23:17:50 PM
dat je met inzoomen wellicht de ongeringdheid kan uitsluiten??
De beste grappen komen vaker per ongeluk. Maar ik hoop dat je gelijk hebt!

Misschien was ik ietsje te voorzichtig gesteld, maar ja het lijkt erop dat je net niet alles van de poten ziet (er lijkt een gedeelte in het gras te zitten) 8)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

HJDT

Volgens mij bedoelt Martijn dat je schrijft dat je door in te zoomen op de foto kunt bewijzen dat de vogel geringd is (uitsluiten dat de vogel ongeringd is)??
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Bas vd Burg

Citaat van: HJDT op februari 12, 2011, 01:01:14 AM
Volgens mij bedoelt Martijn dat je schrijft dat je door in te zoomen op de foto kunt bewijzen dat de vogel geringd is (uitsluiten dat de vogel ongeringd is)??

soms zijn er idd momenten dat je moet toegeven aan de vermoeidheid :rolleye: :rolleye: , kennelijk was dit dus zo'n moment :-X (hoewel de bank toch ook wel lekker ligt eigenlijk pfff)

Bedoelde idd te zeggen dat met croppen van de foto van Mark 100% geringdheid is uit te sluiten (ipv dus ongeringdheid pfff), bedankt martijn voor oplettendheid  :duim:
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

mhoekstein

Nog enkele plaatjes geupload (http://waarneming.nl/waarneming/view/52261783), dit is alles wat eruit te halen is. Rechterpoot geen discussie over of deze ongeringd is. Linkerpoot m.i. ook niet, je ziet de gehele tarsus al op de eerste foto.
Mark
vr.groet
Mark Hoekstein

Corstiaan Beeke

Citaat van: rnbflavour op februari 11, 2011, 14:06:53 PM
Die Mark Hoekstein is goed bezig de laatste tijd zeg!

Tsja, ehmmm... Als je de laatste 13 jaar of zo bedoelt... Even zo uit het blote bolletje ontdekte Mark in deze periode naast de Grote Trap en de Grote Geelpootruiter in de Zeeuwse en Zuid-Hollandse Delta ook al Kuhls Pijlstormvogel, Amerikaanse Smient, Amerikaanse Wintertaling, Kleine Topper, Vale Gier, Amerikaanse en Aziatische Goudplevier (allebei tenminste twee keer), Poelsnip, Amerikaanse Bosruiter, Terekruiter, Kleine Geelpootruiter, Grote Franjepoot, Dougalls Stern, Ringsnavelmeeuw, Middelste Bonte Specht, Noordse Nachtegaal, Grauwe Fitis... Pfffff... En dan vergeet ik vast nog het één en ander...

Samen met de Wolf van Vlissingen staat 'ie als dwaalgastenspeurder op eenzame hoogte, in elk geval in ZW-Nederland!

steenl

Indrukwekkende lijst.

CiteerSamen met de Wolf van Vlissingen staat 'ie als dwaalgastenspeurder op eenzame hoogte, in elk geval in ZW-Nederland!

Nou laat dat ZW maar weg. Ken misschien 1 ander persoon naast Pim die in NL ook ongeveer zo'n lijst kan overleggen.
Knappe prestatie.

Max Berlijn

Je gaat even anderhalve week, in het buitenland twitchen (UAE en Shri Lanka, Inezia rules!!) en meteen mis je zo n gaaf geval, mooi beest en ongeringdheid lijkt me voldoende bewezen maar ik ga er niet over. Hopelijk vinden jullie hem terug.

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

Ben Wielstra

Heb je die nachtzwaluw nou gezien Max?

Bas vd Burg

Citaat van: Max Berlijn op februari 13, 2011, 08:45:37 AM
Je gaat even anderhalve week, in het buitenland twitchen (UAE en Shri Lanka, Inezia rules!!) en meteen mis je zo n gaaf geval, mooi beest en ongeringdheid lijkt me voldoende bewezen maar ik ga er niet over. Hopelijk vinden jullie hem terug.

Groet Max

Missen is wel een beetje overdreven Max, zo'n beetje iedereen heeft de vogel gemist, daarvoor hoef je niet op vakantie  8)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Max Berlijn

Ben,

Yep, en hoe! eindelijk.

Groet Max
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.